Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCH204 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık Hizmetleri Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BEREN KARCI AKSAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, sağlık ve sağlık hizmetleri kavramlarına hakim olması, sağlık hizmetlerinin yönetimi konusunda temel bilgileri kazanması ve Türkiye'de sağlık hizmetlerinin yönetimini değerlendirebilmesini sağlamaktır |
Dersin İçeriği: | Sağlık hizmetinin özellikleri, Sağlık kurumları ve özellikleri, Türk Sağlık sistemi, Sağlık örgütlemesi, Sağlık hizmetlerinin yürütülmesi, koordinasyonu ve denetimi gibi konularda bilgi sahibi olunmasını ve mesleki bilgi ve becerilerin geliştirilmesinde bu bilgilerin kullanılmasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel tanışma, Yönetim Kavramı, Sağlık Hizmetlerinde Yönetim Kavramı | |
2) | Sağlık ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri, Sınıflandırılması ve Fonksiyonları | |
3) | Sağlık ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri, Sınıflandırılması ve Fonksiyonları | |
4) | Türk Sağlık sistemi, gelişimi ve örgütlenmesi | |
5) | Hastanelerin Tanımı, Özellikleri, işlevleri ve sınıflandırılması | |
6) | Hastanelerin Tanımı, Özellikleri, işlevleri ve sınıflandırılması | |
7) | Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Yönetimi | |
8) | Sağlık Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Ara Sınav | |
9) | Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi | |
10) | Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi | |
11) | Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Yönetim Ara Sınav | |
12) | Sağlık Hizmetlerinde Hakla İlişkiler ve iletişim | |
13) | Sağlık Hizmetlerinde Hasta Hakları ve Etik | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Sağlık İşletmeleri Yönetimi Kitabı Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Kitabı |
Diğer Kaynaklar: | Tengimlioğlu D., Işık O., Akbolat M. “Sağlık İşletmeleri Yönetimi” , Ekim 2018 Kavuncubaşı Ş., Yıldırım S. “Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi” 2010 Anadolu Üniversitesi Açık ders Kitabı,2020 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
9 |
10 |
11 |
8 |
12 |
13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince, bilgi ve birikime sahiptir. | |||||||||||||
2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır, mesleki ve etik değerleri ön planda tutarak çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere dahil olur. | |||||||||||||
4) Diğer sağlık disiplinleri ile ortaklaşa çalışabilir. | |||||||||||||
5) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan ofis araç ve gereçleri ile bilişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||
6) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||
7) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||||||||||
8) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
9) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu uygular. | |||||||||||||
11) Genel ahlaki değerlere ve mesleki etiğe önem verir. | |||||||||||||
12) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince, bilgi ve birikime sahiptir. | |
2) | Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır, mesleki ve etik değerleri ön planda tutarak çözüm önerileri geliştirir. | |
3) | Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere dahil olur. | |
4) | Diğer sağlık disiplinleri ile ortaklaşa çalışabilir. | |
5) | Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan ofis araç ve gereçleri ile bilişim teknolojilerini kullanır. | |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
7) | Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
8) | Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |
9) | Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu uygular. | |
11) | Genel ahlaki değerlere ve mesleki etiğe önem verir. | |
12) | Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |