Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Font, font ailesi, espas, kaligrafi, punto, hurufat, yetim hece, dul hece, initial, matrix vb. tipografi terimleri hakkında bilgi sunum ve örneklerin değerlendirilmesi. |
Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose, Paul Harris |
2) |
Tipografinin tanımı. Tipografinin tarihsel gelişim süreci. Osmanlı matbaasının ortaya çıkışı ve gelişimi. Matbaacılık ve kitle iletişimi. |
Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose, Paul Harris |
3) |
Grid ve bölümleri: Marjlar, sütunlar, sütun arası boşluklar, grid çizgileri, modüller ve akış çizgileri. Grid çeşitleri: Manuskript grid, gotik grid, sütun grid, modüler grid ve diyagonal grid. |
Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose, Paul Harris |
4) |
Sayfa tasarımı içerisinde tipografi kullanımı. Sayfa tasarım ilkeleri: Görsel hiyerarşi, denge, görsel süreklilik, vurgu, çekicilik, uyum |
Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose |
5) |
Optik denge kuralları. Tipografide kullanılan boşluk tipleri: Harf arası boşluk, satır arası boşluk, kelime arası boşluk, sütun arası boşluk. |
Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose |
6) |
Mesaja uygun tipografi kullanımı ile ilgili sunum ve örneklerin değerlendirilmesi |
Tipografinin Temelleri. Paul Harris |
7) |
Dijital Tasarımda Tipografinin Önemi Ve Örnek çalışmalar |
Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose, Paul Harris |
8) |
Dijital Tasarımda Tipografinin Önemi Ve Örnek çalışmalar |
Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose, Paul Harris |
9) |
İllustrator'de Tipografik Banner Tasarmı |
|
10) |
İllustrator'de Tipografik Banner Tasarmı |
|
11) |
İllustrator'de Tipografik Logo Tasarımı |
|
12) |
İllustrator'de Tipografik Logo Tasarımı |
|
13) |
Atölye Çalışması |
|
14) |
Atölye Çalışması |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak |
|
2) |
Grafik tasarım ve görsel iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek |
|
3) |
Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek |
|
4) |
Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek |
|
5) |
Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek |
|
6) |
Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak |
|
7) |
Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek |
|
8) |
Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak |
|
9) |
Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek |
|
10) |
Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek |
|
11) |
Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek |
|
12) |
Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek |
|
13) |
İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek |
|
14) |
Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek |
|