Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Uzaktan Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MDS203
Ders İsmi: Hastane Otomasyonu ve Hasta Kayıt Sistemleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KADRİYE SÖNMEZ
Dersi Veren(ler):








Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hastane Bilgi yönetim sistemi kavramı ve amaçlarını, faydalarını, işlevini, gelişimini, Hastanelerde bilgi üretilen departmanları, Hastanelerde yönetim bilgi sistemlerini, Poliklinik ve Klinik bilgi sistemlerini öğrenmek
Dersin İçeriği: Hastanelerde bilgisayarlı bilgi işlem süreci ile otomasyon ve hastanelerde otomasyon faaliyetleri teorik ve uygulamalı olarak anlatılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Hasta kabul program modülleri uygulaması öğreneceklerdir Hastane otomasyon sistemlerinin kullanım amaçlarını öğreneceklerdir Hasta hakları, çalışan hakları, bilgi güvenliği ve yasal düzenlemeler hakkında teorik bilgiyi öğreneceklerdir Hastane otomasyon sistemleri ile ilişkili diğer otomasyon sistemlerini öğreneceklerdir Hastane otomasyon sistemleri içindeki modüllerin pratik uygulamalarını öğreneceklerdir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hastane bilgi yönetim sistemlerinin temel kavramları, genel teknik ve fonksiyonel özellikleri T.C Uludağ Üniv. Sağlık Meslek Yüksek Okulu , Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri ders notları Sayfa 2-5 T.C. Anadolu Üniv. Yayın no: 2862,Sağlik kurumlarında bilgi sistemleri sayfa 2-24
2) Ayaktan hasta kabul süreçleri Hasta kabul Süreci (uygulamalı eğitim) T.C Uludağ Üniv. Sağlık Meslek Yüksek Okulu , Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri ders notları Sayfa 2-5 T.C. Anadolu Üniv. Yayın no: 2862,Sağlik kurumlarında bilgi sistemleri sayfa 2-24
3) Poliklinik süreci (uygulamalı eğitim) T.C Uludağ Üniv. Sağlık Meslek Yüksek Okulu , Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri ders notları Sayfa 2-5 T.C. Anadolu Üniv. Yayın no: 2862,Sağlik kurumlarında bilgi sistemleri sayfa 2-24
4) Yatan hasta kabul süreçleri Klinik modülleri T.C Uludağ Üniv. Sağlık Meslek Yüksek Okulu , Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri ders notları Sayfa 2-5 T.C. Anadolu Üniv. Yayın no: 2862,Sağlik kurumlarında bilgi sistemleri sayfa 2-24
5) Laboratuvar tetkik süreçleri Laboratuvar modülleri (uygulamalı eğitim) T.C Uludağ Üniv. Sağlık Meslek Yüksek Okulu , Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri ders notları Sayfa 2-5 T.C. Anadolu Üniv. Yayın no: 2862,Sağlik kurumlarında bilgi sistemleri sayfa 2-24
6) Vezne modülü T.C Uludağ Üniv. Sağlık Meslek Yüksek Okulu , Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri ders notları Sayfa 2-5 T.C. Anadolu Üniv. Yayın no: 2862,Sağlik kurumlarında bilgi sistemleri sayfa 2-24
7) Sağlık.NET modülü SKRS modülü MHRS modülü T.C Uludağ Üniv. Sağlık Meslek Yüksek Okulu , Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri ders notları Sayfa 2-5 T.C. Anadolu Üniv. Yayın no: 2862,Sağlik kurumlarında bilgi sistemleri sayfa 2-24
8) Vize Sınavı T.C Uludağ Üniv. Sağlık Meslek Yüksek Okulu , Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri ders notları Sayfa 2-5 T.C. Anadolu Üniv. Yayın no: 2862,Sağlik kurumlarında bilgi sistemleri sayfa 2-24
9) Sağlık kurulu modülü Danışma modülü Teknik servis modülü Arşiv modülü T.C Uludağ Üniv. Sağlık Meslek Yüksek Okulu , Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri ders notları Sayfa 2-5 T.C. Anadolu Üniv. Yayın no: 2862,Sağlik kurumlarında bilgi sistemleri sayfa 2-24
10) Radyoloji tetkik süreçleri Radyoloji modülleri (uygulamalı eğitim) T.C Uludağ Üniv. Sağlık Meslek Yüksek Okulu , Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri ders notları Sayfa 2-5 T.C. Anadolu Üniv. Yayın no: 2862,Sağlik kurumlarında bilgi sistemleri sayfa 2-24
11) İnsan kaynakları ve sicil modülleri Performans puan modülü (uygulamalı eğitim) T.C Uludağ Üniv. Sağlık Meslek Yüksek Okulu , Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri ders notları Sayfa 2-5 T.C. Anadolu Üniv. Yayın no: 2862,Sağlik kurumlarında bilgi sistemleri sayfa 2-24
12) Eczane yönetimi modülü (uygulamalı eğitim) T.C Uludağ Üniv. Sağlık Meslek Yüksek Okulu , Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri ders notları Sayfa 2-5 T.C. Anadolu Üniv. Yayın no: 2862,Sağlik kurumlarında bilgi sistemleri sayfa 2-24
13) Stok yönetimi modülü (uygulamalı eğitim) T.C Uludağ Üniv. Sağlık Meslek Yüksek Okulu , Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri ders notları Sayfa 2-5 T.C. Anadolu Üniv. Yayın no: 2862,Sağlik kurumlarında bilgi sistemleri sayfa 2-24
14) İstatistik yönetim modülü (uygulamalı eğitim) T.C Uludağ Üniv. Sağlık Meslek Yüksek Okulu , Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri ders notları Sayfa 2-5 T.C. Anadolu Üniv. Yayın no: 2862,Sağlik kurumlarında bilgi sistemleri sayfa 2-24
15) FİNAL SINAVI T.C Uludağ Üniv. Sağlık Meslek Yüksek Okulu , Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri ders notları Sayfa 2-5 T.C. Anadolu Üniv. Yayın no: 2862,Sağlik kurumlarında bilgi sistemleri sayfa 2-24

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: T.C Uludağ Üniv. Sağlık Meslek Yüksek Okulu , Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri ders notları Sayfa 2-5 T.C. Anadolu Üniv. Yayın no: 2862,Sağlik kurumlarında bilgi sistemleri sayfa 2-24
Diğer Kaynaklar: T.C Uludağ Üniv. Sağlık Meslek Yüksek Okulu , Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri ders notları Sayfa 2-5 T.C. Anadolu Üniv. Yayın no: 2862,Sağlik kurumlarında bilgi sistemleri sayfa 2-24

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince, bilgi ve birikime sahiptir.
2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır, mesleki ve etik değerleri ön planda tutarak çözüm önerileri geliştirir.
3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere dahil olur.
4) Diğer sağlık disiplinleri ile ortaklaşa çalışabilir.
5) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan ofis araç ve gereçleri ile bilişim teknolojilerini kullanır.
6) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
7) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
8) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu uygular.
11) Genel ahlaki değerlere ve mesleki etiğe önem verir.
12) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince, bilgi ve birikime sahiptir.
2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır, mesleki ve etik değerleri ön planda tutarak çözüm önerileri geliştirir.
3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere dahil olur.
4) Diğer sağlık disiplinleri ile ortaklaşa çalışabilir.
5) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan ofis araç ve gereçleri ile bilişim teknolojilerini kullanır.
6) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
7) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
8) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu uygular.
11) Genel ahlaki değerlere ve mesleki etiğe önem verir.
12) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100