Çocuk Gelişimi (İngilizce) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CDV104 | ||||||||
Ders İsmi: | Curriculum in Early Childhood Education | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BURÇAK CEREN AKPINAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenmenin gelişimi ve desteklenmesinde oyunun rolünü keşfeder. Öğrenme süresinde yetişkinlerin rolünü değerlendirir ve çocuğun olumlu gelişimi için ebeveynler ile ortaklaşa çalışmanın önemini anlar. Okul öncesi kuramcılarının öncülerinin kimler olduğunu öğrenir ve bu tarihi mirasın günümüz anlayışına katkılarını anlar. Mevcut eğitim programları hakkında bilgi sahibi olur ve bunları uluslararası bir perspektiften eleştirel gözle değerlendirebilir. |
Dersin İçeriği: | Ders, erken çocukluk eğitiminde programlamanın doğası, oyunun program içindeki önemi, gelişime uygun program geliştirme ve oyun temelli öğrenmeye dairdir. Ders, erken çocukluk dönemi eğitim programlarında öğrenmeyi destekleme konusunda yetişkinlerin rolü için ebeveynlerle ilişkinin önemini içerir. Öğrencileri, mevcut okul öncesi eğitimi pratikleri ile tarihi olarak okul öncesi eğitiminin kuramcı ve uygulayıcıları hakkında bilgilendirir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma – ders hakkında bilgilendirme | |
2) | Program geliştirmede temel kavramlar | Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık |
3) | Okul öncesi eğitimde felsefi temeller ve okul öncesi eğitiminin tarihi ve öncüleri | Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık Başal, A. H. ve diğerleri. (2010). Okul öncesi eğitiminde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayınları |
4) | Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri Okul Öncesi Eğitimde Felsefi Temeller | Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık Başal, A. H. ve diğerleri. (2010). Okul öncesi eğitiminde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayınları |
5) | Okul Öncesi Eğitimde Program ve Programı Etkileyen Faktörler | Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık Başal, A. H. ve diğerleri. (2010). Okul öncesi eğitiminde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayınları |
6) | Programların Denenmesi ve Değerlendirilmesi Okul Öncesi Programlarında program, amaç, hedef, zamanlama ve takvim Program Tasarısı Hazırlama | Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık Başal, A. H. ve diğerleri. (2010). Okul öncesi eğitiminde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayınları |
7) | Okul Öncesinde Program Geliştirmede Yeni Yönelimler | Başal, A. H. ve diğerleri. (2010). Okul öncesi eğitiminde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayınları |
8) | vize | |
9) | Montessori Eğitim Modeli | Başal, A. H. ve diğerleri. (2010). Okul öncesi eğitiminde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayınları |
10) | High/scope eğitim modeli | Başal, A. H. ve diğerleri. (2010). Okul öncesi eğitiminde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayınları |
11) | Waldorf eğitimi modeli | Başal, A. H. ve diğerleri. (2010). Okul öncesi eğitiminde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayınları |
12) | Reggio Emilia yaklaşımı | Başal, A. H. ve diğerleri. (2010). Okul öncesi eğitiminde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayınları |
Ders Notları / Kitaplar: | Okul Öncesi Eğitimde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Dora Yay |
Diğer Kaynaklar: | Early Childhood Curriculum, S.C.Wortham, 5th Ed. (Pearson Pub.)201 Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık Başal, A. H. ve diğerleri. (2010). Okul öncesi eğitiminde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | |||||||||||||
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | |||||||||||||
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | |||||||||||||
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | |||||||||||||
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | |||||||||||||
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | |||||||||||||
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | |||||||||||||
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | |||||||||||||
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | |||||||||||||
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |||||||||||||
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | |||||||||||||
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |||||||||||||
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | |||||||||||||
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | 5 |
2) | Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | 5 |
3) | Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | |
4) | Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | |
5) | Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | |
6) | Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | |
7) | Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | 1 |
8) | Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | 5 |
9) | Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | |
10) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |
11) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | |
12) | Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | 4 |
13) | Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | |
14) | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |