Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA309
Ders İsmi: Halkla İlişkiler Tasarım ve Uygulamalar
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DİLEK ŞAHİNCİ
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programı öğrencilerine daha önce halkla ilişkilerde planlama ve yönetim konusunda aldıkları teorik bilgilerini, stratejik planlama ve yaratıcı yeteneklerini de kullanarak uygulama olanağı vermektir.
Derste halkla ilişkiler alanında teorik bilgiler doğrultusunda bir kampanyanın tasarımının ilkeleri, planlama ve uygulama süreçleri anlatılacak. Değişik alanlarda uygulanan halkla ilişkiler kampanyalarında örnekler değerlendirilerek tartışılacak. Öğrenciler, belirleyecekleri konularla ilgili stratejik planlama ve yaratıcı yeteneklerini kullanarak kampanya projeleri hazırlayacaklar.

Dersin İçeriği: Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencilerine, daha önce halkla ilişkilerde planlama ve yönetim konusunda aldıkları teorik bilgilerini, stratejik planlama ve yaratıcı yeteneklerini de kullanarak uygulama olanağı vermektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Halkla İlişkiler alanında gerekli kuramsal donanımı alarak, yaratıcılığını ön plana çıkaracak stratejik çalışmalar yapabilecek.
2) Araştırma becerilerini geliştirerek, farklı bilgi kaynakları, iletişim araç ve yöntemlerini bir araya getirerek halkla ilişkiler planı ve özgün çözümler üreten iletişim stratejileri geliştirebilecek.
3) Edindiği teorik bilgileri doğrultusunda halkla ilişkiler kampanyalarını analiz edebilecek, değerlendirebilecek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Değişik kurumlara yönelik halkla ilişkiler kampanyaları planlayarak uygulayabilecek konuma gelecektir.
2) Değişik kurumlara yönelik halkla ilişkiler kampanyaları planlayarak uygulayabilme becerisi edinecektir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Araştırma ve bilgi toplama becerilerini geliştirecektir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kampanya süreci ve aşamaları: Sorunu belirleme, araştırma, sorunun çözümüne ilişkin organizasyon belirleme. Konulara ilişkin ön okumalar -Nilay Başok Yurdakul ve Gül Coşkun, Teoriden Pratiğe Halkla İlişkiler -Ayla Okay, Aydemir Okay, Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Gen. 5.bs., İstanbul: Der Yayınları; 2012 -Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım, 2007 -Arzu Çekirge Paksoy,Türkiye’deki Halkla İlişkiler Uygulamaları, İstanbul: Rota Yayınları, 1999
2) Halkla İlişkilerde hedef kitle Konulara ilişkin ön okumalar
3) Kampanyada araştırma safhası Konulara ilişkin ön okumalar
4) Kampanyada planlama safhası Konulara ilişkin ön okumalar
5) Kampanyada uygulama safhası Konulara ilişkin ön okumalar
6) Kurumsal halkla ilişkiler, finansal halkla ilişkiler, çalışanlara yönelik halkla ilişkiler uygulama örneklerinin analizi Konulara ilişkin ön okumalar
6) Kampanyada değerlendirme safhası Konulara ilişkin ön okumalar
7) ARA SINAV Konulara ilişkin ön okumalar
7) Kurumsal halkla ilişkiler, finansal halkla ilişkiler, çalışanlara yönelik halkla ilişkiler uygulama örneklerinin analizi Konulara ilişkin ön okumalar
8) ARA SINAV Konulara ilişkin ön okumalar
9) Toplumsal halkla ilişkiler, müşterilere yönelik halkla ilişkiler, siyasal halkla ilişkiler uygulama örneklerinin analizi. Konulara ilişkin ön okumalar
10) Lobi faaliyetleri, kar amacı gütmeyen kurumlarda halkla ilişkiler uygulama örneklerinin analizi. Konulara ilişkin ön okumalar
11) Halkla ilişkiler projelerinden ödüllü örnek uygulamaların analizi. Öğrencilerin kampanya projelerinin takibi. Konulara ilişkin ön okumalar
12) Öğrencilerin hazırladığı kampanyanın sunumu. Konulara ilişkin ön okumalar
13) Öğrencilerin hazırladığı kampanyanın sunumu Konulara ilişkin ön okumalar
14) Öğrencilerin hazırladığı kampanyanın sunumu Konulara ilişkin ön okumalar
15) FİNAL SINAVI Konulara ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: YOK
Diğer Kaynaklar: -Nilay Başok Yurdakul ve Gül Coşkun, Teoriden Pratiğe Halkla İlişkiler
-Ayla Okay, Aydemir Okay, Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Gen. 5.bs., İstanbul: Der Yayınları; 2012
-Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım, 2007
-Arzu Çekirge Paksoy,Türkiye’deki Halkla İlişkiler Uygulamaları, İstanbul: Rota Yayınları, 1999

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır.
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır.
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir.
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar. 4
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. 5
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. 2
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır. 5
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. 5
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. 2
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır. 3
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir. 4
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %