Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC116
Ders İsmi: İşaret Dili
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HİLAL KIVANÇ
Dersi Veren(ler):










Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İşaret dili yardımıyla işitme engelli bireylerle iletişim kurması hedeflenir.
Dersin İçeriği: İşaret dilini, işaret diline özgü dil yapısını ve temel kavramları öğrenilerek işitme engelli bireyle iletişim kurması için gerekli olan kişisel kazanımlar sağlanır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İşaret dilini kullanarak işitme engellilerle iletişim kurabilir.
2) İşaret dilini öğrenirler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İşaret dili yardımıyla işitme engelli bireylere yardımcı olurlar.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşaret Dili Tarihçesi, İşaret Dili Dilbilgisi, İşaret Dili Alfabesi Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Oral Z. A., “Türk İşaret Dili Çevirisi”, 2016, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
2) Aile ve çevresi Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
3) Sağlık Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
4) Okul ve Eğitim İşaretleri Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
5) Gıda ve Giyim İşaretleri Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
6) Fiiller, Sıfatlar, Zıt Anlamlılar Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
7) Fiiller, Sıfatlar, Zıt Anlamlılar Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
8) Vize
9) Duygular ve Eşyalar Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
10) Zaman, Trafik ve Canlılar Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
11) Meslekler Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
12) Spor ve Coğrafi Terimler Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
13) Türkiye’nin İlleri, Devletler Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
14) Günlük Konuşma ve Soru Cümleleri Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
15) Genel Tekrar Ders Notları Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/) Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Oral Z. A., “Türk İşaret Dili Çevirisi”, 2016, Ankara
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Oral Z. A., “Türk İşaret Dili Çevirisi”, 2016, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
Diğer Kaynaklar: Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır.
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır.
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir.
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır.
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır.
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir.
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %