Acil Durum ve Afet Yönetimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCC103 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Bilgi Teknolojileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. HAKAN ÇAKAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bireyin temel bilgi teknolojileri becerilerini edinebilmesi, İnternet ortamında aradığı bilgiye ulaşabilmesi, internetin sağladığı iletişim araçlarını kullanabilmesi, kendini tanıtıp anlatabilmesi, öğrenme sürecinde İnternet kaynaklarından yararlanabilmesi ve bir kelime işlemci programı kullanılabilmesi amaçlanarak dersin içeriği şekillendirilmiştir. |
Dersin İçeriği: | Bilginin temel kavramları; İnternet, internet tarayıcısı ve arama motorları; Elektronik posta kavramları ve hesap yönetimi; Taşınabilir cihazlar; Eşzamanlı ve eşzamansız iletişim araçları; Sosyal ağlar; Teknoloji ve öğrenme; MS Office Word (kelime işlemci programı) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilginin Temel Kavramları (Veri, Enformasyon ve Bilgi; Bilgi İşleme Modeli) | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
2) | Bilginin Temel Kavramları (Bilgisayarın Bileşenleri; Bilgi İşleme Süreci) | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
3) | İnternet ve İnternet Tarayıcısı - İnternet ile ilgili kavramlar - İnternet tarayıcısı kullanımı - Google arama motoru kullanımı | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
4) | Elektronik Posta Yönetimi - Gmail üzerinden öğrenci maili kullanımı | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
5) | Taşınabilir Cihazlar ve Özellikleri | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
6) | Eşzamanlı ve eşzamansız iletişim araçları | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
7) | Sosyal Ağlar | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
8) | 1. Ara Değerlendirme | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
9) | Teknoloji ve öğrenme | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
10) | Kelime İşlemci (MS Word): Kullanıcı arayüzü, Dosya İşlemleri | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
11) | Kelime İşlemci (MS Word): Metin İşlemleri | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
12) | Kelime İşlemci (MS Word): Tablo İşlemleri | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
13) | Kelime İşlemci (MS Word): Görsel Nesneler 2. Ara Değerlendirme | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
14) | Kelime İşlemci (MS Word): Sayfa düzeni ve yazdırma | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
15) | Kelime İşlemci (MS Word): Genel Tekrar | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemi (Ayvansaray E-Öğrenme) üzerinden haftalık olarak öğrencilerle paylaşılmaktadır. |
Diğer Kaynaklar: | Yıldız, B. (2017). Office 2016 Türkçe. İstanbul: Kodlab. Üçüncü, H. (2011). Yeni Başlayanlar İçin Bilgisayar Windows 7 ve Microsoft Office 2010. İstanbul: Alfa. Gülbahar, Y. (2018). E-Öğrenme (4. b.). Ankara: Pegem Akademi. Kuzu, A. (2017). Çoklu Ortam Uygulamalarının Kuramsal Temelleri İçinde Dursun, Ö. Ö., Odabaşı, H. F. (Eds.), Çoklu ortam tasarımı. Ankara: PEGEM Akademi. Aydın, C. H. (2015). Temel Kavramlar İçinde T. V. Yüzer, M. R. Okur (Eds.), Temel Bilgi Teknolojileri I, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3190. Fırat M. ve Özdamar Keskin N. (2015). İnternet Teknolojileri İçinde T. V. Yüzer, M. R. Okur (Eds.), Temel Bilgi Teknolojileri I, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3190. Toprak E. ve Uça-Güneş, E. P. (2015). Sosyal Ağlar. İçinde T. V. Yüzer, M. R. Okur (Eds.), Temel Bilgi Teknolojileri I, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3190. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
11 |
12 |
13 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
10 |
14 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||||||||
1) 1) Acil Durum ve Afet Yönetimi alanında, meydana gelebilecek acil durum ve afet gibi olaylarda,'' Hazırlık, Müdahale, İyileştirme, Risk ve Zarar Azaltma'' konularında yeterli bilgiye, donanıma ve bilince sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||
2) 2) Temel bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olur ve bu bilgiyi karşılaştığı mesleki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||
3) 3) Acil Durum ve Afet Yönetimi alanında görev, yetki, sorumluluk, hak ve yükümlülükleri ile ilgili güncel mevzuatı takip eder, yorumlar ve uygular. | ||||||||||||||||||||||||||||
4) 4) Acil Durum ve Afet alanına ilişkin olarak, malzemelerinin, uyarı ve tehlike işaret ve levhalarının özelliklerini bilir, Acil Durum ve Afet eğitimlerini planlar ve uygular, tatbikatlar planlar, gerekli ölçüm tekniklerini ve metotlarını kullanır, kayıt, raporlama ve düzeltme faaliyetlerini yürütür. | ||||||||||||||||||||||||||||
5) 5) Acil durum yönetimini etkin yürütür ve acil durumlarda ilk yardım müdahalesini yapabilecek yetkinliktedir. | ||||||||||||||||||||||||||||
6) 6) Tehlikelerini tanımlayarak risk analizleri yapar, elektrik tehlikelerinden ve yangından korunmak için gerekli tedbirleri alır ve iş yerlerindeki makine ve teçhizat hakkında bilgi sahibi olur, ilgili riskleri belirler ve bu riskler çerçevesinde Acil Durum Eylem Planlarını planlar. | ||||||||||||||||||||||||||||
7) 7) Acil Durum ve Afet Yönetimi alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgi teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||
8) 8) Yabancı dili kullanarak, alanındaki bilgileri takip eder. | ||||||||||||||||||||||||||||
9) 9) çalışma arkadaşları ile sağlıklı ve sürekli iletişime özen gösterir. | ||||||||||||||||||||||||||||
10) 10) İş ve özel yaşamında yazılı veya sözlü iletişim becerileri gelişir. | ||||||||||||||||||||||||||||
11) 11) İş yaşamında sorumluluk alır, yetki alarak gereğini yerine getirebilme becerisi kazanır ve bu sayede öz güven kazanır. | ||||||||||||||||||||||||||||
12) 12) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu gerçekleştirir. | ||||||||||||||||||||||||||||
13) 13) Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verir. | ||||||||||||||||||||||||||||
14) 14) Acil Durum ve Afet Yönetimi alanındaki literatürü izler, değerlendirir ve uygular. | ||||||||||||||||||||||||||||
15) 15) Acil Durum ve Afet Yönetimi alanında hakim olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, karşılaştığı sorunların çözümü için düşüncelerini uzman olan veya olmayan kişilerle yazılı ya da sözlü olarak paylaşır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Acil Durum ve Afet Yönetimi alanında, meydana gelebilecek acil durum ve afet gibi olaylarda,'' Hazırlık, Müdahale, İyileştirme, Risk ve Zarar Azaltma'' konularında yeterli bilgiye, donanıma ve bilince sahiptir. | |
2) | 2) Temel bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olur ve bu bilgiyi karşılaştığı mesleki sorunların çözümünde kullanır. | |
3) | 3) Acil Durum ve Afet Yönetimi alanında görev, yetki, sorumluluk, hak ve yükümlülükleri ile ilgili güncel mevzuatı takip eder, yorumlar ve uygular. | |
4) | 4) Acil Durum ve Afet alanına ilişkin olarak, malzemelerinin, uyarı ve tehlike işaret ve levhalarının özelliklerini bilir, Acil Durum ve Afet eğitimlerini planlar ve uygular, tatbikatlar planlar, gerekli ölçüm tekniklerini ve metotlarını kullanır, kayıt, raporlama ve düzeltme faaliyetlerini yürütür. | |
5) | 5) Acil durum yönetimini etkin yürütür ve acil durumlarda ilk yardım müdahalesini yapabilecek yetkinliktedir. | |
6) | 6) Tehlikelerini tanımlayarak risk analizleri yapar, elektrik tehlikelerinden ve yangından korunmak için gerekli tedbirleri alır ve iş yerlerindeki makine ve teçhizat hakkında bilgi sahibi olur, ilgili riskleri belirler ve bu riskler çerçevesinde Acil Durum Eylem Planlarını planlar. | |
7) | 7) Acil Durum ve Afet Yönetimi alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgi teknolojilerini kullanır. | |
8) | 8) Yabancı dili kullanarak, alanındaki bilgileri takip eder. | |
9) | 9) çalışma arkadaşları ile sağlıklı ve sürekli iletişime özen gösterir. | |
10) | 10) İş ve özel yaşamında yazılı veya sözlü iletişim becerileri gelişir. | |
11) | 11) İş yaşamında sorumluluk alır, yetki alarak gereğini yerine getirebilme becerisi kazanır ve bu sayede öz güven kazanır. | |
12) | 12) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu gerçekleştirir. | |
13) | 13) Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verir. | |
14) | 14) Acil Durum ve Afet Yönetimi alanındaki literatürü izler, değerlendirir ve uygular. | |
15) | 15) Acil Durum ve Afet Yönetimi alanında hakim olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, karşılaştığı sorunların çözümü için düşüncelerini uzman olan veya olmayan kişilerle yazılı ya da sözlü olarak paylaşır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 80 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |