Resim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PNT305
Ders İsmi: Desen V
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 4 0 7
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESLİ TÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NESLİ TÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, resim bölümünde ders alan öğrencilerin gelişiminde en temel yeri tutan çizebilme yetisinin kazanılmasını, çizim yapabilmesini ve çözümleme yapılabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Ders içerik olarak, desen 2 dersinin genel çerçevesini oluşturan; Oran-orantı, Denge, Espas, Kompozisyon, Model çalışması (uzun süreli), Model çalışması (kısa süreli), Farklı leke ışık çizgi çalışmaları, Bellek çizimleri konularını kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kompozisyonlarında kullandığı nesne veya nesneleri ilişkilendirdiği mekan ile yakın plan ve uzak plan kadrajlarda doğru oranlarda kullanabilme yeteneğini sınar, yakın plan ve uzak plan kadrajları etüt ederek betimler, nesneyi mekan içinde doğru oranlarda ifade edebilir.
2) Doğal ve yapay nesne anlatımında biçim ve içerik ilişkisini ayırt edebilir, kompozisyondaki nesne –mekan ilişkisinde ışık-gölge kavramını da kullanarak vurguyu güçlendirebilmeyi çözümler.
3) Işık-gölgenin formda derinlik etkilerini sınar, kompozisyonda içerik ve nesne ilişkisini anlatımı yükleyeceği vurgu noktasını belirleyerek ifade etmeyi çözer, renk kullanımı ile ifade etmek istediği anlatımı güçlendirme yöntemlerini ayırt eder.
4) Kompozisyonda nesne-mekan ilişkisini denge ve ritim kavramlarıyla ilişkilendirebilecektir.
5) Kompozisyonda denge kavramını nesne kullanarak çözümler, kompozisyonda çoklu nesne kullanımı ile ritim yaratma yöntemlerini örnekler, perspektif kullanımı ile nesneleri geometrik olarak parçalayabilmeyi dener.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Resim - 1 / Temel Sanat Eğitimi, Resim Teknikleri, Grafik Resim / Prof. Dr. Mustafa Aslıer
Diğer Kaynaklar: 1. Geleceğin Ressamları İçin Çizim Teknikleri : malzemeler, örnek çizimler, projeler / Stanyer, Peter ; çev.: Işılar Kür. İstanbul : Alfa, 2008.
2. Abidin Dino : özel kolleksiyon (1978-1993) / Demirel, Selçuk. İstanbul : Yap Kredi Yayınları, 2003.
3. İnsanların çizimi : yüzler ve figürler / Civardi, Giovanni ; çev.: Ceylan Öztürk; ed.: Emre Zeytinoğlu. İstanbul : Koleksiyon Yayıncılık, 2014.
4. Perspektif sanatı : Herkes için temel kılavuz / Metzger, Phil ; çev.: Gizem Aldoğan; ed.: Firdevs Candil Çulcu. İstanbul : Hayalperest Yayınevi, 2012.
5. Desen Sanatı-1 Temel İlkeler ve Teorik Bilgiler, Nazım Mehmet- Nurdan Karasu Gökçe ,Hayalperest Yayınevi
6. Tüm Yönleriyle Çizim Sanatı, Gabriel Martin Roig, Remzi Kitapevi
7. The Drawing Book, Sarah Simlet

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır.
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır.
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır.
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır.
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır.
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır.
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır.
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır.
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. 5
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. 4
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. 4
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. 5
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. 4
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. 4
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. 5
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. 5
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. 4
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır 5
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. 5
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %