Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (İ.Ö) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MDS205 | ||||||||
Ders İsmi: | Biyoistatistik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi KADRİYE SÖNMEZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel istatistiksel kavramların ve yöntemlerin, sağlık alanına özel örnek ve uygulamalar ile öğrenciye kavratılması birincil amaçtır. Bunun yanı sıra sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri öğrencinin kavraması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Bilimsel araştırma ilkeleri çerçevesinde sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve mesleki kullanım alanlarını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İstatistik ve Biyoistatistiğe Giriş, Temel Kavramlar | |
2) | Tanımlayıcı İstatistikler | |
3) | Tablo ve Grafik Oluşturma, Yorumlama | |
4) | Hipotez, Evren ve Örneklem, Örnekleme Yöntemleri | |
5) | Sağlık Hizmetlerinde İstatistiğin Kullanımı | |
6) | Nüfusla İlgili İstatistiksel Yöntemler | |
7) | Doğumla İlgili İstatistiksel Yöntemler | |
8) | Ara Sınav (Vize) | |
9) | Ölümle İlgili İstatistiksel Yöntemler | |
10) | Hastalıklarla İlgili İstatistiksel Yöntemler | |
11) | Hız ve Oranları Standartlaştırma Teknikleri | |
12) | Hastane Hizmetlerinin Değerlendirilmesiyle İlgili İstatistiksel Yöntemler | |
13) | Hastalıkların Uluslararası Sınıflandırılması | |
14) | Sağlık Düzeyi Göstergeleri | |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Öğretim Elemanının Ders Notları 2. Sümbüloğlu K, Sümbüloğlu V. (2016). Biyoistatistik. Hatiboğlu Yayınevi 3. Sümbüloğlu k. (1990). Sağlık Alanına Özel İstatistiksel Yöntemler. Hatiboğlu Yayınevi 4. Kaptanoğlu A. (2013). Sağlık Alanında Hipotezden Teze: Veri Toplama ve Çözümleme Serüveni. Beşir Kitabevi. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Instructor's Lecture Notes 2. Sümbüloğlu K, Sümbüloğlu V. (2016). Biostatistics. Hatiboglu Publishing House 3. Sümbüloğlu k. (1990). Special Statistical Methods for the Field of Health. Hatiboglu Publishing House 4. Kaptanoğlu A. (2013). Hypothesis of Health in the Field: Data Acquisition and Analysis. Bashir Bookstore. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince, bilgi ve birikime sahiptir. | |||||||||||
2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır, mesleki ve etik değerleri ön planda tutarak çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||
3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere dahil olur. | |||||||||||
4) Diğer sağlık disiplinleri ile ortaklaşa çalışabilir. | |||||||||||
5) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan ofis araç ve gereçleri ile bilişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
6) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
7) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||||||||
8) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |||||||||||
9) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | |||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu uygular. | |||||||||||
11) Genel ahlaki değerlere ve mesleki etiğe önem verir. | |||||||||||
12) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince, bilgi ve birikime sahiptir. | |
2) | Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır, mesleki ve etik değerleri ön planda tutarak çözüm önerileri geliştirir. | |
3) | Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere dahil olur. | |
4) | Diğer sağlık disiplinleri ile ortaklaşa çalışabilir. | |
5) | Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan ofis araç ve gereçleri ile bilişim teknolojilerini kullanır. | |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
7) | Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
8) | Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |
9) | Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu uygular. | |
11) | Genel ahlaki değerlere ve mesleki etiğe önem verir. | |
12) | Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |