Resim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PNT228
Ders İsmi: Serbest Desen-Atölye I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 4 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NURİ ÖZÇELİK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NURİ ÖZÇELİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Plastik Sanatlarda kullanılan malzemeleri ve iki boyut içinde üçüncü boyutu yaratan öğeleri tanıtmak.
Dersin İçeriği: Plastik sanatlarda kullanılan malzemeler ve iki boyut içinde üçüncü boyutu yaratan öğeler; malzeme bilgileri; çizgi, düz çizgi, yuvarlak (oval) çizgi, spiral çizgi; desende oran, ölçü, plan kavramı; geometrik hacimlerde plan ilişkileri; canlı model çalışmalarında plan ilişkileri; iç mekan, dış mekan çalışmalarında plan ilişkileri; canlı ve cansız doğa çizimlerinde ölçülendirme prensipleri.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Füzen, sangin, beyaz kalem, karakalem, çini mürekkebi, fırçalar ve kağıt çeşitleri gibi çeşitli temel çizer malzemeleri tanır ve desen çizimlerinde kullanır.
2) Çizgi, leke, ton ve doku bilgilerini aralarındaki bağlantıları kurarak üretimlerinde kullanır.
3) Nokta, Çizgi, Düz çizgi, kırık çizgi, kalın çizgi, eğik çizgi gibi farklı çizgileri çalıştığı deseni üzerinde etkin bir biçimde kullanır.
4) Çalıştığı canlı ve cansız nesne, figür, mekan üzerinde oran, orantı, proporsiyon ve plan kavramlarını araştırır.
5) İç mekan ve dış mekan çalışmalarında düzlem, perspektif, ölçülendirme prensiplerini birbirleri ile ilişkilendirerek kullanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içerik ve malzeme bilgileri Eskizlerin hazırlanması
2) Nokta, Çizgi, Düz çizgi, Kırık çizgi, Spiral çizgi ve etkileri Eskizlerin hazırlanması
3) Desende oran, ölçü, plan kavramı Eskizlerin hazırlanması
4) Geometrik hacimlerde plan ilişkileri Eskizlerin hazırlanması
5) Kısa süreli kroki çalışmaları Eskizlerin hazırlanması
6) İç mekan dış mekan çalışmalarında plan ilişkileri Eskizlerin hazırlanması
7) Canlı model çalışmalarında plan ilişkileri Eskizlerin hazırlanması
8) VİZE SINAVI Yok.
9) Canlı ve cansız doğa çizimlerinde ölçülendirme prensipleri Eskizlerin hazırlanması
10) Desen çiziminde teknik, farklı çizgiler, farklı çizgi ilişkileri Eskizlerin hazırlanması
11) Durağan canlı modelden kroki çalışmaları Eskizlerin hazırlanması
12) Durağan cansız modelden kroki çalışmaları Eskizlerin hazırlanması
13) Hareket halindeki modelden kroki çalışmaları Eskizlerin hazırlanması
14) Hareket halindeki modelden kroki çalışmaları Eskizlerin hazırlanması
15) FİNAL SINAVI Yok.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Der Nackte Mensch, Atalayer, F. Temel Sanat Öğeleri, Eskişehir, 1993.
Diğer Kaynaklar: Çağlarca, S. Plastik Öğeler. İstanbul, İnkılap Yay., 1999.
Eco, Umberto. Sanat ve Güzellik, Can Yay.1998.
Erinç, S. Resmin Eleştirisi Üzerine. İstanbul, Hil Yay.1995
Ersoy, Ayla. Sanat Kavramlarına Giriş. İst., Yorum sanat Yay.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır.
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır.
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır.
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır.
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır.
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır.
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır.
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır.
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır.
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır.
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır.
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır.
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır.
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır.
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır.
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır.
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %