Grafik Tasarımı (İngilizce) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UEC209 | ||||||||
Ders İsmi: | Renewable Energy | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ALİ ATAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ALİ ATAŞ Öğr.Gör. ÜMİT ÇENDEK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Yenilenebilir Enerji ve Yenilenemez Enerji hakkında bilgi sahibi olmak ve Yenilenebilir Enerji Kaynaklarını detaylı olarak öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Enerji ve enerji kaynakları hakkında genel bilgi vermek. Yenilenemez ve Yenilenebilir enerjiyle ilgili kavramlar ve sınıflamalar tarihsel bakış açısıyla öğretilecek, yenilenemez ve yenilenebilir enerji kaynaklarının kıyası yapılacak. Alternatif enerji kaynaklarının tamamı ayrıntılı bir şekilde anlatılacak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Hakkında Bilgilendirme ve Enerji Kavramı | Ders Notları, MEGEP |
2) | Enerji Çeşitleri (Yenilenebilir ve Yenilenemez Enerji Kaynakları) | Ders Notları, MEGEP |
3) | Enerji Çeşitleri (Yenilenebilir ve Yenilenemez Enerji Kaynakları) | Ders Notları, MEGEP |
4) | Yenilenemez Enerji Kaynaklarının Önemi ve Yenilenemez Enerji Kaynakları Çeşitleri | Ders Notları, MEGEP |
5) | Yenilenemez Enerji kaynakları Çeşitleri ve Nükleer Enerji | Ders Notları, MEGEP |
6) | Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Önemi ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları Çeşitleri | Ders Notları, MEGEP |
7) | Güneş Enerjisi | Ders Notları, MEGEP |
8) | Ara Sınav (Vize) | |
9) | Rüzgar Enerjisi | Ders Notları, MEGEP |
10) | Jeotermal Enerji | Ders Notları, MEGEP |
11) | Hidroelektrik Enerjisi | Ders Notları, MEGEP |
12) | Biyokütle Enerjisi | Ders Notları, MEGEP |
13) | Deniz Kökenli Yenilenebilir Enerji | Ders Notları, MEGEP |
14) | Hidrojen Enerjisi | Ders Notları, MEGEP |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Mail olarak gönderilmektedir. |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları MEGEP |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak | ||||||||||||||
2) Grafik tasarım ve grafik iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek | ||||||||||||||
3) Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek | ||||||||||||||
4) Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek | ||||||||||||||
5) Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek | ||||||||||||||
6) Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek | ||||||||||||||
7) Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak | ||||||||||||||
8) Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak | ||||||||||||||
9) Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek | ||||||||||||||
10) Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek | ||||||||||||||
11) Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek | ||||||||||||||
12) Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek | ||||||||||||||
13) İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek | ||||||||||||||
14) Grafik Tasarım alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanmak | ||||||||||||||
15) Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak | |
2) | Grafik tasarım ve grafik iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek | |
3) | Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek | |
4) | Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek | |
5) | Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek | |
6) | Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek | |
7) | Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak | |
8) | Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak | |
9) | Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek | |
10) | Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek | |
11) | Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek | |
12) | Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek | |
13) | İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek | |
14) | Grafik Tasarım alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanmak | |
15) | Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |