Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Yükseklikle ilgili temel kavramları, Uygulamada kullanılan nivelman yöntemlerini öğrenebileceklerdir.
|
2) Yüksekliklerin potansiyel değerlerden dönüştürülmesiyle ya da ölçülen yükseklik farklarına düzeltme getirilmesiyle belirlemesini ve buna bağlı olarak yükseklik sistemlerinin sınıflandırılmasını öğrenebileceklerdir.
|
3) Türkiye Ulusal Düşey Kontrol Ağını (TUDKA), Derecelerine göre nivelman ağlarını öğrenebileceklerdir.
|
4) Nivoyu ve yapısal özelliklerini, İncelikleri yönünden ve Yapıları bakımından nivelman aletlerini, Miraların yapısal özelliklerini, Nivelmanı noktalarının zemine ve duvara tesisinin nasıl olduğunu öğrenebileceklerdir.
|
5) Doğrultu (Hat) nivelman yöntemlerinden açık ve dayalı nivelman yöntemleri öğrenilerek sayısal örneklerle pekiştirilebileceklerdir.
|
6) Doğrultu (Hat) nivelman yöntemlerinden Kapalı nivelman ve Gözlem düzlemi yüksekliğine göre nivelman yöntemleri öğrenilerek sayısal örneklerle pekiştirilebileceklerdir.
|
7) Kareler ağı yöntemiyle yüzey Nivelmanı, Işınsal (Kutupsal) nivelmanı, Hacim hesabını öğrenebileceklerdir.
|
8) Yol, kanal, yüksek gerilim hattı vb. tesislerin yapımında arazinin boyuna ve enine kesitlerinin çıkarılmasını, En kesitten alan ve hacim hesabını sayısal örneklerle öğrenebileceklerdir.
|
9) Yol, kanal, yüksek gerilim hattı vb. tesislerin yapımında arazinin boyuna ve enine kesitlerinin çıkarılmasını, En kesitten alan ve hacim hesabını sayısal örneklerle öğrenebileceklerdir.
|
10) Yol, kanal, yüksek gerilim hattı vb. tesislerin yapımında arazinin boyuna ve enine kesitlerinin çıkarılmasını, En kesitten alan ve hacim hesabını sayısal örneklerle öğrenebileceklerdir.
|
11) Nivalmana etki eden hata türlerini ve bu hatalara getirilen düzeltmeleri öğrenebileceklerdir.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Ders de öğrenilmiş olan hesapları arazide uygulanılarak pratiklik kazanalabileceklerdir.
|
2) Derste öğrenilmiş olan hesaplar arazide uygulanılarak pratiklik kazanalabileceklerdir.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Öğrenme Yetkinliği |
1) Öğrencilerin şimdiye kadar aldıkları eğitimin katkısı değerlendirilecektir.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yükseklik Kavramı, Nivelman Yöntemleri |
Yükseklik Ölçmeleri Ders Notları, Prof. Dr. Halil ERKAYA |
2) |
Yükseklik Sistemleri, Yükseklik Sistemlerinin Sınıfları |
Yükseklik Ölçmeleri Ders Notları, Prof. Dr. Halil ERKAYA |
3) |
Nivelman Ağları ve Nivelman Ağlarının Derecelendirilmesi |
Yükseklik Ölçmeleri Ders Notları, Prof. Dr. Halil ERKAYA |
4) |
Nivolar, Yapıları Bakımından Nivelman Aletleri, Nivelman Miraları, Nivelman Noktalarının Tesisi
|
Yükseklik Ölçmeleri Ders Notları, Prof. Dr. Halil ERKAYA |
5) |
Açık Nivelman, Dayalı Nivelman, Sayısal Örnekler |
Yükseklik Ölçmeleri Ders Notları, Prof. Dr. Halil ERKAYA |
6) |
Açık ve Dayalı Nivelman hesabının arazide uygulanması |
Ders Notları |
7) |
Kapalı Nivelman, Gözlem Düzlemi Yüksekliğine Göre Nivelman, Sayısal Örnekler |
Yükseklik Ölçmeleri Ders Notları, Prof. Dr. Halil ERKAYA |
8) |
Vize Haftası |
Dersin sorumlusu tarafından hazırlanmış olan değerlendirme ölçütleri. |
9) |
Kapalı nivelman hesabının arazide uygulanması |
Ders Notları |
10) |
Yüzey Nivelman Yöntemleri, Sayısal Örnekler |
Yükseklik Ölçmeleri Ders Notları, Prof. Dr. Halil ERKAYA |
11) |
Kesit Nivelmanı, Boy Kesit Nivelmanı ve Hesabı, En Kesit Nivelmanı ve Hesabı, Sayısal Örnekler |
Yükseklik Ölçmeleri Ders Notları, Prof. Dr. Halil ERKAYA |
12) |
Kesit Nivelmanı, Boy Kesit Nivelmanı ve Hesabı, En Kesit Nivelmanı ve Hesabı, Sayısal Örnekler |
Yükseklik Ölçmeleri Ders Notları, Prof. Dr. Halil ERKAYA |
13) |
Kesit Nivelmanı, Boy Kesit Nivelmanı ve Hesabı, En Kesit Nivelmanı ve Hesabı, Sayısal Örnekler |
Yükseklik Ölçmeleri Ders Notları, Prof. Dr. Halil ERKAYA |
14) |
Nivelmana Etki Eden Hatalar |
Yükseklik Ölçmeleri Ders Notları, Prof. Dr. Halil ERKAYA |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Haritacılıkla ilgili çalışma yapan kamu kurumları ve özel sektörün örgütsel yapıları hakkında bilgi sahibi olarak uyum sağlar. |
5 |
2) |
Arazi ve büro çalışmalarında günün gelişen teknolojilerinden faydalanma, yeniliklere uyum sağlama, yaşam boyu öğrenme ve bilgiye ulaşabilme bilincini kazanır. |
5 |
3) |
Proje hazırlama, yönetimi, uygulamalarını yapma, sunabilme ve kendini ifade edebilme yeteneğini geliştirir, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur |
5 |
4) |
Mesleki etik bilincine erişmiş bir birey olarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisini kazanır |
5 |
5) |
Yapılan ölçme ve hesaplamalardan yararlanarak, ölçme yöntemine uygun olarak, ölçülen arazinin bilgisayar ortamında Büyük Ölçekli Harita ve Harita Bilgileri Üretim Yönetmeliği'ne göre haritasını çizer. |
|
6) |
Bireysel ve ekip çalışması disiplinini kazanır. Kendine güven, ayakları üzerinde durabilme ve sorumluluk alma alışkanlıklarını kazanır. |
5 |
7) |
Kentsel gelişmeleri dikkate alarak, taşınmazlara ilişkin gerekli verileri toplar, analiz eder, değerlendirir ve yönetir. |
|