İç Mekan Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ARR209 | ||||||||
Ders İsmi: | Sürdürülebilir Tasarım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SELEN ORTA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin sürdürülebilir malzeme ve tasarımlara yönelik bilgi ve uygulama altyapısı kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ekolojik, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirliğin tanımları, sürdürülebilir kentsel tasarım ve sürdürülebilir bina tasarımı, sürdürülebilir tasarımla ilgili ilke, strateji ve standartların analizi, sürdürülebilir şehir ve binaların incelenmesi, yaşam döngüsü değerlendirme metodolojisinin tanımı, binaların ve yapı malzemelerinin yaşam döngüleri içerisinde çevresel etkilerinin değerlendirilmesi, enerji, su ve malzemelerin korunmasına ilişkin araştırmaların yapılması, doğal ortamların korunması, şantiye planlaması, kentsel tasarım, konforlu bina tasarımı ve insan sağlığı için uygun tasarım, işbirliğinin önemi (sahip, kiracı, tesis yönetimi ve bakım sağlayıcıları), sürdürülebilir tasarımın belgelendirilmesi, LEED yeşil bina işlemleri ve bakımı (sürdürülebilir sahalar, su verimliliği, enerji ve atmosfer, malzeme ve kaynaklar, iç hava kalitesi ve yenilik). |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sürdürülebilirlik kavramı ve sürdürülebilir tasarım | . |
2) | Sürdürülebilir Tasarım mevzuatı | . |
3) | Sürdürülebilir Tasarım Kriterleri ve Dünyada ve Türkiye’de ilgili kuruluşlar | . |
4) | Kriter 1: Yerleşim ve Ulaşım | . |
5) | Kriter 2: Sürdürülebilir Araziler | . |
6) | Kriter 3: Su Verimliliği | . |
7) | Kriter 3: Su Verimliliği | . |
8) | Kriter 4: Enerji ve Atmosfer | . |
9) | Kriter 4: Enerji ve Atmosfer | . |
10) | Kriter 5: Malzeme ve Kaynaklar | . |
11) | Kriter 5: Malzeme ve Kaynaklar | . |
12) | Kriter 6: İç Çevre Kalitesi | . |
13) | Kriter 7: Tasarımda Yenilik ve Bölgesel Öncelik | . |
14) | Kriter 8: Entegre Planlama Süreci | . |
Ders Notları / Kitaplar: | Ayşin Sev, Sürdürülebilir Mimarlık Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 2009 |
Diğer Kaynaklar: | LEED Referance Guide, USGBC Sheila Steinberg, An Introduction to Communication Studies, Juta & Co., 2007 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Temel tasarım ilke ve yöntemlerine hakim olmak | ||||||||||||
2) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlamak; analiz etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek. | ||||||||||||
3) Mesleki teknik ve iletişim diline hakim olmak; ilgili yasa ve yönetmelikleri tanımak | ||||||||||||
4) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgilerle birlikte iç Mekanı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilmek | ||||||||||||
5) Mekan tasarımında fiziksel çevre kalitesini arttıracak sistemleri tasarlamak ve denetimini yapmak | ||||||||||||
6) Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilmek, 3 boyutlu modelleme ve sunum yapabilmek. | ||||||||||||
7) Sektöründe fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini iş süreçlerine adapte ederek uygulayabilmek. | ||||||||||||
8) Alanında almış olduğu teorik ve uygulamalı bilgileri iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak. | ||||||||||||
9) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | ||||||||||||
10) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma ve birlikte çalışmaya yatkın olabilme | ||||||||||||
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilmek | ||||||||||||
12) Bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, tasarımcılar yetiştirmektedir. | ||||||||||||
13) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel tasarım ilke ve yöntemlerine hakim olmak | |
2) | Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlamak; analiz etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek. | |
3) | Mesleki teknik ve iletişim diline hakim olmak; ilgili yasa ve yönetmelikleri tanımak | |
4) | Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgilerle birlikte iç Mekanı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilmek | 4 |
5) | Mekan tasarımında fiziksel çevre kalitesini arttıracak sistemleri tasarlamak ve denetimini yapmak | 4 |
6) | Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilmek, 3 boyutlu modelleme ve sunum yapabilmek. | |
7) | Sektöründe fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini iş süreçlerine adapte ederek uygulayabilmek. | |
8) | Alanında almış olduğu teorik ve uygulamalı bilgileri iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
9) | İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | 3 |
10) | Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma ve birlikte çalışmaya yatkın olabilme | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilmek | |
12) | Bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, tasarımcılar yetiştirmektedir. | |
13) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |