Dersin Amacı: |
Bu derste marka ile ilgili temel kavramlar, marka yönetimi, marka kimliği, marka kimliği planlama modelleri, marka konumlandırma, marka konumlandırmaya etki eden faktörler, turistik tüketici ve marka ilişkisi, turizmde marka kimliği, turizmde marka imajı ve marka konumlandırma konuları incelenecektir. |
Dersin İçeriği: |
Markaya İlişkini Temel Kavramlar, marka yönetimi, marka kimliği, Yiyecek içecek endüstrisinde marka yönetimi, imajı, konumlandırılması. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Markaya İlişkini Temel Kavramlar |
|
2) |
Marka Yönetimi |
|
3) |
Marka Kimliği |
|
4) |
Marka Kimliği Planlama Modelleri |
|
5) |
Marka Konumlandırma |
|
6) |
Marka Konumlandırmaya Etki Eden Faktörler |
|
7) |
Yiyecek içecek endüstrisinde Marka |
|
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Yiyecek içecek endüstrisinde Marka Yönetimi |
|
10) |
Turistik Tüketici ve Marka İlişkisi |
|
11) |
Yiyecek içecek endüstrisinde Marka İmajı |
|
12) |
Yiyecek içecek endüstrisinde Marka Konumlandırma |
|
13) |
Turizm Sektöründe Markanın Yönetilmesi |
|
14) |
Turizmde Marka Kimliği |
|
15) |
FİNAL |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Selvi, S., Murat (2009). Marka Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık. 2- Loken, Barbara, Ahluwalia, Rohini, Houston, J., Michael (2009). Brand and Brand Management. Psychology Press.
|
Diğer Kaynaklar: |
Selvi, S., Murat (2009). Marka Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık. 2- Loken, Barbara, Ahluwalia, Rohini, Houston, J., Michael (2009). Brand and Brand Management. Psychology Press.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gastronomi ve mutfak sanatları alanında kesintisiz iletişim kurabileceği ileri düzeyde İngilizce bilgisine sahip olma. |
1 |
2) |
Gastronomi ve mutfak sanatları alanında toplum sağlığını dikkate alan sorumluluk bilinci kazanma. |
3 |
3) |
Gastronomi ve mutfak sanatları alanında yiyecek-içecek üretimi, tasarlanması ve sunumu hakkında detaylı teknik bilgiye sahip olma. |
3 |
4) |
Türk mutfağı ve dünya mutfaklarında gastronomi ve mutfak sanatları uygulamalarına hâkim olma ve özgün fikirlerin önemini kavrama. |
2 |
5) |
Gastronomi ve mutfak sanatları alanında dünya çapındaki gelişme ve değişmelere uyum sağlayabilecek bilgi yeterliliğinde olma. |
4 |
6) |
Gastronomi ve mutfak sanatlarının uygulandığı işletmelerin yönetim düzeyinde işleyişlerine hâkim olma |
5 |
7) |
Gastronomi ve mutfak sanatları alanında üretilen ürünlerin ticari amaçla pazarlanması açısından gerekli teknik bilgi ve yöntemlere hâkim olma. |
5 |
8) |
Gastronomi ve mutfak sanatları alanında edindiği bilgileri dünya çapında uygulayabilecek uluslararası bakış açısını kazanma. |
3 |
9) |
Gastronomi ve mutfak sanatları alanında araştırmalar yaparak veri toplama, işleme ve bilgi üretme süreçlerini gerçekleştirebilecek teknik altyapıyı kazanma. |
4 |