Turist Rehberliği (Uzaktan Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TRG110 | ||||||||
Ders İsmi: | Türk Halk Bilimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR ELAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Folklorun tanımı, halkbiliminin bir bilim olarak ortaya çıkışı, kapsamı, halkbilimi metotları ve metotların kurucularının tanıtılması, halkbiliminin Türkiye’deki gelişimi, Türk folkloruyla ilgili ana kaynaklar, Türk halkbilimi çalışmalarında kullanılan yöntemler hakkında bilgilerin verilmesi. |
Dersin İçeriği: | Türk kültürünün geleneksel biçimleri ve bunların değişim süreçleri ile kültür içindeki rol ve etkileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Halk Bilimi Tarihi | Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yay. Prof Dr. Şükrü ELÇİN. |
2) | Türk Halk Bilimine Giriş | Türk Folkloru Araştırmaları Yıllığı Belleten. |
3) | Anonim Halk Edebiyatı | Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yay. Prof Dr. Şükrü ELÇİN |
4) | Halk Müziği ve Halk Oyunları | Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yay. Prof Dr. Şükrü ELÇİN |
5) | Gelenek Görenek ve İnançlar-1 | Türk Folkloru Araştırmaları Yıllığı Belleten. |
6) | Gelenek Görenek ve İnançlar-2 | Türk Folkloru Araştırmaları Yıllığı Belleten |
7) | Türk El Sanatları ve Mimarisi | Sanata Giriş, Bilim Teknik Yay. Prof. Dr. Selçuk MÜLAYİM |
8) | Halk Bilgisinin Takvim, Mevsim, İklim, Çevre, Sağaltma ve Hukuka Dönük Temsilleri Ara Değerlendirme Sınavı-1 | Türk Folkloru Araştırmaları Yıllığı Belleten |
9) | Giyim – kuşam- süslenme | Türk Folkloru Araştırmaları Yıllığı Belleten |
10) | Yöresel Yemek Kültürümüz | Türk Folkloru Araştırmaları Yıllığı Belleten |
11) | Halk Dili, Argosu ve Jargonu (Adlar ve Lakaplar Halk Mizahı Gizli İletişim Dili) | Türk Folkloru Araştırmaları Yıllığı Belleten |
12) | Halk Hekimliği ve Şifacılık Ara Değerlendirme Sınavı-2 | Türk Folkloru Araştırmaları Yıllığı Belleten |
13) | İstanbul | İstanbul Folkloru / Mehmet Halit Bayrı |
14) | Genel Tekrar | . |
Ders Notları / Kitaplar: | Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yay. Prof Dr. Şükrü ELÇİN. |
Diğer Kaynaklar: | Türk Folkloru Araştırmaları Yıllığı Belleten. Sanata Giriş, Bilim Teknik Yay. Prof. Dr. Selçuk MÜLAYİM. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
9 |
8 |
10 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||||
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |||||||||||
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||||||||
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||||
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |||||||||||
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | |||||||||||
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||||||||
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |||||||||||
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||||
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme. | |||||||||||
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 1 |
2) | Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 2 |
3) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 1 |
4) | Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 1 |
5) | Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 1 |
6) | Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | 2 |
7) | Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 2 |
8) | Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | 1 |
9) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 |
10) | Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme. | 1 |
11) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |
12) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |