Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders planı, ders sorumlulukları aktarılır. Gastronomi ve Turizm Kavramları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Turistik Ürün, Çekicilik ve Ağırlamanın Bir Unsuru Olarak Gastronomi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Gastronomi Turizminin Önemi, Özellikleri, Çeşitleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Yiyecek, Kültür ve Turizm İlişkisi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Kültürel Miras Kapsamında Gastronomi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Dünyada Gastronomi Rotaları ve Turları, Uluslararası Gastronomi Turizm |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Gastronomi Konulu Festivaller, Gastronomi Müzeleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Vize |
Sınav hazırlığı, |
9) |
Küreselleşme ve Yerelleşme Ekseninde Gastronomi ve Turizmin Etkisi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Gastronomi Kimlik ve Gastronomi Turizm Ürünleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Kitap veya Makale Tartışması |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Bölgesel Gastronomi Kültürü ile Turist Etkileşiminin Sosyolojik Etkileri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Sürdürülebilir Turizm Çabaları İçinde Özgün Yemek Kültürü |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Gastronomide Trendler |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Final sınavı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Ed. Hülya Kurgun ve Demet Özşeker, (2016), Gastronomi ve Turizm,
Ed. Hülya Kurgun, (2017), Gastronomi Trendleri,
Ed. Atilla Akbaba ve Neslihan Çetinkaya, (2018), Gastronomi ve Yiyecek Tarihi
Nazmi Kozak, Meryem kozak ve Metin Kozak, (2010), Genel Turizm,
Ed. Mehmet Sarıışık ve Gülçin Özbay, (2017), Uluslararası Gastronomi, |
Diğer Kaynaklar: |
Ed. Mehmet Sarıışık, (2017), Tüm Yönleriyle Gastronomi Bilimi,
Joel Robuchon, (2009), Larousse Gastronomique
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
2) |
Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
3 |
3) |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
4) |
Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
2 |
5) |
Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
2 |
6) |
Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
2 |
7) |
Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
|
2 |
8) |
Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
2 |
9) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1 |
10) |
Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme.
|
2 |
11) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
1 |
12) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1 |