Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı, pazarlamaya giriş |
Turizm Pazarlaması, Editör: Nazmi KOZAK, Anadolu Üniversitesi Yayın Dizisi
Editör : Burhanettin Zengin, Cevdet Avcıkurt, Şehnaz Demirkol ‘Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C’ , Değişim Yayınları,
|
2) |
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler |
Güncel makaleler ve web siteleri |
3) |
Çağdaş pazarlama uygulamaları |
Güncel makaleler ve web siteleri |
4) |
Turizm pazarlaması ve turizm pazarlaması planlaması (tanım, amaç, karması, planlanması) |
Prof.Dr. Necdet HACIOĞLU ‘ Turizm Pazarlaması’ Nobel Yayıncılık |
5) |
Turizm pazarlaması çevresi
(mikro, makro çevre)
|
Prof.Dr. Necdet HACIOĞLU ‘ Turizm Pazarlaması’ Nobel Yayıncılık |
6) |
Turizm pazarı (bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma) |
Prof.Dr. Necdet HACIOĞLU ‘ Turizm Pazarlaması’ Nobel Yayıncılık |
7) |
Turizm pazarı (bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma) |
Prof.Dr. Necdet HACIOĞLU ‘ Turizm Pazarlaması’ Nobel Yayıncılık |
8) |
VİZE SINAVI |
Tüm sunumlar |
9) |
Pazarlama karması elemanları (ürün) |
Turizm Pazarlaması, Editör: Nazmi KOZAK, Anadolu Üniversitesi Yayın Dizisi
Editör : Burhanettin Zengin, Cevdet Avcıkurt, Şehnaz Demirkol ‘Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C’ , Değişim Yayınları,
|
10) |
Pazarlama karması elemanları (dağıtım) |
Turizm Pazarlaması, Editör: Nazmi KOZAK, Anadolu Üniversitesi Yayın Dizisi
Editör : Burhanettin Zengin, Cevdet Avcıkurt, Şehnaz Demirkol ‘Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C’ , Değişim Yayınları,
|
11) |
Pazarlama karması elemanları (fiyat) |
Turizm Pazarlaması, Editör: Nazmi KOZAK, Anadolu Üniversitesi Yayın Dizisi
Editör : Burhanettin Zengin, Cevdet Avcıkurt, Şehnaz Demirkol ‘Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C’ , Değişim Yayınları,
|
12) |
Marketing Mix Components (tutundurma) -QUİZ |
Turizm Pazarlaması, Editör: Nazmi KOZAK, Anadolu Üniversitesi Yayın Dizisi
Editör : Burhanettin Zengin, Cevdet Avcıkurt, Şehnaz Demirkol ‘Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C’ , Değişim Yayınları
|
13) |
Genişletilmiş pazarlama karması elemanları (insan), (süreç) , (fiziksel kanıtlar) |
Turizm Pazarlaması, Editör: Nazmi KOZAK, Anadolu Üniversitesi Yayın Dizisi
Editör : Burhanettin Zengin, Cevdet Avcıkurt, Şehnaz Demirkol ‘Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C’ , Değişim Yayınları,
|
14) |
Genel tekrar ve uygulamalar |
Tüm sunummlar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
|
3) |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
4) |
Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
5) |
Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|
6) |
Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
|
7) |
Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
|
|
8) |
Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
|
9) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
10) |
Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme.
|
|
11) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
12) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|