Öğrenme Çıktıları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Tipografik alana ait tarihsel bilgiyi öğrenmek, güncel ve yeni gelişmeleri takip ederek yorumlama yetisi kazandırmak.
|
2) Araştırma yapma yetisini kazandırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme beceri ve yöntemleri kazandırmak.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Öğrencilerin çeşitli malzeme ve tekniklerle şekillendirme olanaklarını denemeleri, kompozisyon ve yaratıcı anlatım yeteneklerini geliştirmek amaçlanır.
|
2) Öğrencinin yazı aileleri, fontlar ile çalışma becerilerini geliştirmek amaçlanır.
|
3) Öğrencinin farklı yazı karakterlerini, harf anatomilerini tanıması, bunları estetik bir duygu içinde tasarım elemanı olarak değerlendirmesi amaçlanır.
|
4) Sınırlı bir alan içinde yazı bloklama çözümleriyle ( Sağdan,soldan, ortalı ve iki yana eşit –justy- hizalama), karakterleri istifleme, öğrencinin espas duygusunu geliştirmek amaçlanır.
|
5) Değişik araç ve malzemelerle siyah-beyaz ve renkli düzenlemelerle öğrencinin yaratıcı güçlerinin açığa çıkması hedeflenir.
|
6) Öğrencinin yazı istifleri gerçekleştirmesi çalışmalarıyla ve yazı yoluyla bir kavramı görselleştirmesi, soyutlama becerisinin geliştirilmesi, logotype tasarlayabilme sürecine girmesine olanak hazırlamak.
|
7) Serbest el çalışmalarıyla özgün işler yaratma becerisini geliştirmek.
|
8) Harf gövdelerinin deformasyonu ile yeni ifade olanaklarını keşfetmelerini sağlamak.
|
9) Tasarım disiplininin gerektirdiği teknik donanımları etkin ve verimli kullanabilme yetisi kazandırmak.
|
10) Sanat ve tasarım ile ilgili alanlarda eğilimine uygun yetkinlik kazandırmak.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Mesleki, sosyal ve kültürel farkındalık yaratıp sorumluluk duygusu geliştirmek.
|
Öğrenme Yetkinliği |
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Farklı disiplinlerle ilişkiye geçerek, alanına ilişkin bilgileri zenginleştirmek amaçlanır.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |