Resim | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PNT228 | ||||||||
Ders İsmi: | Serbest Desen-Atölye I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NURİ ÖZÇELİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi NURİ ÖZÇELİK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Plastik Sanatlarda kullanılan malzemeleri ve iki boyut içinde üçüncü boyutu yaratan öğeleri tanıtmak. |
Dersin İçeriği: | Plastik sanatlarda kullanılan malzemeler ve iki boyut içinde üçüncü boyutu yaratan öğeler; malzeme bilgileri; çizgi, düz çizgi, yuvarlak (oval) çizgi, spiral çizgi; desende oran, ölçü, plan kavramı; geometrik hacimlerde plan ilişkileri; canlı model çalışmalarında plan ilişkileri; iç mekan, dış mekan çalışmalarında plan ilişkileri; canlı ve cansız doğa çizimlerinde ölçülendirme prensipleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin içerik ve malzeme bilgileri | Eskizlerin hazırlanması |
2) | Nokta, Çizgi, Düz çizgi, Kırık çizgi, Spiral çizgi ve etkileri | Eskizlerin hazırlanması |
3) | Desende oran, ölçü, plan kavramı | Eskizlerin hazırlanması |
4) | Geometrik hacimlerde plan ilişkileri | Eskizlerin hazırlanması |
5) | Kısa süreli kroki çalışmaları | Eskizlerin hazırlanması |
6) | İç mekan dış mekan çalışmalarında plan ilişkileri | Eskizlerin hazırlanması |
7) | Canlı model çalışmalarında plan ilişkileri | Eskizlerin hazırlanması |
8) | VİZE SINAVI | Yok. |
9) | Canlı ve cansız doğa çizimlerinde ölçülendirme prensipleri | Eskizlerin hazırlanması |
10) | Desen çiziminde teknik, farklı çizgiler, farklı çizgi ilişkileri | Eskizlerin hazırlanması |
11) | Durağan canlı modelden kroki çalışmaları | Eskizlerin hazırlanması |
12) | Durağan cansız modelden kroki çalışmaları | Eskizlerin hazırlanması |
13) | Hareket halindeki modelden kroki çalışmaları | Eskizlerin hazırlanması |
14) | Hareket halindeki modelden kroki çalışmaları | Eskizlerin hazırlanması |
15) | FİNAL SINAVI | Yok. |
Ders Notları / Kitaplar: | Der Nackte Mensch, Atalayer, F. Temel Sanat Öğeleri, Eskişehir, 1993. |
Diğer Kaynaklar: | Çağlarca, S. Plastik Öğeler. İstanbul, İnkılap Yay., 1999. Eco, Umberto. Sanat ve Güzellik, Can Yay.1998. Erinç, S. Resmin Eleştirisi Üzerine. İstanbul, Hil Yay.1995 Ersoy, Ayla. Sanat Kavramlarına Giriş. İst., Yorum sanat Yay. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. | |||||||||||
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. | |||||||||||
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. | |||||||||||
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. | |||||||||||
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır | |||||||||||
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. | |
2) | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. | |
3) | Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. | |
4) | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. | |
5) | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. | |
6) | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. | |
7) | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. | |
8) | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. | |
9) | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. | |
10) | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır | |
11) | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. | |
12) | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |