Dijital Oyun Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DGD109
Ders İsmi: Programlama Temelleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KEVSER ŞAHİNBAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KEVSER ŞAHİNBAŞ
Öğr.Gör. SONER SAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, video oyun üretim süreçlerinde kullanılan programlama dilini ve temel
yazılım kurallarını kapsar. Öğrenci program yazılımı ve basit program geliştirme
tekniklerini öğrenir.
Dersin İçeriği: Bu ders, oyun motoru programlamadan önce ön programlama eğitimi kavramına giriş niteliğine sahiptir. Nesne Yönelimli Programlama, Yazılım Tasarım Araçları, Programlama Paradigmaları ders boyunca çalışılacak konulardandır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1) Dijital oyun tasarımı için programlama temel ilke ve öğelerini tüm boyutlarıyla tanımlar.
2) 3) Oyun tasarımı ve programlama konusunda bilgi sahibi olarak, tasarıma farklı bir bakış açısıyla değerlendirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 4) Oyun tasarımında programlama temel ilkelerini çalışmalarda uygular
2) 5) Küreselleşen dünyada programlama ve tasarım arasındaki önemi kavrayarak, yenilikçi, yaratıcı fikirler ortaya koyar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) 2) Programlama dilleri ve oyun üretimi arasındaki ilişkiyi açıklar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Programlama Dillerine Giriş; Etkileşimli Yazılım Geliştirmede Kullanımları Ve Oyun Tasarımı Kariyerinde Rolleri. Konu hakkında okuma
2) Basit Ve Karmaşık Veri Tipleri Ve Temel Matematik İşlemleri. Konu hakkında okuma ve kodlama çalışmaları
3) Mantıksal Ve Koşullu Operatörler Ve Özyineleme Yoluyla Karar Verme. Konu hakkında okuma ve kodlama çalışmaları
4) Nesneleri Oluşturma Ve Kullanma, Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş. Konu hakkında okuma ve kodlama çalışmaları
5) Dizi Ve Koleksiyon Türleri İle Çalışma, Sıralama Algoritmaları, Anahtar-Değer Depolaması Konu hakkında okuma ve kodlama çalışmaları
6) Nesne Yönelimli Paradigmaya Giriş: Kalıtım, Polimorfizm, Arayüzler Konu hakkında okuma ve kodlama çalışmaları
7) Diğer Ortak Programlama Paradigmalarıyla Nesne Yönelimli Paradigmanın Karşılaştırılması. Konu hakkında okuma ve kodlama çalışmaları
8) Ara Sınav
9) Yazılım Mimarisi Tasarımı İçin Modelleme Araçlarını Kullanma. Konu hakkında okuma ve kodlama çalışmaları
10) Temel Ve Sağlamlaştırlmış Programlamanın Prensipleri. Konu hakkında okuma ve kodlama çalışmaları
11) Yazılım Projeleri İçin Doküman Oluşturma Konu hakkında okuma ve kodlama çalışmaları
12) Konsol Uygulamalarından Oyun Motorlarına Geçiş Konu hakkında okuma
13) Final Projesi
14) Final Projesi
15) Final Projesi Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Vatansever, F. (2017) Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Seçkin Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Çamoğlu, K. (2016) Algoritma. Kodlab Yayıncılık
Sedgewick, R. ve Wayne, K. Algoritmalar (çev. Şadi Evren Şeker (2018). Nobel Akademik Yayıncılık
Yorulmaz, M., Yorulmaz, S. (2016) Programlamayı C ile Öğreniyorum. Palme Yayınevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

5

Program Kazanımları
1) Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
2) Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir.
3) Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir.
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir.
5) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
6) Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur.
7) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
8) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur.
10) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür.
12) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 4
2) Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir. 4
3) Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir. 5
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir. 5
5) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. 5
6) Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur. 5
7) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. 4
8) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır. 5
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. 3
10) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
11) Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür. 5
12) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %