Endüstri Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FEC104
Ders İsmi: Ayrık Matematik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR YALÇIN KAVUŞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. CEVAT RAHEBİ
Dr. Öğr. Üyesi MELİSA RAHEBİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, temel matematiksel tanımları ve bunların bilgisayar bilimi ve mühendislik uygulamalarını kapsamaktadır. Dersin sonunda, öğrencilerin teorik matematik, pratik bilgisayar bilimleri ve mühendislik arasında bir ilişki kurmaları beklenir.
Dersin İçeriği: Önermeler, bağıntılar, önermeler ile işlemler ve Boolean cebri, temel sayma kuralları ve örnekler, tümevarım ile ispat ve seri toplamı, özyinelemeli fonksiyon tanımları, kümeler, fonksiyon ve ilişkiler, Graf (Çizge) teorisi, Ağaçlar ve Algoritmalar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mantıksal ifadeleri tanımlamak ve cebirsel işlemler yapmak.
2) Boolean cebrinin temel özellikleri konusunda bilgi sahibi olmak.
3) Tümevarım ve özyineleme ile ispat gibi teknikleri kullanmak ve temel özyinelemeli fonksiyonları analiz etmek.
4) Matematiksel yapıları tanımlamak: Kümeler, fonksiyonlar, vektör, matrisler ve ilişkiler
5) Ağaç ve Graf yapılarını tanımlamak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sayı Tabanları; 2, 8 10 ve 16 sayı tabanındaki ifadeler ve dönüşümler, moduler artimetik ve uygulamalar
2) Mantığa giriş, basit ve tümleşik önermeler
3) Önermeler ve mantıksal bağıntılar
4) Boolean Cebri; gösterimler
5) Sadeleştirme teknikleri ve kapılarla basit devreler
6) Matematiksel ispatlara giriş ve ispat yöntemleri
7) Tümevarım ile ispat yöntemleri
8) Ara sınav
9) Özyineleme ile ispat yöntemleri; aksiyomlar. Algoritmalar
10) Kümeler
11) Fonksiyonlar, Toplam ve Seriler Karmaşıklık
12) Vektör ve matrisler
13) İlişkiler ve ilişki matrisleri ile işlemler
14) Ağaçlar, Graflar ve uygulamaları
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Logic and Discrete Mathematics: A Computer Science Perspective, W. K. Grassmann, J. P. Tremblay
Discrete Mathematics and Its Applications, K. H. Rosen
Sets, Functions, and Logic: An Introduction to Abstract Mathematics, K. Devlin
Diğer Kaynaklar: Logic and Discrete Mathematics: A Computer Science Perspective, W. K. Grassmann, J. P. Tremblay
Discrete Mathematics and Its Applications, K. H. Rosen
Sets, Functions, and Logic: An Introduction to Abstract Mathematics, K. Devlin

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100