Diş Protez Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ODH204 | ||||||||
Ders İsmi: | Diş Hekimliğinde Ergonomi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi RAHŞAN PEKTAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. GAMZE EŞGÜNOĞLU ÇELİK Öğr.Gör. BÜŞRA KELEŞ Dr. Öğr. Üyesi BEHİYE BAHAR DABAKOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Diş hekimliği mesleki uygulama ergonomisini öğretmek. Diş hekimliğinde yardımcı personel, diş teknisyeni gibi ekip paydaşları ile çalışma ilkelerini anlatmak. Öğrenciye muayenehane planlamasını ve personel eğitimini öğretmek. Öğrenciye diş hekimliği meslek hastalıkları hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği: | Ergonominin ortaya çıkışı üzerine kısa tarihçe. Dental ergonomi. Diş hekimliğinde iş kolaylaştırma yöntemleri. Diş hekimliğinde hareket tasarruf ilkeleri. Muayanehane organizasyonu. Diş hekimliğinde klinik planları. Dört elli diş hekimliği tanımı. Ergonomi ve dört elli diş hekimliği arasındaki ilişki. Dört elli diş hekimliği yararları. Dört elli diş hekimliği temel ilkeleri. Dört elli diş hekimliğinin uygulanma yöntemleri. Dört elli diş hekimliğinin uygulanmasında yardımcının önemi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | MEGEP; Dört Elli Diş Hekimliğinde Yardımcı Personel ve Klinik Yönetimi (Prof. Dr. Mehmet Ali KILIÇARSLAN), Kerem Engin AKPINAR. Diş hekimliğinde Ergonomi ve Muayenehane Yönetimi. Cumhuriyet Ünv. Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. | |||||||||||
2) Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak. | |||||||||||
3) İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek. | |||||||||||
4) Diş protez teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. | |||||||||||
5) Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. | |||||||||||
6) Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. | |||||||||||
7) Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. | |||||||||||
8) İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek yetkinlik. | |||||||||||
9) Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. | |||||||||||
10) Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. | |||||||||||
11) Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. | |||||||||||
12) Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. | |
2) | Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak. | |
3) | İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek. | |
4) | Diş protez teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. | |
5) | Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. | |
6) | Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. | |
7) | Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. | |
8) | İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek yetkinlik. | |
9) | Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. | |
10) | Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. | |
11) | Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. | |
12) | Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |