Pazarlama İletişimi (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA542
Ders İsmi: İkna ve İletişim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Enstitü
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR AKIN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İletişimin gücü, iknanın kendisinde gizlidir. Her iletişim süreci, ikna ile ilintilidir. Bu derste yaşam içinde karar anlarımızda ikna olduğmuz ya da olmadığımız durumlar analiz edilerek, ikna etmenin ve ikna olmanın incelikleri üzerinde durulacak ve ikna olma ve ikna etmenin anahtar kavramları irdelenecektir.
Dersin İçeriği: ‘Hiçbir şey yenmek kadar saçma olamaz; gerçek zafer ikna etmektir’ der Victor Hugo. Hugo’nun bize aktarmak istediği, iknanın bir kazanma – kaybetme yarışı olmadığı, duyguları ve düşünceleri istediğimiz yönde ve rıza ile değiştirme kabiliyetimizdir. İkna beyin tabanlı bir süreçtir. Bu nedenle bu derste, doğru kararlar verebilmek ve ikna olabilmek için hangi koşulların gerçekleşmesi gerektiği, ikna bilimi ve kararların nedenlerine yoğunlaşarak karar süreci analiz edilecektir. İkna kuramları ve ikna teknikleri günlük yaşamdan örnekler üzerinde tartışılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İkna ve Retorik arasındaki bağı kurabilir, yaratıcı projeler geliştirir
2) İkna kuramlarını ve ikna tekniklerini örneklerle açıklayabilir ve bunu sahada uygulama yaparken kullanır
3) Tüketici olarak ikna olmanın ve ikna etmenin inceliklerini ayırt edebilir ve yetkin bir uygulamacı olur
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İknanın iletişimdeki gücünü kavrayabilir ve bunu pazarlama iletişimine entegre eder
2) Beyin – karar ilişkisini açıklayabilir ve bunu saha deneyimine aktarır
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Ders İzlencesinin Açıklanması Konuya ilişkin ön okumalar
2) Tutum ve İkna Kavramı Konuya ilişkin okumalar
3) İkna ve Propaganda İlişkisi Konulara ilişkin okumalar
4) Aristo’nun Retorik Üçlemesi Konulara ilişkin okumalar
5) İkna Kuramları Konulara ilişkin okumalar
6) İkna Edici İletişimde Kaynak Konuya ilişkin okumalar
7) İkna Edici Konuşma ve Kullanılan Taktikler Konuya ilişkin okumalar
8) Vize sınavı 7 haftalık tüm okumalar
9) İkna Edici İletişim İkna Edici İletişimde Kullanılan Kanıt Türleri Konuya ilişkin okumalar
10) İkna Edici İletişimde Mesajın Yapısı ve İçeriği Konuya ilişkin okumalar
11) Gizli İkna Teknikleri Konuya ilişkin okumalar
12) Sözsüz İletişim ve İkna Vaka analizlerinin incelenmesi
13) İknanın Psikolojik, Toplumsal ve Mantıksal Boyutları Konuya ilişkin okumalar
14) İletişim Kampanyaları ve İkna Konuya ilişkin okumalar
15) Genel Tekrar Önceki haftaların tüm işlenen konuların okunması
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Robert B. Cialdini, İknanın Psikolojisi, İstanbul, Mediacat, 2005
Dale Carnegie, Dost Kazanma ve İnsanları Etkileme Sanatı, Epsilon
Chris Voss, Sen Bitti Dediğinde, Sola Yayınları
Ufuk Tarhan, T- İnsan, Destek Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur.
5) Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır.
6) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
7) Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
8) Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur.
9) Pazarlama iletişimi alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.
10) Akademik bir çalışma alanı olan pazarlama iletişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmaları bağımsız ya da grup içinde gerçekleştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur.
5) Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır.
6) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
7) Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
8) Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur.
9) Pazarlama iletişimi alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.
10) Akademik bir çalışma alanı olan pazarlama iletişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmaları bağımsız ya da grup içinde gerçekleştirir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %