Gastronomi ve Mutfak Sanatları | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GCA214 | ||||||||
Ders İsmi: | Süt ve Süt Ürünleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK SUNGUR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sütün bileşimi ve fizikokimyasal özelliklerinin öğretilmesi, Peynir, yoğurt, tereyağı, içme sütü, koyulaştırılmış ve kurutulmuş süt ürünleri, dondurmanın teknolojik üretim yöntemlerinin öğretilmesi, Süt ve süt ürünlerinde kalite özellikleri ve kusurların oluşum nedenlerinin öğretilmesi hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği: | Sütün oluşumu, hijyenik koşullarda sağımı ve kaliteli süt üretimi hakkında gerekli bilgilerin verilmesi, Sütün duyusal, kimyasal, fiziksel ve mikrobiyolojik özelliklerinin belirlenmesi ve bu özelliklerin sütün kalitesi üzerindeki etkilerinin öğretilmesi, Süt ürünlerinin üretilmesinde kullanılan aletlerin ve makinelerin çalışma prensiplerinin anlatılması, Süt ve ürünlerinde bozulmalara yol açan koşullar hakkında bilgi verilmesi, bozulmalara neden olan mikro organizmaların tanıtılması ve bunların tespitine yönelik uygulamalı bilgilerin verilmesi, hedeflenmiştir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Süt teknolojisine giriş. Dersin genel tanıtımı, sütün insan hayatındaki ve mutfaktaki önemi süt oluşumu ve verimine etki eden faktörler. | |
2) | Sütün nitelikleri, fiziksel kimyasal ve duyusal özellikleri | |
3) | Süt bileşenleri | |
4) | İçme sütü teknolojisi | |
5) | İçme sütü teknolojisi 2 | |
6) | Fermente süt ürünleri (Yoğurt ) | |
7) | Fermente süt ürünleri (Ayran, Kefir ve Kımız) | |
8) | vize | |
9) | Peynir Teknolojisi | |
10) | Koyulaştırılmış süt ürünleri teknolojisi | |
11) | Tereyağı teknolojisi | |
12) | Dondurma Teknolojisi | |
13) | Kurutulmuş süt ürünleri | |
14) | Süt ürünlerinde ambalajlama, muhafaza ve sanitasyon | |
15) | final |
Ders Notları / Kitaplar: | İçme Sütü Teknolojisi. Asuman Gürsel. 2012. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 1601. Peynir Teknolojisi. Celalettin Koçak.2015. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 1625., Ankara Süt Teknolojisi. 2010. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 1560, Ankara Süt Teknolojisi: Sütün Bileşimi ve İşlenmesi. Mustafa Metin. 1998. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 33. |
Diğer Kaynaklar: | İçme Sütü Teknolojisi. Asuman Gürsel. 2012. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 1601. Peynir Teknolojisi. Celalettin Koçak.2015. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 1625., Ankara Süt Teknolojisi. 2010. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 1560, Ankara Süt Teknolojisi: Sütün Bileşimi ve İşlenmesi. Mustafa Metin. 1998. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 33. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında kesintisiz iletişim kurabileceği ileri düzeyde İngilizce bilgisine sahip olma. | ||||||||
2) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında toplum sağlığını dikkate alan sorumluluk bilinci kazanma. | ||||||||
3) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında yiyecek-içecek üretimi, tasarlanması ve sunumu hakkında detaylı teknik bilgiye sahip olma. | ||||||||
4) Türk mutfağı ve dünya mutfaklarında gastronomi ve mutfak sanatları uygulamalarına hâkim olma ve özgün fikirlerin önemini kavrama. | ||||||||
5) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında dünya çapındaki gelişme ve değişmelere uyum sağlayabilecek bilgi yeterliliğinde olma. | ||||||||
6) Gastronomi ve mutfak sanatlarının uygulandığı işletmelerin yönetim düzeyinde işleyişlerine hâkim olma. | ||||||||
7) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında üretilen ürünlerin ticari amaçla pazarlanması açısından gerekli teknik bilgi ve yöntemlere hâkim olma. | ||||||||
8) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında edindiği bilgileri dünya çapında uygulayabilecek uluslararası bakış açısını kazanma. | ||||||||
9) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında araştırmalar yaparak veri toplama, işleme ve bilgi üretme süreçlerini gerçekleştirebilecek teknik altyapıyı kazanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında kesintisiz iletişim kurabileceği ileri düzeyde İngilizce bilgisine sahip olma. | 1 |
2) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında toplum sağlığını dikkate alan sorumluluk bilinci kazanma. | 4 |
3) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında yiyecek-içecek üretimi, tasarlanması ve sunumu hakkında detaylı teknik bilgiye sahip olma. | 4 |
4) | Türk mutfağı ve dünya mutfaklarında gastronomi ve mutfak sanatları uygulamalarına hâkim olma ve özgün fikirlerin önemini kavrama. | 4 |
5) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında dünya çapındaki gelişme ve değişmelere uyum sağlayabilecek bilgi yeterliliğinde olma. | 5 |
6) | Gastronomi ve mutfak sanatlarının uygulandığı işletmelerin yönetim düzeyinde işleyişlerine hâkim olma. | 2 |
7) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında üretilen ürünlerin ticari amaçla pazarlanması açısından gerekli teknik bilgi ve yöntemlere hâkim olma. | 5 |
8) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında edindiği bilgileri dünya çapında uygulayabilecek uluslararası bakış açısını kazanma. | 5 |
9) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında araştırmalar yaparak veri toplama, işleme ve bilgi üretme süreçlerini gerçekleştirebilecek teknik altyapıyı kazanma. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |