Turist Rehberliği (Uzaktan Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TRG110
Ders İsmi: Türk Halk Bilimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR ELAL
Dersi Veren(ler):





Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Folklorun tanımı, halkbiliminin bir bilim olarak ortaya çıkışı, kapsamı, halkbilimi metotları ve metotların kurucularının tanıtılması, halkbiliminin Türkiye’deki gelişimi, Türk folkloruyla ilgili ana kaynaklar, Türk halkbilimi çalışmalarında kullanılan yöntemler hakkında bilgilerin verilmesi.
Dersin İçeriği: Türk kültürünün geleneksel biçimleri ve bunların değişim süreçleri ile kültür içindeki rol ve etkileri

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Halk Bilimi, Halk bilgisi ve evrensel anlamda folklorik unsurları tanır
2) Eski Türklerden günümüz Türkiye’sine uzanan kültürel birikim hakkında bilgi sahibi olur.
3) Geleneksel gösteri sanatları hakkında bilgi sahibi olma
4) Toplumsal uygulamalar, festivaller ve ritüeller hakkında bilgi sahibi olur
5) Halk Bilgisini besleyen kaynakları anlar
6) Yöresel ve geleneksel giyim kuşam tarzı konusunda bilgi sahibi olur
7) Yeme içme alışkanlıklarını ve Türk mutfağını öğrenir
8) Eski Türklerden bu yana hastalıkların tedavisi ve hekimlik hakkında bilgi sahibi olur
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Folklorda Türk halk dilini tanır
Alana Özgü Yetkinlik
1) Binlerce yıldan beri süregelen kültürel mirasımızın korunması bilincini kazanır
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Halk Bilimi Tarihi Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yay. Prof Dr. Şükrü ELÇİN.
2) Türk Halk Bilimine Giriş Türk Folkloru Araştırmaları Yıllığı Belleten.
3) Anonim Halk Edebiyatı Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yay. Prof Dr. Şükrü ELÇİN
4) Halk Müziği ve Halk Oyunları Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yay. Prof Dr. Şükrü ELÇİN
5) Gelenek Görenek ve İnançlar-1 Türk Folkloru Araştırmaları Yıllığı Belleten.
6) Gelenek Görenek ve İnançlar-2 Türk Folkloru Araştırmaları Yıllığı Belleten
7) Türk El Sanatları ve Mimarisi Sanata Giriş, Bilim Teknik Yay. Prof. Dr. Selçuk MÜLAYİM
8) Halk Bilgisinin Takvim, Mevsim, İklim, Çevre, Sağaltma ve Hukuka Dönük Temsilleri Ara Değerlendirme Sınavı-1 Türk Folkloru Araştırmaları Yıllığı Belleten
9) Giyim – kuşam- süslenme Türk Folkloru Araştırmaları Yıllığı Belleten
10) Yöresel Yemek Kültürümüz Türk Folkloru Araştırmaları Yıllığı Belleten
11) Halk Dili, Argosu ve Jargonu (Adlar ve Lakaplar Halk Mizahı Gizli İletişim Dili) Türk Folkloru Araştırmaları Yıllığı Belleten
12) Halk Hekimliği ve Şifacılık Ara Değerlendirme Sınavı-2 Türk Folkloru Araştırmaları Yıllığı Belleten
13) İstanbul İstanbul Folkloru / Mehmet Halit Bayrı
14) Genel Tekrar .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yay. Prof Dr. Şükrü ELÇİN.
Diğer Kaynaklar: Türk Folkloru Araştırmaları Yıllığı Belleten.
Sanata Giriş, Bilim Teknik Yay. Prof. Dr. Selçuk MÜLAYİM.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

9

8

10

Program Kazanımları
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 2
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 1
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 1
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 2
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 1
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme. 1
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100