Resim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PNT212
Ders İsmi: Sanat Yapıtı Analizi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KÜPÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NESLİ TÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sanat eserinin değerlendirilmesinde etkili olan farklı yaklaşımları tanıtmak, Sanat tarihine konu olmuş eserleri, döneminin sosyal ve siyasi yapısı ışığında biçimsel, ikonografik ve ikonolojik analiz yöntemleriyle incelemek.
Dersin İçeriği: Mitoloji, ikonografi, antik dönem, rönesans, barok, gotik dönemlerinin, ayrıca on sekizinci ve yirminci yüzyıllar arasındaki sanat eserleri örneklerinin incelenmesi ve analizi.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sanat yapıtını içinde bulunduğu döneme göre analiz edebilmek.
2) Sanat yapıtı aracılığıyla, sosyal, ekonomik, politik, sanatsal ve psikolojik yapıları anlamak.
3) Çeşitli dönemlerden seçilmiş sanat yapıtlarının üzerinden farklı tarihsel dönemlere, olaylara ve olgulara bakarak yorum yapabilmek.
4) Öne çıkan düşünce ve inanç sistemleriyle sanat arasındaki bağı takip edebilmek.
5) Politik ve düşünsel ortamın sanat yapıtlarındaki etkilerini değerlendirebilmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Rönesans, Maniyerizm Konulara ilişkin ön okumalar
2) Barok Konulara ilişkin ön okumalar
3) Rokoko, Neoklasisizm Konulara ilişkin ön okumalar
4) Romantizm Konulara ilişkin ön okumalar
5) Realizm Konulara ilişkin ön okumalar
6) Empresyonizm Konulara ilişkin ön okumalar
7) Poantilizm, Sembolizm Konulara ilişkin ön okumalar
8) VİZE SINAVI Yok.
9) Kübizm, Fütürizm Konulara ilişkin ön okumalar
10) Fovizm, Ekspresyonizm, Dadaizm Konulara ilişkin ön okumalar
11) Gerçeküstücülük, Metafizik Resim Konulara ilişkin ön okumalar
12) Toplumsal Gerçekçi Sanat Konulara ilişkin ön okumalar
13) Pürizm, Minimalizm, Süprematizm Konulara ilişkin ön okumalar
14) Soyut Dışavurumculuk Konulara ilişkin ön okumalar
15) FİNAL SINAVI Yok.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: PANOFSKY, E. İkonografi ve İkonoloji, İstanbul: Afa Yayıncılık,1995.
Diğer Kaynaklar: GOMBRİCH, E.H., Sanat ve Yanılsama, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1992.
LYNTON, N., Modern Sanatın Öyküsü, Çev. Prof. Dr. Cevat Çapan – Prof. Dr., HAUSER, A., Sanatın Toplumsal Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1984.
WORRINGER, W., Soyutlama ve özdeşleyim, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1985.
TANSUĞ, S., Çağdaş Türk Sanatı, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1986.
LEPPERT, R., Sanatta Anlamın Görüntüsü, İstanbul: Sanat ve Kuram, 2009.
ANTMEN A., 20.Yüzyıl Batı sanatında Akımları, Sel Yayıncılık, 2008.
YILMAZ M., Modernizmden Postmodernizme, Ütopya Yayınevi, 2006.
ECZACIBAŞI SANAT ANSİKLOPEDİSİ, (3. Cilt), Yapı-Endüstri merkezi yayınları,1997.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır.
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır.
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır.
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır.
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır.
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır.
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır.
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır.
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır.
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır.
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır.
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır.
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır.
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır.
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır.
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır.
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %