Dijital Oyun Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DGD101
Ders İsmi: Temel Tasarım I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 2 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. TURAN ASAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. TURAN ASAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tasarım kalitelerini Tasarımın temel ilkelerini kavramak. Oyun tasarım ilkeleri, teknikleri öğreterek, yaratıcı becerileri geliştirmek.
Dersin İçeriği: Tasarımın temel ilke ve öğeleri, kompozisyon, perspektif, gruplama, bloklama, renk, tonlama çizim teknikleri, doku ve soyutlama.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 1) Tasarımın temel ilke ve öğelerini tüm boyutlarıyla tanımlar.
2) 2) Tasarım elemanlarını açıklar.
3) 3) Temel tasarım ve özellikleri konusunda bilgi sahibi olarak, tasarıma farklı bir bakış açısıyla değerlendirir.
4) 4) Temel tasarımda kompozisyon, doku, gruplama ilkelerini çalışmalarda uygular
5) 5) Küreselleşen dünyada iletişimin ve tasarımın önemini kavrayarak, yenilikçi, yaratıcı fikirler ortaya koyar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel terimlerin tanıtılması 1.1 Araç gereç ve malzeme bilgisi 1.2. Temel çizim malzemeleri ile çizgi ve temel şekillerin uygulama yoluyla araştırılması. -
2) Tasarımın temel ilke ve öğelerine giriş 2.1. Tasarım ve düzen ve entropik düzen kavramlarının tanıtılması. 2.1.1. Tasarım ve düzen kavramlarının uygulamalarla pekiştirilmesi. 2.2. Denge kavramının tanıtılması. 2.2.1. Denge ve devinim kavramının uygulamalarla pekiştirilmesi. -
3) Tasarımda form ve fonksiyon kavramları 3.1 Geometrik formlarda ışık, gölge ve ton değerlerinin uygulanması. 3.2. Amorf formlar, doğal kaynaklı nesne fragmanlarının grafik tasarım ögelerine dönüştürülmesi 3.3. Yapay kaynaklı nesneden (prizmatik formdan) çizim. -
4) Şekil ve zemin ilişkisinin tanıtılması ve uygulamalarla pekiştirilmesi. 4.2. Kapalılık ve bütünlük ilkesinin tanıtılması ve uygulamalarla pekiştirilmesi. -
5) Modül, desen ve tekrar ilkelerinin tanıtılması ve uygulamalarla pekiştirilmesi. 5.2. Doku ve desen farkının açıklanması. 5.3. Doğal ve yapay kaynaklı formlardan doku çalışması. -
6) Ritim, simetri ve asimetri ilkelerinin tanıtılması ve uygulamalarla pekiştirilmesi. 6.2. Vurgu, boyut, oran, benzerlik, gruplama ve mesafe ilkelerinin tanıtılması. -
7) Hareket, yön, tekrar ilkelerinin tanıtılması ve uygulamalarla pekiştirilmesi -
8) Ara Sınav -
9) Kontrast ve uyum ilkelerinin tanıtılması uygulamalarla pekiştirilmesi. 9.2. Tire (tam ton) ile soyutlama, yarım ton çizim teknikleri. -
10) Opaklık, geçirgenlik ve şeffaflık kavram ve ilişkilerinin tanıtılması ve uygulamalarla pekiştirilmesi. 10.2. Malzeme çeşitliliğinin ve tekniğinin opaklık, geçirgenlik ve şeffaflığa etkisi. -
11) Koyu-açık ve Siyah/beyaz ilke ve uygulamalarda anlatım (ifade). 11.2. Karşıtlık ve etki üzerine araştırmalar tanıtılması. 11.3. Işık, renk ve karşıtlık ilşkilerine yönelik örnekler üzerinde fragman analizleri -
12) The sense of rhythm and rhythmic effects in design 12.2. Rhythmic configuration applications with typographic elements -
13) Tasarımda vurgu ve hiyerarşi 13.2. Tek elemanlı hiyerarşik düzenlemeler -
14) Tasarımda örtük çizgi ve geometrik yapı analizleri 14.2 Tasarımda örtük çizgi ve bloklama tekniklerine dair görsel analizler. -
15) FİNAL SINAVI -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Genç, A.; Sipahioğlu ,A., “Görsel Algılama Sanatta Yaratıcı Süreç”, Sergi Yayınları, 1990
Diğer Kaynaklar: Itten, J., “Design and Form” , Van Nostrand Reinhold, 1975.
Lupton, E.; Phillips, J.C., “Graphic Design: The New Basics”, Princeton Architectural Press, 2008.
Ambrose,G., “Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü”, Literatür yayınları, 2010.
Bockus,H. William (1979) Advertising Layout and Typograpy, Macmillian New York.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
2) Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir.
3) Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir.
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir.
5) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
6) Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur.
7) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
8) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur.
10) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür.
12) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 5
2) Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir. 5
3) Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir. 5
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir. 5
5) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. 4
6) Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur. 3
7) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. 4
8) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır. 5
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. 3
10) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
11) Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür. 4
12) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %