Dijital Oyun Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC122
Ders İsmi: Sivil Savunma
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MUHAMMED ENES ZORLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ŞİMAL ŞAHİNOĞLU YAYLA
Öğr.Gör. DİLEK SAKA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sivil savunma ve sivil korunmanın tarihsel gelişimi konusuna hakim olan öğrencilerin, KBRN olaylarına karşı korunma yöntemleri hakkında uygulanabilir bilgi sahibi olmalarıdır.
Dersin İçeriği: Sivil savunmanın tanımı ve tarihsel gelişimi, Sivil korunma, Kimyasal savaşın tanımı, kimyasal savaş maddelerinin genel ayrımı, Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme, Biyolojik savaş maddeleri tanımı ve özellikleri, Radyasyon belirtileri, Radyasyondan korunmada ana prensipler ve alınacak tedbirler, Nükleer silahlar ve klasik silahlar arasındaki farklar, Atom ve hidrojen bombaları, Nükleer silahların etkileri, İkaz alarm işaretleri, sığınaklar, gizlenme ve karartma

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sivil Savunma kavramının tanımının yapılması ve tarihsel süreçteki gelişiminin öğrenilmesi
2) Sivil Korunma kavramının içeriğinin öğrenilmesi ve neleri kapsadığının anlaşılması
3) Kimyasal savaş kavramının öğrenilmesi ve kimyasal savaşta kullanılan maddelerin incelenmesi
4) Biyolojik savaş maddelerinin tanımının öğrenilmesi ve özelliklerinin incelenmesi
5) Radyasyon tanımının öğrenilmesi ve özelliklerinin incelenmesi
6) Radyasyondan korunmada uygulanacak ana prensiplerin öğrenilmesi ve tedbirlerin alınması
7) Nükleer silahlar ile klasik silahların incelenmesi ve arasındaki farkların öğrenilmesi
8) Atom ve hidrojen bombalarının özelliklerinin incelenmesi ve arasındaki farkların öğrenilmesi
9) Nükleer silahların günümüzdeki etkilerinin öğrenilmesi
10) Sığınak, gizlenme ve karartma gibi kavramların öğrenilmesi ve ikaz alarm işaretlerinin kavranması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme uygulamalarının öğrenilmesi
2) Biyolojik savaş maddelerinden kişisel korunma ve temizlenme yöntemlerinin öğrenilmesi
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sivil savunmanın tanımı ve tarihsel gelişimi KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
2) Sivil korunma KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
3) Kimyasal savaşın tanımı, kimyasal savaş maddelerinin genel ayrımı KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
4) Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
5) Biyolojik savaş maddeleri tanımı ve özellikleri KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
6) Biyolojik savaş maddelerinden korunma ve temizlenme KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
7) Radyasyon tanımı ve özellikleri KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
8) Ara Sınav
9) Radyasyon belirtileri ve korunma yöntemleri KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
10) Radyasyondan korunmada ana prensipler ve alınacak tedbirler KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
11) Nükleer silahlar ve klasik silahlar arasındaki farklar KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
12) Atom ve hidrojen bombaları KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
13) Nükleer silahların etkileri KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
14) İkaz alarm işaretleri, sığınaklar, gizlenme ve karartma KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak öğrenci ile paylaşılacaktır.
Diğer Kaynaklar: Öğretim görevlisinin ders notları, AFAD sitesi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

7

8

9

10

11

12

4

6

Program Kazanımları
1) Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
2) Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir.
3) Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir.
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir.
5) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
6) Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur.
7) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
8) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur.
10) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür.
12) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
2) Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir.
3) Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir.
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir.
5) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
6) Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur.
7) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
8) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur.
10) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür.
12) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %