Dijital Oyun Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FCA102
Ders İsmi: Sanat ve Tasarım Tarihi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ŞENAY ALSAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KALYONCU
Doç. Dr. ŞENAY ALSAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sanat, tasarım ve mimarlık tarihinin gelişim sürecine dair genel bilgiler vermek; bu bilgileri toplumsal tarih içerisinde konumlandığı yer ve ilişkileri ve olayların neden-sonuç ilişkisini aktarmak.
Dersin İçeriği: Ders Mezopotamya, Mısır, Anadolu, Antik Yunan, Roma ve Bizans kültürlerini kapsayan tarih çizgisi ile başlayıp İslam kültürü ve Uzakdoğu kültürleri ile devam etmekte ve Rönesans, Barok, Rokoko, neo-klasizm, romantizm, viktoryen dönemle sonlanmaktadır. Belirtilen dönemlerin sanat ve kültürlerini tanıtmaktadır. Sanat eserleri ve görsel kültür nesneleri, toplumsal ve tarihsel bağlamlara dikkat çekerek karşılaştırmalı kültür çalışmaları yoluyla ayrıntılı olarak ele alınmaktadır. Bu ders, konu anlatımı ve tartışmalar, ayrıntılı okumalar ve eğitim gezileriyle desteklenmektedir. Bu ders kapsamında mimarî terminoloji de tanıtılmaktadır. Ayrıca bu derste öğrencilere Batı dışındaki önemli kültürler de tanıtılmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Farklı dönemlerde eserler üretmiş olan önemli sanatçıların yapıtları ve eserleri hakkında bilgi sahibi olur.
2) Tarihi sanat eserlerini görerek ve inceleyerek, temel düzeyde sanatsal bakış açısı kazanır.
3) Sanat ve tasarım yapıtlarına karşı estetik duyarlılık kazanır. Gördüğü sanat eserlerini ve tasarımları incelerken, sanat ve tasarım tarihinde öğrendikleriyle bağlantı kurar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Sanat topluluklarına dahil olup, sanat ve tasarım tarihi hakkında öğrendikleri neticesinde aktif olarak rol alabilme, sosyalleşebilme yetkinliği kazanır.
Öğrenme Yetkinliği
1) Sanat ve tasarım tarihini örnekleriyle birlikte, görerek öğrenir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Görsel tasarımlar oluştururken farklı sanatçıların eserleriyle kendisi arasında bağlantı kurar, böylece tasarımlarına fikirsel yön verebilecek yetkinliğe sahip olur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, amacı, yöntemi, öneriler. Sanayi Devrimi öncesi dönemlerin özellikleri ve üretim anlayışları. Online Ders -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016.
2) 1851 Sanayi Devrimi ve sonrasında sanat ve tasarım karakteristikleri. Başlıca kültürel, teknik ve kentsel dönüşümler. Arts and Crafts. Online Ders -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016.
3) -18.Yüzyıl ve Sonrası Sanat Akımları (Neoklasizm, rejans, Viktoryen Dönem, Romantizm, Realizm, Empresyonizm, Sembolizm, Art Noveau -18.Yüzyıl ve Sonrası Mimarlığı. Online Ders -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016.
4) -18.Yüzyıl ve Sonrası Sanat Akımları (Neoklasizm, rejans, Viktoryen Dönem, Romantizm, Realizm, Empresyonizm, Sembolizm, Art Noveau -18.Yüzyıl ve Sonrası Mimarlığı. Online Ders -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016.
5) -18.Yüzyıl ve Sonrası Sanat Akımları (Neoklasizm, rejans, Viktoryen Dönem, Romantizm, Realizm, Empresyonizm, Sembolizm, Art Noveau -18.Yüzyıl ve Sonrası Mimarlığı. Online Ders -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016.
6) Bauhaus ve De Stijl. Online Ders -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016.
7) Bauhaus ve Stijl. Online Ders -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016.
8) Vize haftası. (Sınav tarihini kontrol ediniz.)
9) -20. Yüzyıl’da Sanat (Fovizm, Ekspresyonizm/Dışa vurumculuk, Kübizm, Füturizm, Abstraksyon, Dadaizm, Sürrealizm -20.Yüzyıl Mimarlığı. Online Ders -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016.
10) -20. Yüzyıl’da Sanat (Fovizm, Ekspresyonizm/Dışa vurumculuk, Kübizm, Füturizm, Abstraksyon, Dadaizm, Sürrealizm -20.Yüzyıl Mimarlığı. Online Ders -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016.
11) -20. Yüzyıl’da Sanat (Fovizm, Ekspresyonizm/Dışa vurumculuk, Kübizm, Füturizm, Abstraksyon, Dadaizm, Sürrealizm -20.Yüzyıl Mimarlığı. Online Ders -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016.
12) -İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra Sanat (Soyut Resim, Metafizik Resim, Dadaizm, Pop Art....) -İkinci Dünya Savaşı Sonrası Mimarlık. Online Ders -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016.
13) - İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra Sanat (Soyut Resim, Metafizik Resim, Dadaizm, Pop Art....) -İkinci Dünya Savaşı Sonrası Mimarlık Online Ders -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016.
14) - Dünyada ve Türkiye’de Çağdaş Sanata Giriş - Günümüz Mimarlığı Genel Tekrar. Online Ders -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016.
15) Final sınavı. (Sınav tarihini kontrol ediniz.)
16) Final sınavı. (Sınav tarihini kontrol ediniz.)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Artun, A.(Der.), Örge, N.(Der.) (2017), Çağdaş Sanat Nedir?: Modernlik Sonrasında
Sanat, İletişim Yayınları, İstanbul.
• Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016.
• Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul.
• Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul.
• Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: • Bazin, G. (2015), Sanat Tarihi: Sanatın İlk Örneklerinden Günümüze, Kabalcı Yayınevi,
İstanbul.
• Cragoe, C.D., Binalar Nasıl Okunur?, YEM Yayın, İstanbul, 2011
• Gezgin, İ. (2008), Sanatın Mitolojisi, Sel Yayıncılık, İstanbul.
• Gibson, C., Semboller Nasıl Okunur?, YEM Yayın, İstanbul, 2012
• Kolektif, Mimarlık, NTV Yayınları, İstanbul, 2009
• Kolektif, Sanat, NTV Yayınları, İstanbul, 2007
• Kuban, D. (2016), Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahtarları, Yapı Kredi Yayınları.
İstanbul
• Melick, T., Fortenberry, D. (2015). Tarih Boyunca Sanat: Dünya Sanat Tarihinde
Üsluplar ve
Akımlar, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
• Tanyeli, U., Sözen, M., (2011), Sanat Kavramı ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi,
İstanbul.
• Wölfflin, H. (2015), Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Hayalperest Yayınevi, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
2) Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir.
3) Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir.
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir.
5) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
6) Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur.
7) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
8) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur.
10) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür.
12) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
2) Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir.
3) Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir.
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir.
5) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
6) Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur.
7) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
8) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur.
10) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür.
12) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %