Turist Rehberliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CKN215
Ders İsmi: Gastronomi Turizmi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FATMA ARIN BAŞ
Dersi Veren(ler):












Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı toplumlar arası farklı kültürlerdeki gastronomi yapı ile turizm örgüsü hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği toplumsal gastronomi kültürleri ve turizm kavramlarını kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Fırın ve pastane teknikleri ve malzeme ve ekipmanlar hakkında bilgi sahibidir.
2) Temel hamur hazırlama teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve çeşitlerini ve hazırlanmasını bilir.
3) Dekorlu pasta yapımı ve şeker hamuru çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur ve çeşitlerini ve hazırlanmasını bilir.
4) Türk ve dünya mutfakları tatlıları hakkında bilgi sahibi olur ve çeşitlerinin hazırlanmasını bilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders planı, ders sorumlulukları aktarılır. Gastronomi ve Turizm Kavramları Konulara ilişkin ön okumalar
2) Turistik Ürün, Çekicilik ve Ağırlamanın Bir Unsuru Olarak Gastronomi Konulara ilişkin ön okumalar
3) Gastronomi Turizminin Önemi, Özellikleri, Çeşitleri Konulara ilişkin ön okumalar
4) Yiyecek, Kültür ve Turizm İlişkisi Konulara ilişkin ön okumalar
5) Kültürel Miras Kapsamında Gastronomi Konulara ilişkin ön okumalar
6) Dünyada Gastronomi Rotaları ve Turları, Uluslararası Gastronomi Turizm Konulara ilişkin ön okumalar
7) Gastronomi Konulu Festivaller, Gastronomi Müzeleri Konulara ilişkin ön okumalar
8) Vize Sınav hazırlığı,
9) Küreselleşme ve Yerelleşme Ekseninde Gastronomi ve Turizmin Etkisi Konulara ilişkin ön okumalar
10) Gastronomi Kimlik ve Gastronomi Turizm Ürünleri Konulara ilişkin ön okumalar
11) Kitap veya Makale Tartışması Konulara ilişkin ön okumalar
12) Bölgesel Gastronomi Kültürü ile Turist Etkileşiminin Sosyolojik Etkileri Konulara ilişkin ön okumalar
13) Sürdürülebilir Turizm Çabaları İçinde Özgün Yemek Kültürü Konulara ilişkin ön okumalar
14) Gastronomide Trendler Konulara ilişkin ön okumalar
15) Final sınavı Konulara ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ed. Hülya Kurgun ve Demet Özşeker, (2016), Gastronomi ve Turizm,
Ed. Hülya Kurgun, (2017), Gastronomi Trendleri,
Ed. Atilla Akbaba ve Neslihan Çetinkaya, (2018), Gastronomi ve Yiyecek Tarihi
Nazmi Kozak, Meryem kozak ve Metin Kozak, (2010), Genel Turizm,
Ed. Mehmet Sarıışık ve Gülçin Özbay, (2017), Uluslararası Gastronomi,
Diğer Kaynaklar:
Ed. Mehmet Sarıışık, (2017), Tüm Yönleriyle Gastronomi Bilimi,
Joel Robuchon, (2009), Larousse Gastronomique

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 3
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 2
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 2
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme. 2
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 1
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Projeler 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100