Resim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PNT104
Ders İsmi: Temel Sanat Eğitimi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 4 0 7
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KÜPÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KÜPÇÜOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, resim bölümünde ders alan öğrencileri resim atölye dersine hazırlamak, resim atölye dersi ile paralel temel sanat eğitimi vermektir.
Dersin İçeriği: Ders içerik olarak, temel sanat eğitimi 2 dersinin genel çerçevesini oluşturan; denge, ritm, soyut çalışmalar, renk, doğal ve yapay çalışmalar vb. konular ile alakalı uygulamaları kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Plastik sanat elemanlarını iki ve üç boyutlu uygulamalı çalışmalarda kullanabilecek.
2) Tasarımında çizgi türlerini ve değerlerini kullanır, tasarımında renk zıtlıklarını uygular.
3) Tasarımında biçim ve mekan ilişkisini kurar, tasarımında doku farklılıklarını görselleştirir.
4) Tasarımında plastik sanat elemanları arasında dengeyi kurar, tasarımında plastik sanat elemanları arasında ritim ve hareketi sağlar, tasarımında plastik sanat elemanları arasında zıtlık ilişkilerini kullanır.
5) Doğayı gözlemleme ve soyutlama yoluyla tasarımlar yapabilir, doğa gözlemlerini çizimine aktarır, doğa gözlemlerini üç boyutlu çalışmalarına yansıtır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Plastik eleman olarak rengin tanımı Konu dahilinde çizim/okuma
2) İki boyutlu renkli çalışmalar Konu dahilinde çizim/okuma
3) Tasarım elemanları ve ilkeleri ile resimsel kompozisyon Konu dahilinde çizim/okuma
4) Uygulamalı çalışmalar Konu dahilinde çizim/okuma
5) Uygulama çalışmaları Konu dahilinde çizim/okuma
6) Tasarım ilkeleri; denge, ritim, hareket, zıtlık Konu dahilinde çizim/okuma
7) Tasarım ilkeleri; denge, ritim, hareket, zıtlık Konu dahilinde çizim/okuma
8) VİZE SINAVI Konu dahilinde çizim/okuma
9) Ana ve ara renkler Konu dahilinde çizim/okuma
10) Renk kontrastlıkları Konu dahilinde çizim/okuma
11) Doğal ve yapay nesnelerle renkli çalışmalar Konu dahilinde çizim/okuma
12) Doğa gözlemi, soyut çalışmalar; renkli uygulamalar Konu dahilinde çizim/okuma
13) Doğa gözlemi, soyut çalışmalar; renkli uygulamalar Konu dahilinde çizim/okuma
14) Sergileme teknikleri Konu dahilinde çizim/okuma
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Şemsettin Ziya Dağlı, Temel Sanat Eğitimi
Diğer Kaynaklar: Gombrich, E. H. (1993) Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi: The History Of Art,

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır.
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır.
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır.
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır.
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır.
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır.
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır.
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır.
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. 5
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. 4
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. 4
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. 5
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. 4
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. 4
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. 5
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. 5
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. 4
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır 5
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. 5
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %