Ekonomi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECO204
Ders İsmi: Makro Ekonomi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜL DERTLİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders kapsamında açık ekonomide makro ekonomik analizlerin yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, açık ekonomide toplam planlanan harcama ve hasıla düzeyi, devalüasyonun etkileri, Marshall-Lerner koşulu ve J eğrisi, açık ekonomide toplam arz, toplam talep modelleri, tüketim teorileri, para arzı ve para talebi, para politikasının amaç ve araçları gibi konuları kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Açık ekonomide denge oluşumunu analiz eder.
2) Açık ekonomide para ve maliye politikalarını açıklar.
3) Açık ekonomide toplam talep ve toplam arz modelini açıklar.
4) Tüketime ilişkin teorileri açıklar.
5) Para arzı ve para talebi kavramlarını tanımlar.
6) Para politikası amaç ve araçlarını açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Açık Ekonomide Toplam Planlanan Harcama ve Hasıla Düzeyi Konulara ilişkin ön okumalar
2) Marshall- Lerner Koşulu ve J Eğrisi Konulara ilişkin ön okumalar
3) Ödemeler Dengesi, Faiz Haddi ve Hasıla Düzeyi: IS-LM-BP Modeli Konulara ilişkin ön okumalar
4) Açık Ekonomi Toplam Arz- Toplam Talep Modeli Konulara ilişkin ön okumalar
5) Açık Ekonomi Toplam Arz- Toplam Talep Modeli Konulara ilişkin ön okumalar
6) Tüketim Teorileri (Mutlak Gelir Hipotezi, Nispi Gelir Hipotezi) Konulara ilişkin ön okumalar
7) Tüketim Teorileri (Ömür Boyu Gelir Hipotezi, Sürekli Gelir Hipotezi) Konulara ilişkin ön okumalar
8) Vize Sınavı
9) Para, Paranın Tanımları ve Paranın Fonksiyonları Konulara ilişkin ön okumalar
10) Para Arzı ve Para Talebi Konulara ilişkin ön okumalar
11) Para Arzı, Para Talebi ve Ekonomide Faiz Oranının Belirlenmesi Konulara ilişkin ön okumalar
12) Para Politikasının Amaçları ve Araçları Konulara ilişkin ön okumalar
13) Daraltıcı ve Genişletici Para Politikasının Faiz Oranı Üzerindeki Etkileri Konulara ilişkin ön okumalar
14) Genel Değerlendirme Konulara ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Erdal Ünsal, Makro İktisat, Genişletilmiş 11. Baskı, Murat Yayınları, 2017.
Mahfi Eğilmez, Kendime Yazılar, https://www.mahfiegilmez.com.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Ekonomi bilimiyle ilgili temel kavramlara, teorilere, varsayımlara ve yöntemlere hâkim olur.
2) İktisadi, idari ve sosyal bilimlere dair temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve olayları disiplinlerarası bir çerçevede değerlendirme becerisi kazanır.
3) İktisadi olgulara ve olaylara kavramsal ve analitik yaklaşma ve bilimsel olayları geniş bir bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olur.
4) İktisadi ve finansal değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisini kavrar.
5) Teori ve pratik arasında ilişkiler kurarak güncel ekonomik gelişmeleri kavrama, analiz etme ve rasyonel şekilde yorumlama yetisine sahip olur.
6) İktisadi ve finansal verileri, grafikleri ve göstergeleri yorumlama ve analiz edebilme yetisi kazanır.
7) Genel iktisadi sistem ve para-maliye politikalarının etkinliğini ve bunların temel iktisadi değişkenler ve piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirme becerisine sahip olur.
8) Yaşanan iktisadi gelişmelerin aynı zamanda tarihsel bir boyutunun olduğu bilincini kazanır.
9) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarını kullanarak araştırmalar yapma, veri toplama ve istatistiki ve ekonometrik teknikleri kullanarak analiz yapma becerisi kazanır.
10) Makale, rapor, proje, sunum gibi akademik çalışmaları bilimsel, mesleki ve etik kurallara uygun şekilde hazırlama becerisi kazanır.
11) Grup projelerinde yer alarak sorumluluk alma, uyumlu çalışma ve zaman yönetimi becerisi elde eder.
12) Ekonomi alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve hayat boyu öğrenme bilincine sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ekonomi bilimiyle ilgili temel kavramlara, teorilere, varsayımlara ve yöntemlere hâkim olur. 5
2) İktisadi, idari ve sosyal bilimlere dair temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve olayları disiplinlerarası bir çerçevede değerlendirme becerisi kazanır. 4
3) İktisadi olgulara ve olaylara kavramsal ve analitik yaklaşma ve bilimsel olayları geniş bir bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olur. 5
4) İktisadi ve finansal değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisini kavrar. 5
5) Teori ve pratik arasında ilişkiler kurarak güncel ekonomik gelişmeleri kavrama, analiz etme ve rasyonel şekilde yorumlama yetisine sahip olur. 5
6) İktisadi ve finansal verileri, grafikleri ve göstergeleri yorumlama ve analiz edebilme yetisi kazanır. 5
7) Genel iktisadi sistem ve para-maliye politikalarının etkinliğini ve bunların temel iktisadi değişkenler ve piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirme becerisine sahip olur. 5
8) Yaşanan iktisadi gelişmelerin aynı zamanda tarihsel bir boyutunun olduğu bilincini kazanır. 2
9) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarını kullanarak araştırmalar yapma, veri toplama ve istatistiki ve ekonometrik teknikleri kullanarak analiz yapma becerisi kazanır. 2
10) Makale, rapor, proje, sunum gibi akademik çalışmaları bilimsel, mesleki ve etik kurallara uygun şekilde hazırlama becerisi kazanır. 2
11) Grup projelerinde yer alarak sorumluluk alma, uyumlu çalışma ve zaman yönetimi becerisi elde eder. 2
12) Ekonomi alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve hayat boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %