Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders İçeriğinin tanıtılması, temel kavramların tartışılması |
- |
2) |
Dosya uzantıları.
Piksel imaj ve vektör bazlı imaj farkları, kullanım biçimleri.
Photoshop programına giriş ve temel düzenleme işlemleri.
|
Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler,
Videolu ders anlatımları,
Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
|
3) |
Seçim araçları,
Transform işlemleri,
Katmanlarla çalışmak,
Sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalar ile pekiştirme.
|
Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler,
Videolu ders anlatımları,
Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
|
4) |
Metin, Yazı araçları, Layer Stilleri.
Gredient Tool
Paint Bucket Tool
|
Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler,
Videolu ders anlatımları,
Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
|
5) |
Temel pen teknikleri, vektörel çizimler, (şekiller) uygulama.
Clipping Mask
Eraser-Background Eraser Magic eraser
|
Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler,
Videolu ders anlatımları,
Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
|
6) |
Boyamak ve düzenlemek, sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalar ile pekiştirme.
Dodge-Burn-Sponge
|
Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler,
Videolu ders anlatımları,
Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
|
7) |
Rötuşlamak ve onarmak,
Blur-Sharpen-Smudge
Crop-Perspektif Crop
Vize projesi brif açıklaması
|
Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler,
Videolu ders anlatımları,
Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
|
8) |
Ara sınav-Proje Teslimi |
Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler,
Videolu ders anlatımları,
Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
|
9) |
Filtreler ile çalışmak, sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalar ile pekiştirme.
Maskeler ile çalışmak
|
Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar |
10) |
Adobe Illüstrator programına giriş-arayüz tanıtımı, Basit ve karmaşık çizimler yapmak-kontürler oluşturmak,
Fırça ile boyama- çizimleri düzenlemek ve biçimlendirmek, şekilleri birleştirmek - şekil katıştırma yöntemleri .
|
Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler,
Videolu ders anlatımları,
Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
|
11) |
Yazılarla çalışmak- Perspektif aracı kulanımı - Örnek Uygulama, |
Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler,
Videolu ders anlatımları,
Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
|
12) |
Illustrator efektleri, Photoshop efektleri ile çalışmak, Final briefinin verilmesi |
Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler,
Videolu ders anlatımları,
Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
|
13) |
Final projesi üzerine fikir geliştirme-öğretici pratik uygulamalar |
Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler,
Videolu ders anlatımları,
Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
|
14) |
Geri bildirim, revizyon. |
- |
14) |
Geri bildirim, revizyon. |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme |
|
2) |
Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme |
|
3) |
Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme |
|
4) |
Animasyon projeleri tasarlayabilme |
|
5) |
Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme |
|
6) |
Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme |
|
7) |
Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme |
|
8) |
Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme |
|
9) |
Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme |
|
10) |
Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme |
|
11) |
2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme |
|
12) |
3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme |
|
13) |
Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme |
|
14) |
Animasyon projeleri tasarlayabilme |
|
15) |
Oyun projeleri tasarlayabilme |
|
16) |
Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme |
|
17) |
Video ile animasyonu birlikte kullanabilme |
|
18) |
Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme |
|
19) |
Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
|
|
20) |
Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi |
|
21) |
Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
|