Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı nesneye yönelik programlama konu ve kavramlarına giriş yapmaktır. Bu amaca yönelik olarak Java dili ile temel programlama teknikleri ile nesne tabanlı programlamanın nasıl yapıldığı öğrenilecektir. Sınıflar, nesneler, kapsülleme, çok biçimlilik, erişim denetleyiciler ve kalıtım hakkında bilgi edinilecektir. |
Dersin İçeriği: |
Nesneler ve sınıflar, oluşturucular, statik değişkenler, sabitler ve yöntemler, görünürlük değiştiricileri, nesnelerin ve dizilerin yöntemlere geçirilmesi, değişmezlik, değişken kapsam, sınıf soyutlaması ve paketleme, üst ve alt sınıf kavramları, kalıtım, çoklu anlam, çiğneme, çokyükleme, soyut sınıflar, nesne yönelimli tasarım. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yazılım geliştirme yöntemleri tarihçesi, NTP kavramına giriş |
|
2) |
Temel Nesneye Dayalı Programlama kavramları, Sınıflar, Nesneler |
Bir önceki ders tekrarı |
3) |
Javaya giriş, Java Dili ile ilgili temel bilgiler, veri tipleri |
Bir önceki ders tekrarı |
4) |
Javada sayısal veri işleme, işleçler, denetim deyimleri, döngüler |
Bir önceki ders tekrarı |
5) |
Java ile nesneye yönelik programlama |
Bir önceki ders tekrarı |
6) |
Kapsülleme ve Erişim Belirleyiciler |
Bir önceki ders tekrarı |
7) |
Kalıtım ve Çok Biçimlilik |
Bir önceki ders tekrarı |
8) |
VİZE SINAVI |
Önceki 7 hafta tekrarı |
9) |
Soyut sınıflar ve Arayüzler, İç içe sınıflar |
Bir önceki ders tekrarı |
10) |
Aykırı Durum Yönetimi |
Bir önceki ders tekrarı |
11) |
Dizi ve Koleksiyon kullanımı |
Bir önceki ders tekrarı |
12) |
Java'da Karakter ve Katarlar |
Bir önceki ders tekrarı |
13) |
Javada sıralama, arama ve giriş çıkış İşlemleri |
Bir önceki ders tekrarı |
14) |
SOLID prensipleri |
Bir önceki ders tekrarı |
15) |
FİNAL SINAVI |
Önceki tüm derslerin tekrarı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve fen bilimleri alanlarında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi. |
|
2) |
İlgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
4 |
3) |
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi. |
|
4) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. |
4 |
6) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü tasarlamak için modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
5 |
7) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi. |
4 |
8) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
5 |
9) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama ve deney yapma becerisi. |
|
10) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
11) |
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
3 |
12) |
Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
3 |
13) |
Bireysel çalışma becerisi. |
|
14) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. |
|
15) |
En az bir yabancı dil bilgisi. |
|
16) |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi. |
|
17) |
Etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
18) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık. |
|
19) |
Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
20) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
21) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. |
|
22) |
Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık. |
|
23) |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
24) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. |
|
25) |
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|