Resim | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PNT206 | ||||||||
Ders İsmi: | Atölye IV | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NESLİ TÜRK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, resim bölümünde ders alan öğrencilerin ressam olma yolunda ilerlerken edinmeleri gereken teorik ve pratik bilgiye sahip olmalarını sağlamak ve sanat yolunda özgün bir birey olarak kendilerini keşfetmelerinin yollarını göstermektir. |
Dersin İçeriği: | Ders içerik olarak, atölye 4 dersinin genel çerçevesini oluşturan; çok figürlü kompozisyon, tuval üzerine dış mekan vs konular ile alakalı uygulamaları kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tuval üzerine yağlı boya "Dış Mekan" çalışması için eskiz yapmak. Bireysel ifade yollarını araştırmak için. Gözleme dayalı iç mekan ve dış mekan konulu kompozisyonlarda nesne kullanımı | Konu dahilinde çizim/okuma |
2) | Tuval üzerine yağlı boya dış mekan çalışması. | Konu dahilinde çizim/okuma |
3) | Tuval üzerine yağlı boya dış mekan çalışması. | Konu dahilinde çizim/okuma |
4) | Tuval üzerine yağlı boya dış mekan çalışması. | Konu dahilinde çizim/okuma |
5) | Resimde çok figürlü kompozisyon için eskiz çalışmaları. | Konu dahilinde çizim/okuma |
6) | Çok figürlü kompozisyon için eskiz çalışmaları. | Konu dahilinde çizim/okuma |
7) | Tuval üzerine yağlı boya çok figürlü kompozisyon çalışması. | Konu dahilinde çizim/okuma |
8) | VİZE SINAVI | Yok. |
9) | Tuval üzerine yağlı boya çok figürlü kompozisyon çalışması. | Konu dahilinde çizim/okuma |
10) | Tuval üzerine yağlı boya çok figürlü kompozisyon çalışması. | Konu dahilinde çizim/okuma |
11) | Çevredeki güncel sanat etkinliklerinin incelenmesi | Konu dahilinde çizim/okuma |
12) | Kendi çalışmalarına dair öneriler ve bireysel eleştiriler. | Konu dahilinde çizim/okuma |
13) | Kendi çalışmalarına dair öneriler ve bireysel eleştiriler. | Konu dahilinde çizim/okuma |
14) | Çalışmaların toplu değerlendirlmesi | Konu dahilinde çizim/okuma |
15) | FİNAL SINAVI | Yok. |
Ders Notları / Kitaplar: | Sanatın Öyküsü (Cep boy), E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | Sanat ve Yanılsama, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi Romantizm, Francis Claudon, Remzi Kitabevi Rönesanstan Günümüze Resim Sanatı tarihi, Anna Carola Krausse Felsefenin Işığında Modern Resim, İsmail Tunalı, Prof., Remzi Kitabevi Empresyonizm (İzlenimcilik), Mark Powell-Jones, Remzi Kitabevi Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton, Remzi Kitabevi Resim Sanatının Tarihi, Sezer Tansuğ, Remzi Kitabevi Empresyonizm, Maurice Sérullaz, Remzi Kitabevi Sembolizm, Jean Cassou, Remzi Kitabevi Sanatı Görmek, Bates Lowry, İş bankası Yayınları, 1972HARVEY David, Postmoderliğin durumu, Metis Yayınları,2003Gombrich E.H., Sanat ve Yanılsama, Remzi Kitapevi,1992BAUDRİLLARD Jean, Sanat komplosu, İletişim Yayınları,2010 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. | |||||||||||
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. | |||||||||||
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. | |||||||||||
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. | |||||||||||
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır | |||||||||||
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. | |
2) | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. | |
3) | Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. | |
4) | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. | |
5) | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. | |
6) | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. | |
7) | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. | |
8) | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. | |
9) | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. | |
10) | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır | |
11) | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. | |
12) | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |