Dijital Oyun Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC118
Ders İsmi: Kalite Yönetim Sistemleri ve Standartları
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SERCAN DEMİRÖREN
Dersi Veren(ler): NESRİN ÖZDİL
Öğr.Gör. SELEN ORTA
Öğr.Gör. ALİ ATAŞ
Öğr.Gör. ÖZLEM YILMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin Amacı
Bu derste kalite yönetiminde sürekli gelişme ve iyileşme anlayışını gelecek iş yaşamlarında yansıtması için gereken temel bilgiler verilmektedir. Kalite yönetim sistemini değerlendirme ve yenilikçi uygulamalar kazandırılması için gerekli yaklaşım, yöntem ve uygulamaların tanınması ve kapsamını organize etme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.




Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğini, kalite kavramı ve gelişimi, küresel rekabet ve yeni yönetim paradigmaları, kalite yönetim sistemleri amaç ve ilkeleri, Toplam kalite yönetimi felsefe ve ilkeleri, Toplam kalite yönetimi ve klasik yönetim arasındaki farklar, Toplam kalite yönetimi uygulamaları, süreç yönetimi, Kamu örgütlerinde toplam kalite yönetim modellerini açıklamaktadır. Türkiye’de ve dünyada toplam kalite yönetimi, gelişen kalite standartları konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mesleki özgüvene sahip olabilmek ve sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde alanı ile ilgili süreci / süreçleri planlayabilmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kalite Yönetim Sistemleri ve temel kavramları hakkında bilgi sahibi olabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kalite iyileştirmenin önemini ve gerekliliğini değerlendirebilecek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşletmelerde Kalite Kavramı ve Fonksiyonunun Gelişimi Konulara ilişkin ön okumalar
2) Küresel rekabet Örgütler, yönetim ve yeni yönetim paradigmaları Konulara ilişkin ön okumalar
3) Toplam kalitenin öncüleri Konulara ilişkin ön okumalar
4) Toplam kalitenin öncüleri Konulara ilişkin ön okumalar
5) Toplam kalite yönetiminin doğuşu, ilkeleri ve araçları Konulara ilişkin ön okumalar
6) Yönetim Kalitesi Konulara ilişkin ön okumalar
7) Örgüt Kültürü ve Kalite, Genel Tekrar Konulara ilişkin ön okumalar
8) ara sınav Konulara ilişkin ön okumalar
9) Kalite Güvencesi ve Kalite İyileştirilmesi Konulara ilişkin ön okumalar
10) Kalite Yönetim Teknikleri Konulara ilişkin ön okumalar
11) Süreç Yönetim Sistemi Konulara ilişkin ön okumalar
12) Standardizasyon, Sertifikasyon Konulara ilişkin ön okumalar
13) Kalite Yönetim Standartları, ISO9000, ISO 9001 ,TSE Konulara ilişkin ön okumalar
14) Genel Tekrar Konulara ilişkin ön okumalar
15) Final Sınavı Konulara ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İsmail EFİL, Toplam Kalite Yönetimi, Dora Yayınevi, Ankara ,2016.
Diğer Kaynaklar: Onur ÇETİN, Trakya Üniversitesi İİBF Kalite Yönetimi Ders Notları, Edirne, 2017.

Toplam Kalite Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2810, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1768, Eskişehir, 2019.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
2) Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir.
3) Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir.
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir.
5) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
6) Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur.
7) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
8) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur.
10) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür.
12) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
2) Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir.
3) Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir.
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir.
5) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
6) Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur.
7) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
8) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur.
10) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür.
12) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100