Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ahşabın kullanım alanları, Geleneksel İstanbul evlerinin gelişimi ve özellikleri |
. |
2) |
Yapı malzemesi olarak ahşabın özellikleri ve türleri ve korunması hakkında ilke ve tüzükler, standartlar |
Arel, A., 1999, “Türk Evi Dedikleri”, Cogito, 18, s.188-212. |
3) |
Ahşap yapım teknikleri: Masif (çantı), Ahşap Karkas (çatkı) ve Hımış ve Bağdadi özellikleri ile Türkiye’de bölgelere göre ahşap yapıların dağılımının incelenmesi |
İBB KUDEB, 2009, Geleneksel Ahşap Yapı Uygulamaları, İstanbul. Bölüm 1-2 |
4) |
Ahşap yığma yapı ve iskelet sistemleri ve çizim teknikleri |
Ekinci,Z., Yapı Yayın, İstanbul, 2005, “Bir Konağın Kurgusu”. Bölüm 2 |
5) |
Ahşap mimari yapı elemanları: Temel, duvar, tavanlar ve döşemeler. |
Köroğlu, Ç., Kudde, E., 2011, “Bir Ahşap Yapıda Koruma-Uygulama Metodolojisi 4” Bölüm 3 |
6) |
Ahşap mimari yapı elemanları: Çatılar, merdivenler, kapı, pencere, pervaz, süpürgelik, vb. |
Köroğlu, Ç., Kudde, E., 2011, “Bir Ahşap Yapıda Koruma-Uygulama Metodolojisi 4” Bölüm 4- 5 |
7) |
Ahşap elemanlarının maketinin yapılması |
. |
8) |
Ahşap yapılarda hasar nedenleri, türleri ve analitik rölövede gösterimi (Hasar Tespiti) |
Köroğlu, Ç., Kudde, E., 2011, “Bir Ahşap Yapıda Koruma-Uygulama Metodolojisi 4” Bölüm 2 |
9) |
Ahşap yapılarda konservasyon yöntemleri ve proje analizleri |
Günay, R., Birsen Yayınevi, İstanbul, 2007, Bölüm 3 |
10) |
Bir ahşap yapı koruma örneği: Projelendirme ve Restorasyon sürecinde yapılan tüm uygulamalar |
Köroğlu, Ç., Kudde, E., 2011, “Bir Ahşap Yapıda Koruma-Uygulama Metodolojisi 4” Bölüm 7 Restorasyon Konservasyon Çalışmaları Dergisi, Sayı 11, İBB KUDEB, İstanbul, s.3-15. |
11) |
Bir ahşap yapı koruma örneği incelemesi |
. |
12) |
Konut dışı yapılarda yer alan ahşap elemanların incelenmesi |
Köroğlu, Ç., Kudde, E., 2011, “Bir Ahşap Yapıda Koruma-Uygulama Metodolojisi 4” Bölüm 7 Restorasyon Konservasyon Çalışmaları Dergisi, Sayı 11, İBB KUDEB, İstanbul, s.17-28. |
13) |
Ahşap yapı örneklerinde analiz ve laboratuar çalışmalarının irdelenmesi |
Köroğlu, Ç., Kudde, E., 2011, “Bir Ahşap Yapıda Koruma-Uygulama Metodolojisi 4” Bölüm 7 Restorasyon Konservasyon Çalışmaları Dergisi, Sayı 11, İBB KUDEB, İstanbul, s.3-15. |
14) |
Ahşap yapı örneklerinde analiz ve laboratuar çalışmalarının irdelenmesi |
Köroğlu, Ç., Kudde, E., 2011, “Bir Ahşap Yapıda Koruma-Uygulama Metodolojisi 4” Bölüm 7 Restorasyon Konservasyon Çalışmaları Dergisi, Sayı 11, İBB KUDEB, İstanbul, s.3-15. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel tasarım ilke ve yöntemlerine hakim olmak |
|
2) |
Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlamak; analiz etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek. |
|
3) |
Mesleki teknik ve iletişim diline hakim olmak; ilgili yasa ve yönetmelikleri tanımak |
|
4) |
Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgilerle birlikte iç Mekanı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilmek |
|
5) |
Mekan tasarımında fiziksel çevre kalitesini arttıracak sistemleri tasarlamak ve denetimini yapmak |
|
6) |
Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilmek, 3 boyutlu modelleme ve sunum yapabilmek. |
|
7) |
Sektöründe fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini iş süreçlerine adapte ederek uygulayabilmek. |
|
8) |
Alanında almış olduğu teorik ve uygulamalı bilgileri iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak. |
|
9) |
İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak |
5 |
10) |
Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma ve birlikte çalışmaya yatkın olabilme |
|
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilmek |
|
12) |
Bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, tasarımcılar yetiştirmektedir. |
|
13) |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme |
|