Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Python'a Giriş, Değişkenler, Temel veri türleri, Tür dönüşümü |
Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları |
2) |
Operatörler, Karar Yapıları |
Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları |
3) |
Döngüler |
Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları |
4) |
Listeler (List) ve Demetler (Tuple) |
Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları |
5) |
Sözlükler (Dictionary) ve Kümeler |
Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları |
6) |
Fonksiyonlar |
Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları |
7) |
Özyinelemeli (recursive) fonksiyonlar, Python diline ait hazır fonksiyonlar |
Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Lambda, Map,Filter, Reduce,ZIP fonksiyonu |
Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları |
10) |
Modüller, tarih zaman işlemleri, hata yönetimi, dosya işlemleri |
Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları |
11) |
Sınıflar, metotlar, Alternatif inşacı (alternative constructor) |
Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları |
12) |
Python ile veri tabanı işlemleri |
Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları |
13) |
Numpy, Scipy |
Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları |
14) |
Matplotlib, Pandas |
Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları |
15) |
Final sınavı |
Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları |
15) |
Final sınavı |
Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları |
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Lutz, Mark. Programming python. " O'Reilly Media, Inc.", 2001.
2. Zelle, John M. Python programming: an introduction to computer science. Franklin, Beedle & Associates, Inc., 2004.
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Lutz, Mark. Programming python. " O'Reilly Media, Inc.", 2001.
2. Zelle, John M. Python programming: an introduction to computer science. Franklin, Beedle & Associates, Inc., 2004.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve fen bilimleri alanlarında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi. |
|
2) |
İlgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
|
3) |
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi. |
|
4) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. |
2 |
6) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü tasarlamak için modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
3 |
7) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma beceris. |
4 |
8) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
5 |
9) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama ve deney yapma becerisi. |
2 |
10) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
3 |
11) |
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
2 |
12) |
Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
|
13) |
Bireysel çalışma becerisi. |
|
14) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. |
|
15) |
En az bir yabancı dil bilgisi. |
|
16) |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi. |
|
17) |
Etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
18) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık. |
|
19) |
Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
20) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
21) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. |
|
22) |
Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık. |
|
23) |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
24) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. |
|
25) |
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|