Resim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PNT206
Ders İsmi: Atölye IV
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESLİ TÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NESLİ TÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, resim bölümünde ders alan öğrencilerin ressam olma yolunda ilerlerken edinmeleri gereken teorik ve pratik bilgiye sahip olmalarını sağlamak ve sanat yolunda özgün bir birey olarak kendilerini keşfetmelerinin yollarını göstermektir.
Dersin İçeriği: Ders içerik olarak, atölye 4 dersinin genel çerçevesini oluşturan; çok figürlü kompozisyon, tuval üzerine dış mekan vs konular ile alakalı uygulamaları kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kompozisyonlarında kullandığı nesne veya nesneleri ilişkilendirdiği mekan ile yakın plan ve uzak plan kadrajlarda doğru oranlarda kullanabilme yeteneğini sınar, yakın plan ve uzak plan kadrajları etüt ederek betimler, nesneyi mekan içinde doğru oranlarda ifade edebilir.
2) Doğal ve yapay nesne anlatımında biçim ve içerik ilişkisini ayırt edebilir, kompozisyondaki nesne –mekan ilişkisinde ışık-gölge kavramını da kullanarak vurguyu güçlendirebilmeyi çözümler.
3) Işık-gölgenin formda derinlik etkilerini sınar, kompozisyonda içerik ve nesne ilişkisini anlatımı yükleyeceği vurgu noktasını belirleyerek ifade etmeyi çözer, renk kullanımı ile ifade etmek istediği anlatımı güçlendirme yöntemlerini ayırt eder.
4) Kompozisyonda nesne-mekan ilişkisini denge ve ritim kavramlarıyla ilişkilendirebilecektir.
5) Kompozisyonda denge kavramını nesne kullanarak çözümler, kompozisyonda çoklu nesne kullanımı ile ritim yaratma yöntemlerini örnekler, perspektif kullanımı ile nesneleri geometrik olarak parçalayabilmeyi dener.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tuval üzerine yağlı boya "Dış Mekan" çalışması için eskiz yapmak. Bireysel ifade yollarını araştırmak için. Gözleme dayalı iç mekan ve dış mekan konulu kompozisyonlarda nesne kullanımı Konu dahilinde çizim/okuma
2) Tuval üzerine yağlı boya dış mekan çalışması. Konu dahilinde çizim/okuma
3) Tuval üzerine yağlı boya dış mekan çalışması. Konu dahilinde çizim/okuma
4) Tuval üzerine yağlı boya dış mekan çalışması. Konu dahilinde çizim/okuma
5) Resimde çok figürlü kompozisyon için eskiz çalışmaları. Konu dahilinde çizim/okuma
6) Çok figürlü kompozisyon için eskiz çalışmaları. Konu dahilinde çizim/okuma
7) Tuval üzerine yağlı boya çok figürlü kompozisyon çalışması. Konu dahilinde çizim/okuma
8) VİZE SINAVI Yok.
9) Tuval üzerine yağlı boya çok figürlü kompozisyon çalışması. Konu dahilinde çizim/okuma
10) Tuval üzerine yağlı boya çok figürlü kompozisyon çalışması. Konu dahilinde çizim/okuma
11) Çevredeki güncel sanat etkinliklerinin incelenmesi Konu dahilinde çizim/okuma
12) Kendi çalışmalarına dair öneriler ve bireysel eleştiriler. Konu dahilinde çizim/okuma
13) Kendi çalışmalarına dair öneriler ve bireysel eleştiriler. Konu dahilinde çizim/okuma
14) Çalışmaların toplu değerlendirlmesi Konu dahilinde çizim/okuma
15) FİNAL SINAVI Yok.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sanatın Öyküsü (Cep boy), E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi
Diğer Kaynaklar: Sanat ve Yanılsama, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi Romantizm, Francis Claudon, Remzi Kitabevi Rönesanstan Günümüze Resim Sanatı tarihi, Anna Carola Krausse Felsefenin Işığında Modern Resim, İsmail Tunalı, Prof., Remzi Kitabevi Empresyonizm (İzlenimcilik), Mark Powell-Jones, Remzi Kitabevi Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton, Remzi Kitabevi Resim Sanatının Tarihi, Sezer Tansuğ, Remzi Kitabevi Empresyonizm, Maurice Sérullaz, Remzi Kitabevi Sembolizm, Jean Cassou, Remzi Kitabevi Sanatı Görmek, Bates Lowry, İş bankası Yayınları, 1972HARVEY David, Postmoderliğin durumu, Metis Yayınları,2003Gombrich E.H., Sanat ve Yanılsama, Remzi Kitapevi,1992BAUDRİLLARD Jean, Sanat komplosu, İletişim Yayınları,2010

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır.
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır.
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır.
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır.
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır.
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır.
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır.
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır.
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır.
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır.
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır.
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır.
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır.
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır.
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır.
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır.
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %