Rekreasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PES157 | ||||||||
Ders İsmi: | Hentbol I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. İLDAR TEKDAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hentbol oyun kurallarını anlayabilme ve tanımlayabilme, hentbol oyununun temel tekniklerini uygulayabilme, hentbol oyununu meydana getiren savunma ve hücum taktiklerini uygulayabilme, hentbol oyununa yeni başlayan kişilere oyunun kurallarını tanıtabilme, hentbol oyununa yeni başlayan kişilere temel teknik ve taktikleri öğretebilme. |
Dersin İçeriği: | Hentbol branşı ile ilgili tanım ve kavramlar, hentbolun tarihçesi, hentbol oyun kuralları, hentbolda kullanılan pas çeşitleri, hentbolda kullanılan kale atışları, hentbolda kullanılan aldatmalar, hentbolda uygulanan hücum ve savunma taktikleri konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hentbol branşı ile ilgili tanım ve kavramlar | Slayt Sunum |
2) | Hentbol Oyununun Tarihçesi | Slayt Sunumu |
3) | Hentbol Uluslararası Oyun Kuralları | Slayt Sunumu |
4) | Hentbolda Top Tutma ve Atma Teknikleri | Slayt Sunumu ve Video Görseli |
5) | Hentbolda Pas Çeşitleri ve Oyuna Etkileri | Slayt Sunumu |
6) | Hentbol'da Kale Atışı ve Teknikleri | Slayt Sunumu ve Video Görselleri |
7) | Hentbol'da Altyapı takımlarında uygulanacak topla bütünleşme çalışmaları | Video Görseli ve anlatımı |
8) | Vize | |
9) | Hentbolda altyapı ve okul takımlarında uygulanacak olan topla bütünleşme ve koordinasyon çalışmaları. | Video Görseli ve Anlatımı |
10) | Hentbolda 6:0 Savunma Sistemi Uygulanması, Avantajları Dezavantajları | Slayt Sunumu |
11) | Hentbol'da Savunma Sistemlerinden 5:1 Uygulanması | Slayt Sunumu |
12) | Hentbol 'da 4:2 ve 3:2:1 Savunma Sistemleri ve savunma sistemlerine göre uygulanacak hücum şekilleri | |
13) | Hentbol 'da 4:2 ve 3:2:1 Savunma Sistemleri ve savunma sistemlerine göre uygulanacak hücum şekilleri | Slayt Sunumu ve Video Gösterimi |
14) | Hentbolda hücum teknikleri ve hücumun özellikleri, Takım Hücumu (hücum aşamaları, hücum sistemleri) | Slayt Sunumu |
15) | Savunma ve hücum sistemleri ile ilgili alıştırmalar | Maç değerlendirmesi özeti |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Sevim, Yaşar. Hentbolda Teknik Taktik - Gazi Yayınevi - 1992 ANKARA |
Diğer Kaynaklar: | Sevim, Yaşar. Hentbolda Teknik Taktik - Gazi Yayınevi - 1992 ANKARA |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | ||||||||||
2) - Alanında ileri düzeyde teorik ve pratik bilginin kullanılması. - Alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, problemleri tanımlar ve analiz eder, araştırma ve kanıta dayalı çözümler geliştirir. | ||||||||||
2) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | ||||||||||
3) - Alanda ileri düzeyde bağımsız olarak çalışmalar yürütmek. - Sahadaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için hem ekip üyesi olarak hem de bireysel olarak sorumluluk alır. - Bir proje çerçevesinde astların gelişimine yönelik faaliyetlerin planlanması ve yönetilmesi. | ||||||||||
3) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | ||||||||||
4) -Alanında ileri düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirin. -Öğrenme ihtiyaçlarını belirleyin ve öğrenmeye yön verin. -Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirin. | ||||||||||
4) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | ||||||||||
5) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | ||||||||||
5) - Alanla ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara fikir ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. - Alanındaki sorunlara ilişkin fikir ve çözüm önerilerini, nitel ve nicel verilerin desteği ile profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşmak. -Sosyal sorumluluk bilinciyle sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. -En az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak alandaki gelişmeleri izler ve akranlarıyla iletişim kurar. -En az minimum düzeyde Avrupa Bilgisayar Sürücü Lisansı İleri Düzey yazılım bilgisine sahip bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın. | ||||||||||
6) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. | ||||||||||
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayınlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | 4 |
2) | - Alanında ileri düzeyde teorik ve pratik bilginin kullanılması. - Alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, problemleri tanımlar ve analiz eder, araştırma ve kanıta dayalı çözümler geliştirir. | 5 |
2) | Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | 5 |
3) | - Alanda ileri düzeyde bağımsız olarak çalışmalar yürütmek. - Sahadaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için hem ekip üyesi olarak hem de bireysel olarak sorumluluk alır. - Bir proje çerçevesinde astların gelişimine yönelik faaliyetlerin planlanması ve yönetilmesi. | 5 |
3) | Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | 5 |
4) | -Alanında ileri düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirin. -Öğrenme ihtiyaçlarını belirleyin ve öğrenmeye yön verin. -Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirin. | 4 |
4) | Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | 4 |
5) | Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | 5 |
5) | - Alanla ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara fikir ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. - Alanındaki sorunlara ilişkin fikir ve çözüm önerilerini, nitel ve nicel verilerin desteği ile profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşmak. -Sosyal sorumluluk bilinciyle sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. -En az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak alandaki gelişmeleri izler ve akranlarıyla iletişim kurar. -En az minimum düzeyde Avrupa Bilgisayar Sürücü Lisansı İleri Düzey yazılım bilgisine sahip bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın. | 5 |
6) | Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. | 4 |
6) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayınlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |