Pazarlama İletişimi (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PRA542 | ||||||||
Ders İsmi: | İkna ve İletişim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Enstitü | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR AKIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İletişimin gücü, iknanın kendisinde gizlidir. Her iletişim süreci, ikna ile ilintilidir. Bu derste yaşam içinde karar anlarımızda ikna olduğmuz ya da olmadığımız durumlar analiz edilerek, ikna etmenin ve ikna olmanın incelikleri üzerinde durulacak ve ikna olma ve ikna etmenin anahtar kavramları irdelenecektir. |
Dersin İçeriği: | ‘Hiçbir şey yenmek kadar saçma olamaz; gerçek zafer ikna etmektir’ der Victor Hugo. Hugo’nun bize aktarmak istediği, iknanın bir kazanma – kaybetme yarışı olmadığı, duyguları ve düşünceleri istediğimiz yönde ve rıza ile değiştirme kabiliyetimizdir. İkna beyin tabanlı bir süreçtir. Bu nedenle bu derste, doğru kararlar verebilmek ve ikna olabilmek için hangi koşulların gerçekleşmesi gerektiği, ikna bilimi ve kararların nedenlerine yoğunlaşarak karar süreci analiz edilecektir. İkna kuramları ve ikna teknikleri günlük yaşamdan örnekler üzerinde tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Ders İzlencesinin Açıklanması | Konuya ilişkin ön okumalar |
2) | Tutum ve İkna Kavramı | Konuya ilişkin okumalar |
3) | İkna ve Propaganda İlişkisi | Konulara ilişkin okumalar |
4) | Aristo’nun Retorik Üçlemesi | Konulara ilişkin okumalar |
5) | İkna Kuramları | Konulara ilişkin okumalar |
6) | İkna Edici İletişimde Kaynak | Konuya ilişkin okumalar |
7) | İkna Edici Konuşma ve Kullanılan Taktikler | Konuya ilişkin okumalar |
8) | Vize sınavı | 7 haftalık tüm okumalar |
9) | İkna Edici İletişim İkna Edici İletişimde Kullanılan Kanıt Türleri | Konuya ilişkin okumalar |
10) | İkna Edici İletişimde Mesajın Yapısı ve İçeriği | Konuya ilişkin okumalar |
11) | Gizli İkna Teknikleri | Konuya ilişkin okumalar |
12) | Sözsüz İletişim ve İkna | Vaka analizlerinin incelenmesi |
13) | İknanın Psikolojik, Toplumsal ve Mantıksal Boyutları | Konuya ilişkin okumalar |
14) | İletişim Kampanyaları ve İkna | Konuya ilişkin okumalar |
15) | Genel Tekrar | Önceki haftaların tüm işlenen konuların okunması |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Robert B. Cialdini, İknanın Psikolojisi, İstanbul, Mediacat, 2005 Dale Carnegie, Dost Kazanma ve İnsanları Etkileme Sanatı, Epsilon Chris Voss, Sen Bitti Dediğinde, Sola Yayınları Ufuk Tarhan, T- İnsan, Destek Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar. | |||||||||
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. | |||||||||
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. | |||||||||
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur. | |||||||||
5) Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır. | |||||||||
6) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. | |||||||||
7) Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. | |||||||||
8) Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur. | |||||||||
9) Pazarlama iletişimi alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır. | |||||||||
10) Akademik bir çalışma alanı olan pazarlama iletişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmaları bağımsız ya da grup içinde gerçekleştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar. | |
2) | Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. | |
3) | Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. | |
4) | Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur. | |
5) | Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır. | |
6) | Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. | |
7) | Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. | |
8) | Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur. | |
9) | Pazarlama iletişimi alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır. | |
10) | Akademik bir çalışma alanı olan pazarlama iletişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmaları bağımsız ya da grup içinde gerçekleştirir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |