Ekonomi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ECO204 | ||||||||
Ders İsmi: | Makro Ekonomi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜL DERTLİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında açık ekonomide makro ekonomik analizlerin yapılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, açık ekonomide toplam planlanan harcama ve hasıla düzeyi, devalüasyonun etkileri, Marshall-Lerner koşulu ve J eğrisi, açık ekonomide toplam arz, toplam talep modelleri, tüketim teorileri, para arzı ve para talebi, para politikasının amaç ve araçları gibi konuları kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Açık Ekonomide Toplam Planlanan Harcama ve Hasıla Düzeyi | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Marshall- Lerner Koşulu ve J Eğrisi | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Ödemeler Dengesi, Faiz Haddi ve Hasıla Düzeyi: IS-LM-BP Modeli | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Açık Ekonomi Toplam Arz- Toplam Talep Modeli | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Açık Ekonomi Toplam Arz- Toplam Talep Modeli | Konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Tüketim Teorileri (Mutlak Gelir Hipotezi, Nispi Gelir Hipotezi) | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Tüketim Teorileri (Ömür Boyu Gelir Hipotezi, Sürekli Gelir Hipotezi) | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Para, Paranın Tanımları ve Paranın Fonksiyonları | Konulara ilişkin ön okumalar |
10) | Para Arzı ve Para Talebi | Konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Para Arzı, Para Talebi ve Ekonomide Faiz Oranının Belirlenmesi | Konulara ilişkin ön okumalar |
12) | Para Politikasının Amaçları ve Araçları | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | Daraltıcı ve Genişletici Para Politikasının Faiz Oranı Üzerindeki Etkileri | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Genel Değerlendirme | Konulara ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Erdal Ünsal, Makro İktisat, Genişletilmiş 11. Baskı, Murat Yayınları, 2017. Mahfi Eğilmez, Kendime Yazılar, https://www.mahfiegilmez.com. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Ekonomi bilimiyle ilgili temel kavramlara, teorilere, varsayımlara ve yöntemlere hâkim olur. | |||||||||||
2) İktisadi, idari ve sosyal bilimlere dair temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve olayları disiplinlerarası bir çerçevede değerlendirme becerisi kazanır. | |||||||||||
3) İktisadi olgulara ve olaylara kavramsal ve analitik yaklaşma ve bilimsel olayları geniş bir bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olur. | |||||||||||
4) İktisadi ve finansal değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisini kavrar. | |||||||||||
5) Teori ve pratik arasında ilişkiler kurarak güncel ekonomik gelişmeleri kavrama, analiz etme ve rasyonel şekilde yorumlama yetisine sahip olur. | |||||||||||
6) İktisadi ve finansal verileri, grafikleri ve göstergeleri yorumlama ve analiz edebilme yetisi kazanır. | |||||||||||
7) Genel iktisadi sistem ve para-maliye politikalarının etkinliğini ve bunların temel iktisadi değişkenler ve piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirme becerisine sahip olur. | |||||||||||
8) Yaşanan iktisadi gelişmelerin aynı zamanda tarihsel bir boyutunun olduğu bilincini kazanır. | |||||||||||
9) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarını kullanarak araştırmalar yapma, veri toplama ve istatistiki ve ekonometrik teknikleri kullanarak analiz yapma becerisi kazanır. | |||||||||||
10) Makale, rapor, proje, sunum gibi akademik çalışmaları bilimsel, mesleki ve etik kurallara uygun şekilde hazırlama becerisi kazanır. | |||||||||||
11) Grup projelerinde yer alarak sorumluluk alma, uyumlu çalışma ve zaman yönetimi becerisi elde eder. | |||||||||||
12) Ekonomi alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve hayat boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ekonomi bilimiyle ilgili temel kavramlara, teorilere, varsayımlara ve yöntemlere hâkim olur. | 5 |
2) | İktisadi, idari ve sosyal bilimlere dair temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve olayları disiplinlerarası bir çerçevede değerlendirme becerisi kazanır. | 4 |
3) | İktisadi olgulara ve olaylara kavramsal ve analitik yaklaşma ve bilimsel olayları geniş bir bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olur. | 5 |
4) | İktisadi ve finansal değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisini kavrar. | 5 |
5) | Teori ve pratik arasında ilişkiler kurarak güncel ekonomik gelişmeleri kavrama, analiz etme ve rasyonel şekilde yorumlama yetisine sahip olur. | 5 |
6) | İktisadi ve finansal verileri, grafikleri ve göstergeleri yorumlama ve analiz edebilme yetisi kazanır. | 5 |
7) | Genel iktisadi sistem ve para-maliye politikalarının etkinliğini ve bunların temel iktisadi değişkenler ve piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirme becerisine sahip olur. | 5 |
8) | Yaşanan iktisadi gelişmelerin aynı zamanda tarihsel bir boyutunun olduğu bilincini kazanır. | 2 |
9) | Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarını kullanarak araştırmalar yapma, veri toplama ve istatistiki ve ekonometrik teknikleri kullanarak analiz yapma becerisi kazanır. | 2 |
10) | Makale, rapor, proje, sunum gibi akademik çalışmaları bilimsel, mesleki ve etik kurallara uygun şekilde hazırlama becerisi kazanır. | 2 |
11) | Grup projelerinde yer alarak sorumluluk alma, uyumlu çalışma ve zaman yönetimi becerisi elde eder. | 2 |
12) | Ekonomi alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve hayat boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |