Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCH204
Ders İsmi: Sağlık Hizmetleri Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BEREN KARCI AKSAN
Dersi Veren(ler):


























Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin, sağlık ve sağlık hizmetleri kavramlarına hakim olması, sağlık hizmetlerinin yönetimi konusunda temel bilgileri kazanması ve Türkiye'de sağlık hizmetlerinin yönetimini değerlendirebilmesini sağlamaktır
Dersin İçeriği: Sağlık hizmetinin özellikleri, Sağlık kurumları ve özellikleri, Türk Sağlık sistemi, Sağlık örgütlemesi, Sağlık hizmetlerinin yürütülmesi, koordinasyonu ve denetimi gibi konularda bilgi sahibi olunmasını ve mesleki bilgi ve becerilerin geliştirilmesinde bu bilgilerin kullanılmasını sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tanışma, Yönetim Kavramı , Sağlık Hizmetlerinde Yönetim Kavramı
2) Sağlık Nedir, Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri, Sınıflandırılması ve Fonksiyonları
3) Sağlık Nedir, Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri, Sınıflandırılması ve Fonksiyonları
4) Türk Sağlık sistemi, gelişimi ve örgütlenmesi
5) Hastanelerin Tanımı, Özellikleri, işlevleri ve sınıflandırılması
6) Hastanelerin Tanımı, Özellikleri, işlevleri ve sınıflandırılması
7) Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Yönetimi
8) Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi
9) Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi
10) Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Yönetim
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Sağlık Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi
2) Sağlık Hizmetlerinde Hakla İlişkiler ve iletişim
3) Sağlık Hizmetlerinde Hasta Hakları ve Etik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel tanışma, Yönetim Kavramı, Sağlık Hizmetlerinde Yönetim Kavramı
2) Sağlık ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri, Sınıflandırılması ve Fonksiyonları
3) Sağlık ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri, Sınıflandırılması ve Fonksiyonları
4) Türk Sağlık sistemi, gelişimi ve örgütlenmesi
5) Hastanelerin Tanımı, Özellikleri, işlevleri ve sınıflandırılması
6) Hastanelerin Tanımı, Özellikleri, işlevleri ve sınıflandırılması
7) Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Yönetimi
8) Sağlık Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Ara Sınav
9) Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi
10) Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi
11) Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Yönetim Ara Sınav
12) Sağlık Hizmetlerinde Hakla İlişkiler ve iletişim
13) Sağlık Hizmetlerinde Hasta Hakları ve Etik
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sağlık İşletmeleri Yönetimi Kitabı
Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Kitabı
Diğer Kaynaklar: Tengimlioğlu D., Işık O., Akbolat M. “Sağlık İşletmeleri Yönetimi” , Ekim 2018
Kavuncubaşı Ş., Yıldırım S. “Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi” 2010
Anadolu Üniversitesi Açık ders Kitabı,2020

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

9

10

11

8

12

13

Program Kazanımları
1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince, bilgi ve birikime sahiptir.
2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır, mesleki ve etik değerleri ön planda tutarak çözüm önerileri geliştirir.
3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere dahil olur.
4) Diğer sağlık disiplinleri ile ortaklaşa çalışabilir.
5) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan ofis araç ve gereçleri ile bilişim teknolojilerini kullanır.
6) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
7) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
8) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu uygular.
11) Genel ahlaki değerlere ve mesleki etiğe önem verir.
12) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince, bilgi ve birikime sahiptir.
2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır, mesleki ve etik değerleri ön planda tutarak çözüm önerileri geliştirir.
3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere dahil olur.
4) Diğer sağlık disiplinleri ile ortaklaşa çalışabilir.
5) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan ofis araç ve gereçleri ile bilişim teknolojilerini kullanır.
6) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
7) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
8) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu uygular.
11) Genel ahlaki değerlere ve mesleki etiğe önem verir.
12) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100