Bilgisayar Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCI107 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilgisayar Donanımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. EMRE ERDEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı temel olarak öğrencilerin, bilgisayar ve çevre birimlerinin donanımsal elemanlarını tanımasını; bilgisayarın donanımsal olarak çalışma sistemini anlamasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bilişim teknolojileri, yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar, genel olarak işletim sistemleri, kelime işlemci programları, elektronik tablolama programları, veri sunumu, eğitimde Internet kullanımı, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin İçeriği Hakkında Bilgilendirme | |
2) | Bilgisayarın Tarihsel Gelişimi ve Kuşakları | |
3) | Donanım Birimlerine Giriş: Anakart | |
4) | Merkezi İşlem Birimi ve Çalışma Prensibi | |
5) | Ekran Kartı ve Bileşenleri | |
6) | Bilgisayarda Bellek: RAM ve Çeşitleri | |
7) | Vize Sınavı Öncesi Genel Tekrar | |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | Hard Disk ve Gelişimi | |
10) | Kasalar, Güç Kaynakları ve Bağlantılar | |
11) | Monitör ve Tarihsel Gelişimi | |
12) | Klavye, Fare, Ses Sistemleri ve CD/DVD Sürücüleri | |
13) | Yazıcılar ve Tarayıcılar | |
14) | Final Sınavı Öncesi Genel Tekrar | |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Güngörsün, T., Canay, Ö., "Bilgisayar Donanımı ve Bileşenleri", Değişim Yayınları (2016). ISBN: 9786054925919 |
Diğer Kaynaklar: | [1] Bilgisayar Donanımı, Ebubekir Yaşar, Murathan Yayınevi, 2011 [2] Donanım mimarisi, Sinan Karabulut, Beta Yayınevi, 2004 [3] Computer organization and design: the hardware/software interface / John L. Hennessy, David A. Patterson, San Francisco, calif. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Bilgisayar temel bileşenleri olan donanım, yazılım, ağ ve işletim sistemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
2) Bilgisayar Programcılığı alanında bir problemin tanımını yapıp, çözümü için gerekli verileri tanımlayıp, algoritmasını tasarlayıp farklı programlama dilleri ile çözüm oluşturur. | |||||||||||||||
3) Yazılım geliştirme sürecinde planlama, tasarlama ve farklı programlama dillerini kullanarak gerçekleme becerisine sahip olur. | |||||||||||||||
4) Bilişim teknolojileri alanında kullanılan görsel tasarım mantığının anlaşılması ve uygulanması için gerekli olan bilgi, beceri ve teknik alt yapıya sahip olur. | |||||||||||||||
5) Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
7) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olur. | |||||||||||||||
8) Web tabanlı proje geliştirip, internet tabanlı programlama yapar. | |||||||||||||||
9) Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
10) Alanı ile ilgili çalışmalarda öngörülemeyen problemleri belirleyebilmek ve yenilikçi çözümler üretebilmek için bilgilerini yeni ve güncel yapıları öğrenebilmek amacıyla aktarır. | |||||||||||||||
11) İşletme faaliyetlerinde bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına uyum sağlar. | |||||||||||||||
12) Düşünce ve önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||||||||||||
13) Alanı ile ilgili temel, teknolojik ve bilimsel kavramları farklı dillerden takip eder. | |||||||||||||||
14) Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde Bilgisayar Programcılığı ile ilgili süreci/süreçleri planlama becerisine sahip olur. | |||||||||||||||
15) Bilgisayar Programcılığı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilmek için düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||||||||
16) Bilişim hukuku, kişisel verileri kullanabilme , meslek etiği gibi önemli ve güncel kavramlara sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar temel bileşenleri olan donanım, yazılım, ağ ve işletim sistemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. | |
2) | Bilgisayar Programcılığı alanında bir problemin tanımını yapıp, çözümü için gerekli verileri tanımlayıp, algoritmasını tasarlayıp farklı programlama dilleri ile çözüm oluşturur. | |
3) | Yazılım geliştirme sürecinde planlama, tasarlama ve farklı programlama dillerini kullanarak gerçekleme becerisine sahip olur. | 2 |
4) | Bilişim teknolojileri alanında kullanılan görsel tasarım mantığının anlaşılması ve uygulanması için gerekli olan bilgi, beceri ve teknik alt yapıya sahip olur. | |
5) | Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olur. | |
6) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
7) | Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olur. | |
8) | Web tabanlı proje geliştirip, internet tabanlı programlama yapar. | |
9) | Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
10) | Alanı ile ilgili çalışmalarda öngörülemeyen problemleri belirleyebilmek ve yenilikçi çözümler üretebilmek için bilgilerini yeni ve güncel yapıları öğrenebilmek amacıyla aktarır. | |
11) | İşletme faaliyetlerinde bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına uyum sağlar. | |
12) | Düşünce ve önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |
13) | Alanı ile ilgili temel, teknolojik ve bilimsel kavramları farklı dillerden takip eder. | |
14) | Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde Bilgisayar Programcılığı ile ilgili süreci/süreçleri planlama becerisine sahip olur. | |
15) | Bilgisayar Programcılığı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilmek için düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
16) | Bilişim hukuku, kişisel verileri kullanabilme , meslek etiği gibi önemli ve güncel kavramlara sahip olur. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |