Ameliyathane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ORS208 | ||||||||
Ders İsmi: | Dahili Hastalıklar Bilgisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HALİL ÖNSOY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HALİL ÖNSOY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İç hastalıkları konusunda teorik bilgi ve beceri kazandırmak ve bireylere üst düzeyde bakım sunan elemanlar yetiştirmek. |
Dersin İçeriği: | Giriş ve İç Hastalıkları bilgisi, Hücre, organ, doku, insan vücudunun genel yapısı Metabolizma, vücut sıvı-elektrolit dengesizlikleri Kanserler Sindirim sistemi hastalıkları Enfeksiyon hastalıkları Kan Hastalıkları Endokrin sistem hastalıkları Üro-Genital sistem hastalıkları Duyu organları ve hastalıkları Sinir sistemi hastalıkları Solunum sistemi hastalıkları Hareket sistemi hastalıkları Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, iç hastalıkları, Hücre, organ, doku, insan vücudunun genel yapısı | Dersle ilgili slaytlar |
2) | Metabolizma, vücut sıvı-elektrolit dengesizlikleri | Dersle ilgili sunumlar |
3) | Kanserler | Dersle ilgili sunumlar |
4) | Sindirim sistemi hastalıkları | Dersla ilgili sunumlar |
5) | Enfeksiyon hastalıkları | Dersle ilgili slaytlar |
6) | Kan hastalıkları | Dersle ilgili slaytlar |
8) | Endokrin sistem hastalıkları | Dersle ilgili slaytlar |
9) | Üro-Genital Sistem hastalıkları | Dersle ilgili slaytlar |
10) | Duyu organları ve hatalıkları | Dersle ilgili slaytlar |
11) | Sinir sistemi hastalıkları | Dersle ilgili slaytlar |
12) | Solunum sistemi hastalıkları | Dersle ilgili slaytlar |
13) | Hareket sistemi hastalıkları | Dersle ilgili slaytlar |
14) | Kardio-vasküler Sistem Hastalıkları | Dersle ilgili slaytlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Giriş ve İç Hastalıkları bilgisi, Hücre, organ, doku, insan vücudunun genel yapısı Metabolizma, vücut sıvı-elektrolit dengesizlikleri Kanserler Sindirim sistemi hastalıkları Enfeksiyon hastalıkları Kan Hastalıkları Endokrin sistem hastalıkları Üro-Genital sistem hastalıkları Duyu organları ve hastalıkları Sinir sistemi hastalıkları Solunum sistemi hastalıkları Hareket sistemi hastalıkları Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları |
Diğer Kaynaklar: | Akgün, S. (1995). Hastalıklar Bilgisi. Hatiboğlu Yayınları: Ankara Birol, L., Akdemir, N. (1997). İç Hastalıkları Hemşireliği. Vehbi Koç Yayınları. Taşkın, L. (2006). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu: Ankara Akdemir N, Birol L. (2004). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Ankara: Sistem Ofset. Karadakovan A, Aslan FE (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Adana: Adana Nobel Kitabevi. Birol L (2004). Hemşirelik Süreci. İzmir: Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti. Karadeniz G. (2008). İç Hastalıkları Hemşireliğinde Teoriden Uygulamaya Temel Yaklaşımlar. Ankara: Baran Ofset. Egemen N, Aslantaş A. (2006). Nörolojik Bilimler Hemşireliği. Ankara: Gözde Ofset Yarbro H, Frogge H, Goodman M (2005). Cancer Nursing. Sıxth edition. Jones and Bartlett Publishers. Massachussetts. Devita VT, Lawrence S, Rosenberg SA (2008). Principles and Practice of Oncology. 8th edition. Lippincott Williams and Wilkins. Boyle P, Levin B (2008). Dünya Kanser Raporu 2008. Uluslararası Kanser Araştırmaları Kurumu Akdemir N. (1997). Hemşirelik Bakımı. In: Gökçe Kutsal Y, Çamakçı M, Ünal S (Eds). Geriatri 1. Ankara: Medokomat Basım Yayın. Fadıloğlu Ç. (2002).Kronik Hastalıklarda Bakım. İzmir: Intertıp Tıbbi Yayıncılık. Black JM., Hawks JH. (2005). Medical-Surgical Nursing: Clinical Management for Positive Outcomes. America: Elsevier Saunders. Aksoy M. (2000). Beslenme Biyokimyası. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi. Acunas G., Adalet K., Aliksanyan V. Ve ark. (2000). Semptomdan Teşhise. Filiz Kitabevi; İstanbul. Aksoy M. (2000). Beslenme Biyokimyası. Ankara: Hatipoğlu Yayınları. Guyton A.C., Hall J.E. (2001). Tıbbi Fizyoloji. Çeviren: Hayrünnisa Çavuşoğlu, 10. Baskı. İstanbul: Yüce Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilmek. | |||||||||||||
2) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilmek . | |||||||||||||
3) Alanıyla ilgili temel, mesleki ve yasal mevzuatı bilmek ve uygun davranabilmek. | |||||||||||||
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilmek. | |||||||||||||
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilmek. | |||||||||||||
6) Birimler arası koordinasyon yeteneğine sahip olma ve iyi iletişim kurabilmek. | |||||||||||||
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek. | |||||||||||||
8) Genel alan terminolojisine hakim olmak. | |||||||||||||
9) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilmek. | |||||||||||||
10) Ameliyat salonunu operasyon için hazırlayabilmek. | |||||||||||||
11) Hastanın ameliyat salonuna kabul edilmesi ve ameliyat sonrası kliniğine naklinde süreci yönetebilmek. | |||||||||||||
12) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilmek. | |||||||||||||
13) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilmek. | 5 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilmek . | 4 |
3) | Alanıyla ilgili temel, mesleki ve yasal mevzuatı bilmek ve uygun davranabilmek. | 3 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilmek. | 4 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilmek. | 3 |
6) | Birimler arası koordinasyon yeteneğine sahip olma ve iyi iletişim kurabilmek. | 4 |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek. | 5 |
8) | Genel alan terminolojisine hakim olmak. | 3 |
9) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilmek. | 4 |
10) | Ameliyat salonunu operasyon için hazırlayabilmek. | 3 |
11) | Hastanın ameliyat salonuna kabul edilmesi ve ameliyat sonrası kliniğine naklinde süreci yönetebilmek. | 4 |
12) | Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilmek. | 3 |
13) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilmek. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |