Dijital Oyun Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DGD109 | ||||||||
Ders İsmi: | Programlama Temelleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi KEVSER ŞAHİNBAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi KEVSER ŞAHİNBAŞ Öğr.Gör. SONER SAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, video oyun üretim süreçlerinde kullanılan programlama dilini ve temel yazılım kurallarını kapsar. Öğrenci program yazılımı ve basit program geliştirme tekniklerini öğrenir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, oyun motoru programlamadan önce ön programlama eğitimi kavramına giriş niteliğine sahiptir. Nesne Yönelimli Programlama, Yazılım Tasarım Araçları, Programlama Paradigmaları ders boyunca çalışılacak konulardandır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Programlama Dillerine Giriş; Etkileşimli Yazılım Geliştirmede Kullanımları Ve Oyun Tasarımı Kariyerinde Rolleri. | Konu hakkında okuma |
2) | Basit Ve Karmaşık Veri Tipleri Ve Temel Matematik İşlemleri. | Konu hakkında okuma ve kodlama çalışmaları |
3) | Mantıksal Ve Koşullu Operatörler Ve Özyineleme Yoluyla Karar Verme. | Konu hakkında okuma ve kodlama çalışmaları |
4) | Nesneleri Oluşturma Ve Kullanma, Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş. | Konu hakkında okuma ve kodlama çalışmaları |
5) | Dizi Ve Koleksiyon Türleri İle Çalışma, Sıralama Algoritmaları, Anahtar-Değer Depolaması | Konu hakkında okuma ve kodlama çalışmaları |
6) | Nesne Yönelimli Paradigmaya Giriş: Kalıtım, Polimorfizm, Arayüzler | Konu hakkında okuma ve kodlama çalışmaları |
7) | Diğer Ortak Programlama Paradigmalarıyla Nesne Yönelimli Paradigmanın Karşılaştırılması. | Konu hakkında okuma ve kodlama çalışmaları |
8) | Ara Sınav | |
9) | Yazılım Mimarisi Tasarımı İçin Modelleme Araçlarını Kullanma. | Konu hakkında okuma ve kodlama çalışmaları |
10) | Temel Ve Sağlamlaştırlmış Programlamanın Prensipleri. | Konu hakkında okuma ve kodlama çalışmaları |
11) | Yazılım Projeleri İçin Doküman Oluşturma | Konu hakkında okuma ve kodlama çalışmaları |
12) | Konsol Uygulamalarından Oyun Motorlarına Geçiş | Konu hakkında okuma |
13) | Final Projesi | |
14) | Final Projesi | |
15) | Final Projesi Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Vatansever, F. (2017) Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Seçkin Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Çamoğlu, K. (2016) Algoritma. Kodlab Yayıncılık Sedgewick, R. ve Wayne, K. Algoritmalar (çev. Şadi Evren Şeker (2018). Nobel Akademik Yayıncılık Yorulmaz, M., Yorulmaz, S. (2016) Programlamayı C ile Öğreniyorum. Palme Yayınevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||
2) Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir. | |||||||||||
3) Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir. | |||||||||||
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir. | |||||||||||
5) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. | |||||||||||
6) Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur. | |||||||||||
7) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. | |||||||||||
8) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır. | |||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. | |||||||||||
10) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
11) Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür. | |||||||||||
12) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
2) | Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir. | 4 |
3) | Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir. | 5 |
4) | Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir. | 5 |
5) | Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. | 5 |
6) | Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur. | 5 |
7) | Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. | 4 |
8) | Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır. | 5 |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. | 3 |
10) | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
11) | Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür. | 5 |
12) | Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |