Gastronomi ve Mutfak Sanatları | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GCA101 | ||||||||
Ders İsmi: | Gıda Hijyeni ve Güvenliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AZİZ EKŞİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AZİZ EKŞİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yiyecek ve içeceğin işlendiği alanlarda hijyen ve sanitasyonun nasıl sağlanması gerektiği konusunda temel bilgileri vermek. |
Dersin İçeriği: | Gıda kaynaklarının güvenliği, gıda kaynaklı hastalıkların neler olduğu, mutfak sanitasyonu, personel hijyeni ve HACCP konularını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gıda zinciri ve gıda güvenliği | Kitap |
2) | Gıda Güvenliği ve Risk Analizi | |
3) | Mikroorganizmalar ve gelişme koşulları | |
4) | Patojen bakteriler | |
5) | Küfler ve mikotoksinler | |
6) | Kimyasal kalıntılar | |
7) | Bulaşanlar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Gıda hijyeni | |
10) | İşletme sanitasyonu | |
11) | Personel Hijyeni | |
12) | Gıdaların doğal toksik bileşenleri | |
13) | Gıda koruma yöntemleri | |
14) | Gıda kontrol mevzuatı | |
15) | HACCP Sistemi | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | TAYYAR,M. 2010.Gıa Güvenliği. Marmara Belediyeler Birliği Yayını. 360 sayfa, İstanbul. TAYFUR,M.2009. Gıda Hijyeni. Kaban Matbaacılık ve Yayıncılık. Ankara. 337 sayfa. EROL,İ. 2007. Gıda hijyeni ve Mikrobiyolojisi, Pozitif Matbaacılık Ltd. Ankara. 392 sayfa. GÖKTAN,D. Ve TUNÇEL,G.2016.Temel Gıda Hijyeni, Sidas Medya. 199 sayfa |
Diğer Kaynaklar: | TAYYAR,M. 2010.Gıa Güvenliği. Marmara Belediyeler Birliği Yayını. 360 sayfa, İstanbul. TAYFUR,M.2009. Gıda Hijyeni. Kaban Matbaacılık ve Yayıncılık. Ankara. 337 sayfa. EROL,İ. 2007. Gıda hijyeni ve Mikrobiyolojisi, Pozitif Matbaacılık Ltd. Ankara. 392 sayfa. GÖKTAN,D. Ve TUNÇEL,G.2016.Temel Gıda Hijyeni, Sidas Medya. 199 sayfa |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında kesintisiz iletişim kurabileceği ileri düzeyde İngilizce bilgisine sahip olma. | ||||||||
2) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında toplum sağlığını dikkate alan sorumluluk bilinci kazanma. | ||||||||
3) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında yiyecek-içecek üretimi, tasarlanması ve sunumu hakkında detaylı teknik bilgiye sahip olma. | ||||||||
4) Türk mutfağı ve dünya mutfaklarında gastronomi ve mutfak sanatları uygulamalarına hâkim olma ve özgün fikirlerin önemini kavrama. | ||||||||
5) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında dünya çapındaki gelişme ve değişmelere uyum sağlayabilecek bilgi yeterliliğinde olma. | ||||||||
6) Gastronomi ve mutfak sanatlarının uygulandığı işletmelerin yönetim düzeyinde işleyişlerine hâkim olma | ||||||||
7) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında üretilen ürünlerin ticari amaçla pazarlanması açısından gerekli teknik bilgi ve yöntemlere hâkim olma. | ||||||||
8) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında edindiği bilgileri dünya çapında uygulayabilecek uluslararası bakış açısını kazanma. | ||||||||
9) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında araştırmalar yaparak veri toplama, işleme ve bilgi üretme süreçlerini gerçekleştirebilecek teknik altyapıyı kazanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında kesintisiz iletişim kurabileceği ileri düzeyde İngilizce bilgisine sahip olma. | 1 |
2) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında toplum sağlığını dikkate alan sorumluluk bilinci kazanma. | 5 |
3) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında yiyecek-içecek üretimi, tasarlanması ve sunumu hakkında detaylı teknik bilgiye sahip olma. | 2 |
4) | Türk mutfağı ve dünya mutfaklarında gastronomi ve mutfak sanatları uygulamalarına hâkim olma ve özgün fikirlerin önemini kavrama. | 1 |
5) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında dünya çapındaki gelişme ve değişmelere uyum sağlayabilecek bilgi yeterliliğinde olma. | 2 |
6) | Gastronomi ve mutfak sanatlarının uygulandığı işletmelerin yönetim düzeyinde işleyişlerine hâkim olma | 3 |
7) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında üretilen ürünlerin ticari amaçla pazarlanması açısından gerekli teknik bilgi ve yöntemlere hâkim olma. | 3 |
8) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında edindiği bilgileri dünya çapında uygulayabilecek uluslararası bakış açısını kazanma. | 2 |
9) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında araştırmalar yaparak veri toplama, işleme ve bilgi üretme süreçlerini gerçekleştirebilecek teknik altyapıyı kazanma. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |