Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders İçeriği, Marka Kimliği ve Projenin Açıklanması. |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
2) |
Logo Tasarımlarının Sınıflandırılması ve Logo Tasarımına Yönelik Eskiz Çalışılması |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
3) |
Marka Yaratmada Güncel Tasarım Eğilimlerine Örneklerin Gösterimi. Markanın hikayesi/mesajı ve Logo Tasarımına Yönelik Eskiz Çalışılması |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, eskiz çalışmaları |
4) |
Adobe Illustrator’da logo tasarımına yönelik araçların hatırlatılması. Seçilen Eskiz Çalışmasının Bilgisayar Ortamında Tasarımı |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, bilgisayarda tasarımın çeşitlendirilmesi |
5) |
Kurumsal Basılı MalzemelerinTanıtımı ve Tasarım Kriterleri |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
6) |
Kurumsal Basılı Malzemelerin Maketlerinin Sunumu |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
7) |
Marka kimliğini oluşturan diğer elemanların tanıtılması, örneklendirilmesi ve tasarımları (mekânsal, üniforma-araç vb.) |
Konulara ilişkin ön okumalar, günümüzden örneklerin araştırılması ve incelenmesi |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Markaya ait yatay ve dikey layout tasarımlarının tanımlanması ve örneklendirilmesi (grid sistemleri-görsel kodlamalar-tipografi) |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, Tasarım çalışmaları
|
10) |
Dijital Mecraya yönelik tasarımların örneklendirilmesi, logonun hareketlendirilmesi (basit animasyon) |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, Tasarım çalışmaları |
11) |
Promosyonel ürünlerin tasarımı ve kullanıma yönelik yaratıcı ürün tasarımı (trend yaratmak) |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin
incelenmesi, Tasarım çalışmaları |
12) |
Ürünlerin paylaşımı ve sınıf içi geri bildirim verilmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, Yaratıcı promosyonel ürünler araştırmak |
13) |
Ürün tasarımlarını Adobe Photohop’da sunuma hazırlama |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, Mock-up çalışmaları |
14) |
Tasarım Rasyoneli ve Pafta tasarımları |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, pafta tasarımlar
|
15) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- Irene van Nes, Dynamic Identities: How to Create a Living Brand, Laurence King Publishing, 2013
- Julius Wiedemann,Logo Design, Taschen, 2019 |
Diğer Kaynaklar: |
- Ambrose, G. ve Harris, P., Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, (Çev. B. Barhana), İstanbul: Literatür Yayınları, 2019
- Becer, E., İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara: Dost Kitabevi, 2019
- Becer, E., Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara: Dost Kitabevi, 2016
- Eye, Novum, Computer Arts Dergilerinin Branding, Logo Design vb sayıları. http://www.pentagram.com, http://landor.com, http://www.rebrand.com gibi tasarım ajanslarının web siteleri
- Mevcut markaların örnek kurum kimliği kılavuzları
|