Bilgisayar Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FET210
Ders İsmi: Python ile Programlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ALİYE SARAÇ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilerin Python ile programlama tecrübesi edinmesidir.
Dersin mesleki gelişime katkısı: Bu ders, mühendislik öğrencilerine yazılım temellerini öğreterek problem çözme, algoritma geliştirme ve otomasyon konularında yetkinlik kazandırır. Python’un kolay öğrenilebilir yapısı sayesinde mühendisler, veri analizi, makine öğrenimi, simülasyon ve sistem modelleme gibi mühendislik uygulamalarında etkili çözümler geliştirebilir.
Dersin İçeriği: Bu ders Python dilinin temellerine giriş yapar. Python dilinin temellerinin tanıtılması ile başlar. Bu bölümde Python dil kuralları öğrencilere anlatılıp kullanım alanları ve örnekleri sunulur.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Değişkenler, veri türleri, operatörler, döngüler ve karar yapıları ile temel Python bilgilerini kazanma.
2) Sınıflar, nesneler ve metotlar kullanarak nesne yönelimli programlama prensiplerini öğrenme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Listeler, demetler, sözlükler, kümeler gibi veri yapıları ve fonksiyonlarla veri işleme becerisi geliştirme.
2) Python'da hata yönetimi, modüller ve dosya işlemleri ile sağlam ve modüler yazılım yazma becerisi kazanma.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Python'a Giriş, Değişkenler, Temel veri türleri, Tür dönüşümü Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları
2) Operatörler, Karar Yapıları Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları
3) Döngüler Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları
4) Listeler (List) ve Demetler (Tuple) Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları
5) Sözlükler (Dictionary) ve Kümeler Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları
6) Fonksiyonlar Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları
7) Özyinelemeli (recursive) fonksiyonlar, Python diline ait hazır fonksiyonlar Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları
8) Ara sınav
9) Lambda, Map,Filter, Reduce,ZIP fonksiyonu Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları
10) Modüller, tarih zaman işlemleri, hata yönetimi, dosya işlemleri Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları
11) Sınıflar, metotlar, Alternatif inşacı (alternative constructor) Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları
12) Python ile veri tabanı işlemleri Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları
13) Numpy, Scipy Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları
14) Matplotlib, Pandas Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları
15) Final sınavı Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları
15) Final sınavı Dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları ve uygulama dosyaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Lutz, Mark. Programming python. " O'Reilly Media, Inc.", 2001.
2. Zelle, John M. Python programming: an introduction to computer science. Franklin, Beedle & Associates, Inc., 2004.
Diğer Kaynaklar: 1. Lutz, Mark. Programming python. " O'Reilly Media, Inc.", 2001.
2. Zelle, John M. Python programming: an introduction to computer science. Franklin, Beedle & Associates, Inc., 2004.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

Program Kazanımları
1) Matematik ve fen bilimleri alanlarında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi.
2) İlgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
3) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
6) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü tasarlamak için modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
7) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma beceris.
8) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
9) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama ve deney yapma becerisi.
10) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
11) Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
12) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
13) Bireysel çalışma becerisi.
14) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
15) En az bir yabancı dil bilgisi.
16) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi.
17) Etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
18) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık.
19) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
20) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
21) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.
22) Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık.
23) Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
24) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi.
25) Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve fen bilimleri alanlarında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi.
2) İlgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
3) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. 2
6) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü tasarlamak için modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 3
7) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma beceris. 4
8) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 5
9) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama ve deney yapma becerisi. 2
10) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 3
11) Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. 2
12) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
13) Bireysel çalışma becerisi.
14) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
15) En az bir yabancı dil bilgisi.
16) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi.
17) Etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
18) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık.
19) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
20) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
21) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.
22) Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık.
23) Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
24) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi.
25) Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100