Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Krizin ortaya çıkma sürecini, organizasyon ve paydaşlar üzerindeki etkisini anlama,
• Kriz yönetiminde izlenecek stratejileri belirleyebilme ve bunların iletişimini yapabilme becerisi kazanma,
• Bir kriz yönetim sürecinin etkinliğini değerlendirme kabiliyetini kazanması beklenmektedir.
|
Dersin İçeriği: |
Bu ders halkla ilişkiler ve iletişim sürecinin uluslararasılaştırılmasına giriş niteliğindedir. Öğrenciler kriz tanımı, kriz nedenleri ve özellikleri, kriz türleri, süreçleri, kriz öncesi, kriz anı ve sonrası yönetim stratejileri, örgütlenme şekli, değişim mühendisliği, itibar yönetimi, risk yönetimi, sorun yönetimi, proaktif yaklaşım, reaktif yaklaşım konularında teorik ve vaka örnekleri ile bilgi sahibi olur. Kriz yönetiminde iletişimin ve halkla ilişkilerin nasıl yapılacağı konusunda bilgi ve beceri edinir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Krize çeşitli açılardan bakış |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Kriz nedir ve özellikleri nelerdir? |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Krizin nedenleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Krizin şiddeti ve süreci |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Kriz türleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Krize hazırlık ve kriz öncesi yönetim |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Örgütsel değişim ve değişim yönetimi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Vize Sınavı |
7 hafta anlatılan tüm konular |
9) |
İtibar, risk ve olay yönetimi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Kriz anı yönetimi ve iletişim politikası |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Stres yönetimi ve karar alma |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Kriz sonrası yönetim |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Kriz yönetiminde iç iletişim |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Kriz iletişiminde halkla ilişkilerin önemi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Genel değerlendirme |
Tüm konular |
16) |
Final Sınavı |
Tüm Konular |