Medya ve İletişim | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UEC122 | ||||||||
Ders İsmi: | Sivil Savunma | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MUHAMMED ENES ZORLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ŞİMAL ŞAHİNOĞLU YAYLA Öğr.Gör. DİLEK SAKA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sivil savunma ve sivil korunmanın tarihsel gelişimi konusuna hakim olan öğrencilerin, KBRN olaylarına karşı korunma yöntemleri hakkında uygulanabilir bilgi sahibi olmalarıdır. |
Dersin İçeriği: | Sivil savunmanın tanımı ve tarihsel gelişimi, Sivil korunma, Kimyasal savaşın tanımı, kimyasal savaş maddelerinin genel ayrımı, Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme, Biyolojik savaş maddeleri tanımı ve özellikleri, Radyasyon belirtileri, Radyasyondan korunmada ana prensipler ve alınacak tedbirler, Nükleer silahlar ve klasik silahlar arasındaki farklar, Atom ve hidrojen bombaları, Nükleer silahların etkileri, İkaz alarm işaretleri, sığınaklar, gizlenme ve karartma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sivil savunmanın tanımı ve tarihsel gelişimi | KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
2) | Sivil korunma | KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
3) | Kimyasal savaşın tanımı, kimyasal savaş maddelerinin genel ayrımı | KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
4) | Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme | KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
5) | Biyolojik savaş maddeleri tanımı ve özellikleri | KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
6) | Biyolojik savaş maddelerinden korunma ve temizlenme | KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
7) | Radyasyon tanımı ve özellikleri | KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
8) | Ara Sınav | |
9) | Radyasyon belirtileri ve korunma yöntemleri | KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
10) | Radyasyondan korunmada ana prensipler ve alınacak tedbirler | KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
11) | Nükleer silahlar ve klasik silahlar arasındaki farklar | KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
12) | Atom ve hidrojen bombaları | KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
13) | Nükleer silahların etkileri | KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
14) | İkaz alarm işaretleri, sığınaklar, gizlenme ve karartma | KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak öğrenci ile paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim görevlisinin ders notları, AFAD sitesi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
4 |
6 |
||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||||||||
1) İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
2) İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
3) Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma. | ||||||||||||||||||||||||||||
4) Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
5) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||||||||||
6) İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||||||||||
7) İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
8) Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
9) Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
10) Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
11) Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
12) İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
13) Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
14) Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||||||||||||
15) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||||||||||||||||||||||||
16) Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir. | ||||||||||||||||||||||||||||
17) Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||||||||||||
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | ||||||||||||||||||||||||||||
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | ||||||||||||||||||||||||||||
20) Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||||||||
21) İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir. | ||||||||||||||||||||||||||||
22) Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. | ||||||||||||||||||||||||||||
23) Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. | ||||||||||||||||||||||||||||
24) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||||||||||||||||
25) İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||||||||
26) İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||||||||||||||||||
27) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder. | ||||||||||||||||||||||||||||
28) Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||||||||||||
29) Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme. | |
2) | İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme. | |
3) | Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma. | |
4) | Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme. | |
5) | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma. | |
6) | İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma. | |
7) | İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme. | |
8) | Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme. | |
9) | Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme | |
10) | Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme. | |
11) | Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme. | |
12) | İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme. | |
13) | Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme. | |
14) | Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
15) | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
16) | Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir. | |
17) | Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
18) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
19) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
20) | Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |
21) | İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir. | |
22) | Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. | |
23) | Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. | |
24) | Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | |
25) | İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
26) | İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | |
27) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder. | |
28) | Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. | |
29) | Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |