Dersin Amacı: |
Tipografinin tarihi, temel terimleri, temel yazı karakterleri ve anatomileri konularında bilgiler vermek. Uygulamalı projeler ışığında tipografik tasarım kriterlerini öğretmek.
Tasarım kalitelerini, tasarımın temel ilkelerini kavramak. Grafik tasarım teknikleri ve yaratıcı becerileri geliştirmek.
|
Dersin İçeriği: |
Sanat eğitiminin temel ilke, kavram ve yöntemlerini kazandırılır. Öğrencinin yaratıcı gücünü kullanarak gözlem, izlenim ve duygularını sanat yoluyla ifade edebilme yeteneği geliştirilir. Görsel algılamada belirliliği sağlayan ilkeler ve bunun yanında nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim, biçim, sekil, mekan, ölçü, oran, aralık, doku, renk, hareket, ışık, gölge gibi temel tasarım ögelerinin tanıtımı ve görsel üzerindeki etkisi öğretilir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin ve notlama sisteminin tanıtımı. Yazı ve tipografi kavramının ve tarihçesinin anlatılması. |
Genel malzeme dosyası istenmektedir. |
2) |
Öğrencilerin farklı yazı karakterlerini, harf anatomilerini tanıması ve bunları estetik bir duygu içerisinde değerlendirme çalışmaları yapılması. |
Genel malzeme dosyası istenmektedir. |
3) |
Yazı bloklama çözümleri, karakterleri istifleme, öğrencinin espas duygusunu geliştirmek için harf kesitleri alma uygulamaları. |
Genel malzeme dosyası istenmektedir. |
4) |
Yazı bloklama çözümleri, karakterleri istifleme, öğrencinin espas duygusunu geliştirmek için harf kesitleri alma uygulamaları (devam). |
Genel malzeme dosyası istenmektedir. |
5) |
Farklı fontların incelenmesi, yazı karakterlerinin sınıflandırılması ve farklılıkların
değerlendirilmesi (light, medium, bold, black, italik, regular vb.).
|
Örnek incelemesi. |
6) |
Metin içerisindeki etkileri ve hiyerarjik düzenin
örnekler eşliğinde incelenmesi.
|
Örnek incelemesi. |
7) |
Majiskül-minüskül yazılar ve özellikleri ve yapıları |
Örnek incelemesi |
8) |
Ara Sınav |
Yok |
9) |
Bilinen bir fontun harf ve rakkam uygulamalarının yapılması. |
Örnek incelemesi. |
10) |
Bir kavramdan yola çıkılarak deneysel tipografi ile görsel düzenleme uygulama |
Örnek incelemesi. |
11) |
Kaligrafi çalışmaları uygulamaları ile tipografik soyutlama çalışmaları |
Örnek incelemesi. |
12) |
Tipografi ve kaligrafi tasarımlarının birlikte uygulanışı |
Örnek incelemesi. |
13) |
Tipografi harflerden oluşan bir logo tasarımı projesinin verilmesi |
Örnek incelemesi. |
14) |
Seçilen bir yazı karakterini tanıtım afişi için bilgi toplama. |
Örnek incelemesi. |
16) |
Final |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım kültürü, felsefesi ve konsepti hakkında bilgiye sahiptir. |
5 |
2) |
Geleneksel, modern ve postmodern kültür ile tasarım bağlantısını kuracak bilgi sahibidir. |
4 |
3) |
Grafik Tasarım alanının bağlantılı olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
4) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
4 |
5) |
İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve süreçler konusunda bilgi sahibidir. |
4 |
6) |
Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini tasarım çalışmalarında kullanır. |
5 |
7) |
Edindiği yöntem ve teknikleri tasarım çalışmalarında kullanır. |
5 |
8) |
Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama ve uygulama becerisini geliştirir. |
4 |
9) |
Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçlerinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. |
4 |
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir. |
4 |
11) |
Tasarım alanındaki gelişmeleri izler. |
|
12) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. |
5 |
13) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). |
3 |
14) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
15) |
Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
4 |
16) |
Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. |
4 |
17) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. |
5 |
18) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
3 |