Resim | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PNT212 | ||||||||
Ders İsmi: | Sanat Yapıtı Analizi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KÜPÇÜOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi NESLİ TÜRK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sanat eserinin değerlendirilmesinde etkili olan farklı yaklaşımları tanıtmak, Sanat tarihine konu olmuş eserleri, döneminin sosyal ve siyasi yapısı ışığında biçimsel, ikonografik ve ikonolojik analiz yöntemleriyle incelemek. |
Dersin İçeriği: | Mitoloji, ikonografi, antik dönem, rönesans, barok, gotik dönemlerinin, ayrıca on sekizinci ve yirminci yüzyıllar arasındaki sanat eserleri örneklerinin incelenmesi ve analizi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rönesans, Maniyerizm | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Barok | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Rokoko, Neoklasisizm | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Romantizm | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Realizm | Konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Empresyonizm | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Poantilizm, Sembolizm | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | VİZE SINAVI | Yok. |
9) | Kübizm, Fütürizm | Konulara ilişkin ön okumalar |
10) | Fovizm, Ekspresyonizm, Dadaizm | Konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Gerçeküstücülük, Metafizik Resim | Konulara ilişkin ön okumalar |
12) | Toplumsal Gerçekçi Sanat | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | Pürizm, Minimalizm, Süprematizm | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Soyut Dışavurumculuk | Konulara ilişkin ön okumalar |
15) | FİNAL SINAVI | Yok. |
Ders Notları / Kitaplar: | PANOFSKY, E. İkonografi ve İkonoloji, İstanbul: Afa Yayıncılık,1995. |
Diğer Kaynaklar: | GOMBRİCH, E.H., Sanat ve Yanılsama, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1992. LYNTON, N., Modern Sanatın Öyküsü, Çev. Prof. Dr. Cevat Çapan – Prof. Dr., HAUSER, A., Sanatın Toplumsal Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1984. WORRINGER, W., Soyutlama ve özdeşleyim, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1985. TANSUĞ, S., Çağdaş Türk Sanatı, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1986. LEPPERT, R., Sanatta Anlamın Görüntüsü, İstanbul: Sanat ve Kuram, 2009. ANTMEN A., 20.Yüzyıl Batı sanatında Akımları, Sel Yayıncılık, 2008. YILMAZ M., Modernizmden Postmodernizme, Ütopya Yayınevi, 2006. ECZACIBAŞI SANAT ANSİKLOPEDİSİ, (3. Cilt), Yapı-Endüstri merkezi yayınları,1997. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. | |||||||||||
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. | |||||||||||
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. | |||||||||||
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. | |||||||||||
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır | |||||||||||
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. | |
2) | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. | |
3) | Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. | |
4) | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. | |
5) | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. | |
6) | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. | |
7) | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. | |
8) | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. | |
9) | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. | |
10) | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır | |
11) | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. | |
12) | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |