Grafik Tasarımı (İngilizce) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | GRD204 | ||||||||
Ders İsmi: | Advertising Campaigns | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BAŞAK ILDIZ YERLİKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. DEMET KOCA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Grafik tasarımın reklam kampanyaları üzerindeki işleyişinin geliştirmesi ve grafik tasarımını bir reklam kampanyasının bir parçası olarak kullanma becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği: | Reklam Tarihi Reklam Stilleri Yaratıcı Fikir Geliştirme Yöntemi; Mind Mapping Ajans Yapısı Brief Hazırlamak Strateji Oluşturmak Medya Araştırması Yaratıcı Süreç Yönetimi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriğinin tanıtımı, dersin ismi ve alan ilişkisi üzerine tartışma | |
2) | Reklamcılığın tanımı ve türleri | Tevfik Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam |
3) | Reklamcılığın tarihsel gelişimi | Tevfik Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam |
4) | Geleneksel dışı reklam – online, gerilla, viral | Notlar verilecektir. |
5) | Reklam uygulamalarında hedef kitle tespiti | Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam |
6) | Reklam Uygulama Örnekleri ve Çözümlenmesi | Tevfik Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam |
7) | Reklam Uygulama Örnekleri ve Çözümlenmesi | Tevfik Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam |
8) | Vize | - |
9) | Logoyu Büyütenler - Belgesel | |
10) | Göstergebilimsel reklam çözümlemeleri | Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam |
11) | Final projesi üzerine fikir geliştirme | |
12) | Kampanya oluşturma | |
13) | Kampanya oluşturma | |
14) | Final üzerine geri bildirim, revizyon |
Ders Notları / Kitaplar: | Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer Grafik Tasarım ve Reklam, Prof. Ulufer Teker Metaphor, Zoltan Kovecses Design Management: Managing Design Strategy, Process and Implementation, Kathryn Best |
Diğer Kaynaklar: | Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer Grafik Tasarım ve Reklam, Prof. Ulufer Teker Metaphor, Zoltan Kovecses Design Management: Managing Design Strategy, Process and Implementation, Kathryn Best |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak | ||||||||||||||
2) Grafik tasarım ve grafik iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek | ||||||||||||||
3) Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek | ||||||||||||||
4) Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek | ||||||||||||||
5) Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek | ||||||||||||||
6) Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek | ||||||||||||||
7) Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak | ||||||||||||||
8) Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak | ||||||||||||||
9) Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek | ||||||||||||||
10) Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek | ||||||||||||||
11) Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek | ||||||||||||||
12) Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek | ||||||||||||||
13) İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek | ||||||||||||||
14) Grafik Tasarım alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanmak | ||||||||||||||
15) Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak | |
2) | Grafik tasarım ve grafik iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek | |
3) | Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek | |
4) | Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek | |
5) | Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek | |
6) | Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek | |
7) | Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak | |
8) | Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak | |
9) | Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek | |
10) | Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek | |
11) | Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek | |
12) | Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek | |
13) | İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek | |
14) | Grafik Tasarım alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanmak | |
15) | Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 80 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |