İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAD208
Ders İsmi: Yapı ve Malzeme II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yapı malzemelerinin davranış ve özellikleri. İç mimaride malzeme seçimi ve uygulanması. Uygulama projesi ve sunum paftaları oluşturulması.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında yapı malzemelerinin davranış ve özelliklerinin, taşıyıcı sistemlerin içmimari projeye entegre edilmesi becerisi verilmektedir. Yapı projesi malzeme seçimleri ile birlikte yapılacaktır.
İç mekanda kullanılan malzemelerin tanıtılması ve kullanım alanları. Kapı, pencere ve merdiven malzemeleri, tasarımı ve yapılara göre farklılıkları. Yenileme ve restorasyon projelerinde yapı ile ilgili teknik ve malzemelerin açıklanması.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) yapı alt sistemleri , taşıyıcı sistemler konusunda bilgi kazandırılması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yapı malzemelerinin davranış ve özelliklerinin tanıtılması
2) yapı bilgisi ve uygulaması konusunda bilgi sahibi olmak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) İç mimari proje planlama ve tasarım sürecinde malzeme seçimi ve uygulanması konusunda beceri kazandırılması
2) güncel taşıyıcı sistemler ve teknikler, malzeme bilgisi konusunda bilgi sahibi olmak
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yapı projesi tanıtım/İşlemler Ön araştırmalar
2) Proje üzerinde çizimler/İzahatlar Konulara ilişkin ön okumalar
3) Temeller ve taşıyıcı sistemler Konulara ilişkin ön okumalar
4) İç duvarlar, taşıyıcılar Konulara ilişkin ön okumalar
5) Döşemeler ve dış kaplama detayları Konulara ilişkin ön okumalar
6) Projede çatı, pencere sistemleri Konulara ilişkin ön okumalar
7) Merdiven detayları Konulara ilişkin ön okumalar
8) VİZE SINAVI Konulara ilişkin ön okumalar
9) Kapılar, projede detay uygulamaları Konulara ilişkin ön okumalar
10) Proje Uygulama Proje Geliştirme
11) Proje Uygulama Proje Geliştirme
12) Proje Uygulama Proje Geliştirme
13) Proje Uygulama Proje Geliştirme
14) Proje Uygulama Proje Geliştirme
15) Final Sınavı | Proje Teslimi Proje Geliştirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Francis D. K. Ching ve Cassandra Adams, Yapı Yayın, 2001
TÜRKÇÜ,Çetin,.’’Yapım’’,Mimarlar Odası İzmir Şubesi,İzmir:1997
ERTEN,Erkin., ‘’ Mimarlıkta Yapı-Yapım’’,Birsen Yayınevi,Istanbul:2012
ELDEM,Sedad Hakkı., ‘’Yapı’’,Birsen Yayınevi,Istanbul :2012
Yapı kataloğu, Yem yayınevi 2018
Diğer Kaynaklar: Ahşap Kapılar ve Metal Tamamlayıcı Elemanlar, Prof.Muhittin Binan,YEM Yayınları,2000
Open / close : windows, doors, gates, loggias, filters / editors Alexander Reichel, Kerstin Schultz ; authors Anette Hochberg, Jan-Henrik Hafke, Joachim Raab,Basel : Birkhäuser, 2010
İnce Yapı Tasarlama İlkeleri ve Uygulama Yöntemleri, Ünal Demirarslan,Kocaeli Üniversitesi Yayını.1999

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma 1
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek 5
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma 1
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak 5
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma 5
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme 1
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek 5
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme 5
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma 2
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak 5
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma 1
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100