Güvenlik Bilimleri ve Uygulamaları (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SCR510
Ders İsmi: Psikolojik Harekat ve Propaganda
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Enstitü
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. CELALETTİN YAVUZ
Dersi Veren(ler):








Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, savaşta ve barışta toplum psikolojisinin yönetime etkisini göstermek, propaganda araçlarının ve taktiklerinin bu psikolojiye verdiği yönü analiz etmektir.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği psikolojik harekat ve faaliyetlerinin incelenmesi, istihbarat-propaganda ilişkisi ve kamu diplomasisi stratejileridir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Güvenlik Politikaları Bağlamında Psikolojik Harekât Faaliyetleri – Kavramlar ve Kuramlar Doç. Dr. Bilal Karabulut ((Ed.) (2014), Algı Yönetimi. Alfa. İstanbul Jarol B. Manheim (2011), Strategy in Information and Influence Campaigns. Routledge. New York and London.
2) Devletlerin Güvenlik Amaçlı Psikolojik Etkinlik Kazanma İhtiyacı A.Aykut Öncü/Troy Bucher/Osman Aytaç (Ed.) (2010), Strategic Communications for Combating Terrorism. Centre of Excellent Defence Against Terrorism. Ankara. Jarol B. Manheim (2011), Strategy in Information and Influence Campaigns. Routledge. New York and London. Prof.Dr. Celalettin Yavuz (2013), Strateji ve Güç Kullanma Üzerine (Milli Strateji-Askeri Strateji-Milli GüvenliknSiyaseti). Berikan. Ankara
3) İstihbarat ve Uluslararası Psikolojik Etkinlik Kazanma Uri Bar/Joseph & Rose McDermott (2017), Intelligence Sucess & Failure. Oxford University Press. New York. Nurullah Aydın (2014),nTürkiye’nin İç ve Dış Tehditlerine Stratejik Bakış. Parola. 2014)
4) Savaşta Etkinlik Kazanmanın Farklı Yöntemleri – Propaganda ve Psikolojik Harekât Leigh Armistead (Ed.) (2004), Information Operations. Warfare and the Hard Reality of Soft Power. Brasseys Inc. Washington, D.C.
5) Propagandanın Kullanım Alanı ve Başarı Şansı Ö. Avcı (2018). “Propaganda Çeşitleri”. M. Karaca & C. Çakı (Ed.), İletişim ve Propaganda (s.75-114). Eğitim Yayınevi. Konya
6) Psikolojik Harekâtın Uygulanması ve Sonuçları Doç. Dr. O. Can Ünver (2020), (Basılmamış) Psikolojik Harekât Ders Notları. İstanbul
7) Barışta Etkinlik Kazanmanın Farklı Yöntemleri Kamu Diplomasisi ve Stratejik İletişim Doç. Dr. O. Can Ünver (2016), Kamu Diplomasisi ve Türkiye, Ümit Özdağ/Yelda Demirağ (Ed.), Stratejik Derinlikte Savrulan Türk Dış Politikası. Kripto. Ankara, s. 125-146 Ahmet Yalçınkaya/Yeşim Özgen (2013), Kamu Diplomasisi. Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları. İstanbul Yrd. Doç. Dr. Gaye Aslı Sancar (2012), Kamu Diplomasisi ve Uluslararası Halkla İlişkiler. 2. Baskı. Beta. İstanbul. Yrd. Doç. Dr. Abdullah Özkan/Tuğçe Ersoy Öztürk (Ed.) (2012), Kamu Diplomasisi. TASAAM. İstanbul Mehmet Şahin/B. Senem Çevik (Ed.) (2015), Türk Dış Politikası ve Kamu Diplomasisi. Nobel. Ankara.
8) Ara Sınav
9) Kamu Diplomasisi ve Stratejik İletişimin Hazırlanması Dr. O. Can Ünver (2013), Kamu Diplomasisi Stratejilerinin Hazırlanışı, Ahmet Yalçınkaya/Yeşim Özgen (2013), Kamu Diplomasisi. Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları. İstanbul, s. 85-102
10) Kamu Diplomasisi ve Stratejik İletişimin Uygulanması Volker Berghahn (2001), America and the Intellectual Cold Wars in Europe. Princeton University Press. Princeton and Oxford. W. Lance Bennett/David L. Paletz (1994), Taken by Storm. The Media, Public Opinion, and u.S. Foreign Policy in the Gulf War. University of Chicago Press. Chicago and London
11) Kültür, Bilim ve Spor Diplomasileri David Caute (2003), The Dancer Defects. The Struggle for Cultural Supremacy during the Cold War. Oxford University Press. Oxford-New York Yrd. Doç. Dr. Gonca Yıldırım (2015), Kültürel Diplomasi Ekseninde Uluslararası Halkla İlişkiler Perspektifinden Kamu Diplomasisi. Beta. İstanbul. Richard T. Arndt (2005), The First Resort of Kings. American Cultural Diplomacy in the Twentieth Century. Potomav Book Inc. Washington, D.C.
12) Uluslararası İlişkilerde Psikolojik Harekât, Kamu Diplomasisi ve Stratejik İletişim Haluk Karadağ (2016), Uluslar arası İlişkilerde Yeni Bir Boyut. Kamu Diplomasisi. Nobel. Ankara
13) Türkiye’nin Kamu Diplomasisinin Geçmişi ve Bugünü Doç. Dr. O. Can Ünver (2016), Kamu Diplomasisi ve Türkiye, Ümit Özdağ/Yelda Demirağ (Ed.), Stratejik Derinlikte Savrulan Türk Dış Politikası. Kripto. Ankara, s. 125-146 Muharrem Ekşi (2014), Kamu Diplomasisi ve Ak Parti Dönemi Türk Dış Politikası. Siyasal Kitabevi. Ankara
14) Genel Değerlendirme: Günümüzde Türkiye’nin Yurtdışında Etkinlik Kazanma Uygulamaları ve Sorunları
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Doç. Dr. Bilal Karabulut ((Ed.) (2014), Algı Yönetimi. Alfa. İstanbul
Jarol B. Manheim (2011), Strategy in Information and Influence Campaigns. Routledge. New York and London.
A.Aykut Öncü/Troy Bucher/Osman Aytaç (Ed.) (2010), Strategic Communications for Combating Terrorism. Centre of Excellent Defence Against Terrorism. Ankara.
Prof.Dr. Celalettin Yavuz (2013), Strateji ve Güç Kullanma Üzerine (Milli Strateji-Askeri Strateji-Milli GüvenliknSiyaseti). Berikan. Ankara
Uri Bar/Joseph & Rose McDermott (2017), Intelligence Sucess & Failure. Oxford University Press. New York.
Leigh Armistead (Ed.) (2004), Information Operations. Warfare and the Hard Reality of Soft Power. Brasseys Inc. Washington, D.C.
Ö. Avcı (2018). “Propaganda Çeşitleri”. M. Karaca & C. Çakı (Ed.), İletişim ve Propaganda (s.75-114). Eğitim Yayınevi. Konya:
Diğer Kaynaklar: Doç. Dr. O. Can Ünver (2016), Kamu Diplomasisi ve Türkiye, Ümit Özdağ/Yelda Demirağ (Ed.), Stratejik Derinlikte Savrulan Türk Dış Politikası. Kripto. Ankara, s. 125-146
Ahmet Yalçınkaya/Yeşim Özgen (2013), Kamu Diplomasisi. Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları. İstanbul
Yrd. Doç. Dr. Gaye Aslı Sancar (2012), Kamu Diplomasisi ve Uluslararası Halkla İlişkiler. 2. Baskı. Beta. İstanbul.
Yrd. Doç. Dr. Abdullah Özkan/Tuğçe Ersoy Öztürk (Ed.) (2012), Kamu Diplomasisi. TASAAM. İstanbul
Mehmet Şahin/B. Senem Çevik (Ed.) (2015), Türk Dış Politikası ve Kamu Diplomasisi. Nobel. Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Öğrenci programı başarıyla tamamladığında "Güvenlik Bilimleri" konusundaki temel teoriler, kavramlar ve tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Öğrenciler, savaşların sebepleri, devlet-altı şiddetin doğası ve caydırıcılık, mülakat ve sözleşmeler, güvenlik işbirlikleri, askeri strateji ve operasyonlar konularında analiz yeteneklerini geliştirir.
3) Öğrenciler, gelişmiş araştırma, yazma ve analitik yeteneklerini kullanarak ulusal ve uluslararası güvenlik sorunlarını ortaya koyar, gündemdeki bu sorunlara yaklaşımlar geliştirir.
4) Programdan mezun olan öğrenciler, güvenlik politikalarının analizi için uygun kuramsal ve yöntemsel araçları seçer, bu araçları güvenlik araştırmalarına kapsamlı bir biçimde uygular.
5) Mezun adayları, güvenlik politikası alanında orijinal araştırmalar şekillendirip yürütecek araştırma planı ve analitik yöntemleri uygular.
6) Öğrenciler, "Güvenlik Bilimleri" alanındaki kavram ve olguları, Sosyal Bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir, disiplinlerarası bir yaklaşım elde eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrenci programı başarıyla tamamladığında "Güvenlik Bilimleri" konusundaki temel teoriler, kavramlar ve tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Öğrenciler, savaşların sebepleri, devlet-altı şiddetin doğası ve caydırıcılık, mülakat ve sözleşmeler, güvenlik işbirlikleri, askeri strateji ve operasyonlar konularında analiz yeteneklerini geliştirir.
3) Öğrenciler, gelişmiş araştırma, yazma ve analitik yeteneklerini kullanarak ulusal ve uluslararası güvenlik sorunlarını ortaya koyar, gündemdeki bu sorunlara yaklaşımlar geliştirir.
4) Programdan mezun olan öğrenciler, güvenlik politikalarının analizi için uygun kuramsal ve yöntemsel araçları seçer, bu araçları güvenlik araştırmalarına kapsamlı bir biçimde uygular.
5) Mezun adayları, güvenlik politikası alanında orijinal araştırmalar şekillendirip yürütecek araştırma planı ve analitik yöntemleri uygular.
6) Öğrenciler, "Güvenlik Bilimleri" alanındaki kavram ve olguları, Sosyal Bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir, disiplinlerarası bir yaklaşım elde eder.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %