İç Mekan Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IND102 | ||||||||
Ders İsmi: | İç Mekan Tasarımı II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. GÖKHAN DUYUR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. GÖKHAN DUYUR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İç mekânların tasarlanmasının önemini anlamayı, insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerin normları üzerine detaylı bilgi öğrenmeyi ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi edinmeyi amaçlamaktadır. Ders içeriğine yaşamın geçtiği tüm alanların iç mekan tasarımlarının yapılması girmektedir. |
Dersin İçeriği: | İnsan, mekân ve mobilya ilişkilerini de kapsayan 3 Boyutlu mekân anlayışının kavranması. Öğrencilerin tasarım dilini mekan çözümlemeleri üzerinden anlamalarını ve mekanı duyumsamanın farklı boyutlarını keşfetmelerini sağlamak. Tasarımın temel ilke ve kurallarının, çevrenin algılanması ve deneyimlenmesi, mekanın kurgulanması bağlamında tartışılmasını içerir. İç mekan tasarımının sorumluluk alanı, tasarı süreci ve tasarım yaklaşımları. Tasarım ve yaratıcılık temelinde form, mekan ve işlev. İç mekan tasarımında insan-mekan ilişkisi bağlamında kullanıcı gereksinmeleri ve kullanıcı boyutları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teknik resim kavramının incelenmesi ve teknik resim gereçlerinin tanıtılması. | |
2) | Çizgi türlerinin tanıtılması ve kağıt katlama. | |
3) | Temel geometrik çizimler ve yazı. | |
4) | Ölçek kavramı, eğriler ve helis hareketi | |
5) | İzdüşüm kavramının incelenmesi ve görünüş çıkartma. | |
6) | Paralel perspektif çeşitleri: Aksanometrik, izometrik, dimetrik, trimetrik. | |
7) | Malzeme simgeleri ve projelerde tarama. | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Projelerde Ölçülendirme | |
10) | 1/100 ölçek plan ve kesitler | |
11) | 1/100 ölçek plan ve kesitler | |
12) | 1/50 ölçek plan ve kesitler. | |
13) | Merdiven plan, kesit ve görünüşleri | |
14) | Konuların Tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Neufert, 2016, Yapı Tasarımı, Beta Yayınları, İstanbul. 2. Dodsworth, S., Anderson, S., 2015, İç Mekan Tasarımının Temelleri, Literatür Yayıncılık, İstanbul. 3. Coles, J., House, N., 2012, İç Mimarlığın Temelleri, Literatür Yayıncılık, İstanbul. 4. Ching, F., 2016, İç Mekan Tasarımı (Resimli), Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 5. Ching, F., 2004, Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 6. Ching, F., 2014, Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç Çizim, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 7. Kalınkara, V., 2006, Tasarım ve Dekorasyon, Gazi Kitabevi, Ankara. 8. Brooker, G., Stone, S., 2011, İç Mekan Tasarımı Nedir, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 9. Bielefeld, B., 2016, Tasarım Fikirleri, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 10. Rasmussen, S., 2016, Yaşanan Mimari, Remzi Kitabevi, İstanbul. 11. Gürer, L., Gürer, G., Temel Tasarım, Birsen Yayınevi, İstanbul. 12. Jormakka, K., 2016, Adım Adım Tasarım Yöntemleri, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 13. Mollison, B., 2014, Permakültüre Giriş, Sinek Sekiz Yayınları, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Hasol, D., 2003, Mimarlık ve Yapı Sözlügü, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 2. Hasol, D., 2008, Ansiklopedik Mimarlık Sözlügü, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 3. Kolektif, 2009, Mimarlık, NTV Yayınları, İstanbul. 4. Tanyeli, U., 2007, Mimarlığın Aktörleri : Türkiye 1900 – 2000, Garanti Galeri, İstanbul. 5. Tanyeli, U., 2015, Sözen, M., Sanat Kavramı ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul. 6. Panero, J., Zelnik, M., Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning, McGraw-Hill Books 7. Kuban, D., 2000, Mimarlık Kavramları, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 8. Müller, W., 2012, Mimarlık Atlası 1-2 Cilt, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 9. Roth, L., 2014, Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi, İstanbul. 10. Coates, M., Stone, S.,Brooker , G., 2011, Görsel İç Mimarlık Sözlüğü, Literatür Yayıncılık, İstanbul. 11. Ching, F., 2013, Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 12. Güngör, H., 2016, Görsel Sanatlar ve Mimarlık İçin Temel Tasar, Patates Baskı Yayınları, İstanbul. 13. Divanlıoğlu, D., Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri, Birsen Yayınevi, İstanbul. 14. Özcan, Z., Bayraktar, N., Görer Tamer, N., Tekel, A., Gürer, N., Kızıltaş, A., Armatlı Köroğlu, B., Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Temel tasarım ilke ve yöntemlerine hakim olmak | ||||||||||||
2) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlamak; analiz etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek. | ||||||||||||
3) Mesleki teknik ve iletişim diline hakim olmak; ilgili yasa ve yönetmelikleri tanımak | ||||||||||||
4) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgilerle birlikte iç Mekanı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilmek | ||||||||||||
5) Mekan tasarımında fiziksel çevre kalitesini arttıracak sistemleri tasarlamak ve denetimini yapmak | ||||||||||||
6) Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilmek, 3 boyutlu modelleme ve sunum yapabilmek. | ||||||||||||
7) Sektöründe fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini iş süreçlerine adapte ederek uygulayabilmek. | ||||||||||||
8) Alanında almış olduğu teorik ve uygulamalı bilgileri iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak. | ||||||||||||
9) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | ||||||||||||
10) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma ve birlikte çalışmaya yatkın olabilme | ||||||||||||
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilmek | ||||||||||||
12) Bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, tasarımcılar yetiştirmektedir. | ||||||||||||
13) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel tasarım ilke ve yöntemlerine hakim olmak | |
2) | Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlamak; analiz etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek. | |
3) | Mesleki teknik ve iletişim diline hakim olmak; ilgili yasa ve yönetmelikleri tanımak | |
4) | Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgilerle birlikte iç Mekanı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilmek | |
5) | Mekan tasarımında fiziksel çevre kalitesini arttıracak sistemleri tasarlamak ve denetimini yapmak | |
6) | Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilmek, 3 boyutlu modelleme ve sunum yapabilmek. | |
7) | Sektöründe fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini iş süreçlerine adapte ederek uygulayabilmek. | |
8) | Alanında almış olduğu teorik ve uygulamalı bilgileri iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
9) | İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |
10) | Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma ve birlikte çalışmaya yatkın olabilme | |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilmek | |
12) | Bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, tasarımcılar yetiştirmektedir. | |
13) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |